Paganini naar Canada

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Paganini naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 19:33

KWPN
08-12-2004: KWPN-hengst Paganini naar Canada

De 7-jarige KWPN-hengst Paganini (Havidoff uit Bea keur van Statuar x Galopin) is verkocht. Jo Rutten kocht de hengst al vroeg bij zijn fokker H.A. Verberne uit Vlierden en zoon Bert Rutten schoolde de werkwillige hengst in no time tot Grand Prix-niveau. "Het was er eentje waar ik op m’n vrije dag de zondag toch even voor m’n plezier op ging zitten", zegt Bert Rutten. Bert Rutten heeft zelf wat Paganini-nakomelingen 'die er op lijken', zegt hij. Meer zullen er bovendien niet komen: onder zijn nieuwe Canadese amazone Sheryl Meisner gaat Paganini volledig de sport in. Ook zijn sperma blijft niet voor Nederland beschikbaar.
Paganini brengt de winter in Florida door en zal in het voorjaar met zijn amazone terugkeren naar Stal Rutten om onder leiding van Bert te werken aan een Europese entree in de wedstrijdsport, te beginnen in de lichte tour.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Huh? Paganini was toch bedoeld voor de dochter van Bert?

Hoe dan ook, spijtig dat de hengst niet meer ter beschikking staat voor de fokkerij. Hij sprak me erg aan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:36

Jammer hoor...
Maar het zat er in, ze hebben die Tchaikovsky (of zoiets) toch nog?
Wat ik er van zie houden ze de laatste tijd iedere keer maar 1 hengst voor de dekdienst aan, de oudste wordt dan verkocht.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:40

word hij strax ook gecstreerd. maakt eigenlijk toch niet uit als hij niet meer voor de dekdienst word gebruikt. Vond het voor mij niet een echt aansprekende hengst.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:43

Aimee schreef:
Bert Rutten schoolde de werkwillige hengst in no time tot Grand Prix-niveau. "Het was er eentje waar ik op m’n vrije dag de zondag toch even voor m’n plezier op ging zitten", zegt Bert Rutten.

Wat een lot........ paardrijden voor je beroep.
Ik stap voor de lol op al mijn paarden.
En niet alleen op mijn "vrije" zondag............ Scheve mond

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:44

Sjuimpje schreef:
Jammer hoor...
Maar het zat er in, ze hebben die Tchaikovsky (of zoiets) toch nog?
Wat ik er van zie houden ze de laatste tijd iedere keer maar 1 hengst voor de dekdienst aan, de oudste wordt dan verkocht.

Een jong GP geschoold paard brengt nogal wat op.......
Zeker zolang hij nog nooit een officieel concours gelopen heeft en zodoende de scores alleen nog maar te gissen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:47

CGJ12 schreef:
Wat een lot........ paardrijden voor je beroep.
Ik stap voor de lol op al mijn paarden.
En niet alleen op mijn "vrije" zondag............ Scheve mond

Probleem is dat de paarden waar je dus niet voor de lol opstapt meestal bij een prof op stal staan...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:48

Maar niet bij mensen als Bert.......... die heeft ze voor het uitkiezen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:51

Niet als ie ze steeds verkoopt als ze wat ouder en hoger geschoold zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:56

reken maar dat Bert er ook gewoon jonge schijtdieren tussen heeft staan en blij is als ie een keer een zondag niet naar stal hoeft.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:00

Zep schreef:
reken maar dat Bert er ook gewoon jonge schijtdieren tussen heeft staan en blij is als ie een keer een zondag niet naar stal hoeft.

Dan leeft ie nog teveel onde het juk van zijn vader.

Als ik schijtdieren kan opruimen, dan kan hij het zeker.
Gewoon iemand opbellen met de mededeling: "Nu ophalen, niet morgen , maar nú....... Kan me niet schelen of ie munt of pepermunt opbrengt"................

