wie heeft er hier ook een eigenwijze tinker!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

wie heeft er hier ook een eigenwijze tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 14:25

Help ik heb een eigenwijze tinker. Ze blijft soms stilstaan en dan is er geen beweging meer in te krijgen. Pas na een paar tikken reageerd ze, maar dan zo dat ik er bijna aflig. Maar vooruit te krijgen is ze dan niet meer! Ook is ze behoorlijk sterk!! met buitenrijden gaat het nog redelijk, maar ook daar wil ze behoorlijk sterk zijn.

zijn er nog meer tinkers die zo eigenwijs zijn, en hoe lossen jullie dat op??

Groetjes lein

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:14

Mijn bijrijd Tinker is erg eigenwijs (denk dat het toch wel een typisch Tinker trekje is Tong uitsteken ) Hij wilt alleen maar hard, maar hij slaat dan ook echt op hol. Dus heel erg gevaarlijk Scheve mond Het bos ga ik (erop rijdend en wandeld) niet meer in, nadat ik hier 2 hele nare ervaringen mee heb gehad!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:21

syl is ook wel eens eigenwijs, dan wil ze niet stilstaan, of gaat ze ineens naar een boom, want dan moet ze er aan snuffelen (geke tink).
maar over het al gemeen luistert ze wel goed.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:21

euh,............. yep hier.!

Mijn tinkerhengst ( 165 ) doet alleen bij MIJ stront vervelend en gaat dus buiten aan de kletter( niet meer te stoppen met die giga nek en kracht van hem grrrrrrrrr)

Maar bij man lief is hij super!! tinkers zijn echt zeer inteligent en slim..

Maar iig zeer eigenwijs!! wahahaha
Mar dat vind ik het mooie aan dit ras

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:00

Ik denk ook wel dat tinkers eigenwijs zijn. Ik zeg wel eens 'het is een kruising tussen een koe en een ezel' haha. (geld dus voor de bonte vanwege de kleur).
Ik dacht vorig jaar even zo'n makke coole tinker in te rijden. De eerste 5 à 6 keer ging het perfekt tot madam het in haar bol kreeg en begon te bokken en bleef bokken, ook toen ik er al lang af lag. Ze kunnen je toch altijd verassen.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:01