Zo houd je tenminste een beetje lol in het leven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:06

CGJ12 schreef:

Gewoon iemand opbellen met de mededeling: "Nu ophalen, niet morgen , maar nú....... Kan me niet schelen of ie munt of pepermunt opbrengt"................

Maar geen doorzettingsvermogen of eigenwaarde. Scheve mond Je kan toch niet elk beest wat vervelend is zomaar opruimen? Misschen laat jouw portomonnee dat toe maar ik heb daar teveel trots voor om me door zo´n schijtbok op mijn kop te laten zitten en ik vind het zonde van het geld om hem maar te verschijten als ik hem geen baas kan of als ik hem blijkbaar gewoonweg niet goed genoeg kan rijden. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:09

Oe... jij hebt echt de spirit nog Suzanne.

Dat leer je nog wel af Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:16

Zep schreef:
Oe... jij hebt echt de spirit nog Suzanne.

Dat leer je nog wel af Haha!

Dat komt doordat Suzanne met plezier met een helm rijdt........ Knipoog
Zover laat ik het niet komen.
Dan moet je wát hè?............

Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:24

Die spirit heb ik dan kennelijk ook nog, ben het helemaal met Suzanne eens. En ja, dan heb ik wel altijd braaf m'n helmpje op....

Verder denk ik dat een boel succesvolle combi's er niet geweest zouden zijn als iedereen maar elk paard dat een beetje lastig is van de hand zou doen. Denk in de eerste plaats eens aan Bonfire, die heeft gruwelijk gebokt en draaide om elke kromme grasspriet vliegensvlug 180 graden. Anky heeft echter doorgezet.....

Maar goed, volgens mij zei Bert juist dat Paganini een héél fijn paard is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:27

CGJ12 schreef:
Dat komt doordat Suzanne met plezier met een helm rijdt........ Knipoog
Zover laat ik het niet komen.
Dan moet je wát hè?............

Haha!

Hahaha, ja dat zal t zijn!! Suzanne vliegt de bak uit door de koeienwei over de berg en komt via het duivenhok weer voor de stal tot stilstand...zonder helm CG....(hmmm misschien is t toch wel verstandig om er 1 aan te schaffen eigenlijk Knipoog )

Of zal ik m maar opruimen a la CG?? Dan staan er veel in de rij hoor!! Haha! Vind het wereldszonde om die op te ruimen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:47

Suzanne F. schreef:
Of zal ik
m
maar opruimen a la CG?? Dan staan er veel in de rij hoor!! Haha! Vind het wereldszonde om die op te ruimen.

Ik las het eerst even verkeerd.
Ik dacht je die helm bedoelde........ en dat daar iedereen voor in de rij zou staan............ DOM DOM DOM...... Haha!:D:D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:49

Aimee schreef:
Maar goed, volgens mij zei Bert juist dat Paganini een héél fijn paard is.

En dat geloof ik oprecht.
Tenslotte doet ie 'm mee aan een vaste klant die terug komt om te lessen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:20

zonder gein; ik vind het jammer dat dat dier het land verlaat.
Ik zag hem graag.
een van de interessantere hengsten van het kwnp van de afgelopen 10 jaar....

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 01:36

CGJ12 schreef:

Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld! doet nog altijd de wereld draaien hoor. Maar goed ook, want daar verkoop jij je paarden ook van.

Bert weet best hoe hij die 'moeilijkere' moet aanpakken. Bekijk het gewoon als een job. Jij gaat heus niet elke dag met volle goesting werken. Of je bent een idealist Haha! Haha! (waar er weinig van zijn trouwens Haha! )

Ik vind het (voor mij persoonlijk dan) geen verlies. Nooit begrepen, waarom deze hengst een dekbevret heeft gekregen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 08:10

Jan_VT schreef:
:$ Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!
Ik vind het (voor mij persoonlijk dan) geen verlies. Nooit begrepen, waarom deze hengst een dekbevret heeft gekregen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:57

Suzanne F. schreef:
Maar geen doorzettingsvermogen of eigenwaarde.

Dit soort opmerkingen vind ik toch absoluut niet kunnen en zeker niet over iemand als Bert Rutten. 95% van alle Nederlandse dressuurruiters kunnen alleen maar dromen ooit zo te rijden als hij.
Jaren geleden hebben vader en zoon besloten zich uit de wedstrijd sport terug te trekken omdat o.a. plaatsen in het A kader gekocht kunnen worden.
Ik zou Bert liever als deelnemen dan als coach in het team zien, ik denk dat er dan wat meer kans op succes zou zijn.

Maar ze hebben ook een bedrijf en de opbrengst van de hengsten vormt daar een onderdeel van. Ieder jaar wordt een flinke groep jonge paarden beleerd, en wellicht Suzanne dat je daar eens moet gaan kijken hoe het wel moet, inplaats van zo oordelen.

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:16

Hij heeft niet veel kansen gekregen in de fokkerij. Maar eerlijk gezegd zag ik er als fokhengst ook niet zoveel in. Met name het gebrek aan souplesse viel mij iedere keer weer op. Verder vind ik dat er te weinig sportpaarden uit zijn moederlijn komt.

Aan de andere kant was het wel een paard dat zich 'liet maken'. Ik heb hem ongeveer een half jaar geleden nog gezien met Bert Rutten, en hij beheerste dus echt moeiteloos het hele grand prix scala. Dus misschien is dit gewoon wel het beste. De sport in met dat paard...

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:20

sarabande schreef:
Dit soort opmerkingen vind ik toch absoluut niet kunnen en zeker niet over iemand als Bert Rutten.

Sarabande, volgens mij heb je het verkeerd begrepen en ging dit over CGJ.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:20

PAGANINI 97.09732 STB (Havidoff keur x Statuar)

Paganini toonde een groep uniforme, royaal ontwikkelde, voldoende tot ruim voldoende
rijtypische veulens.
In draf zou het achterbeen meer onder moeten treden. In beweging moeten de veulens meer
ruimte en souplesse hebben.
Paganini toonde goed ontwikkelde veulens.
De veulens zijn voldoende tot ruim voldoende rijtypisch.
Het hoofd is voldoende sprekend.
De nek is voldoende van lengte.
De hals is lang met een verticale houding. Meerdere malen is een onderhals geconstateerd.
De schoft is ruim voldoende van ontwikkeling.
De schouder is enkele malen wat steil.
De rug is ruim voldoende van lengte en soms gezonken.
De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten.
De croupe is hellend en zou doorgaans meer lengte moeten hebben.
De broekspier zou langer door moeten lopen
Het voorbeen is goed van lengte maar is meermalen steil. Enkele malen is een franse stand
waargenomen.
Het achterbeen is wisselend van stand.
Het fundament is wisselend van ontwikkeling en voldoende van kwaliteit.
De stap is zuiver en voldoende van ruimte.
In draf moet het achterbeen verder ondergebracht en gebogen worden. De veulens moeten meer
schoudervrijheid hebben. In draf wordt de hals verticaal gedragen.
De veulens galopperen makkelijk aan maar zouden meer ruimte moeten hebben.
In beweging zouden de getoonde nakomelingen van Paganini meer souplesse moeten hebben.
Bijzonderheden: Getoond zijn negen geprikte en drie door de eigenaar geselecteerde veulens.
Eén ziek veulen is in de stal en niet in beweging beoordeeld.
Het thuis geïnspecteerde veulen wijkt in positieve zin af van de rapportage.
De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.

Moeders: Wisselende kwaliteit merries.
Aantal in 2003 gedekte merries: 26
Aantal in 2004 getoonde veulens: 12 + 1 thuisinspectie

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:07

chantal1 schreef:
Sarabande, volgens mij heb je het verkeerd begrepen en ging dit over CGJ.

Inderdaad Sarabande..........
Even de gehele discussie goed op nieuw lezen en dan kom je tot een héél andere conclusie........ Haha!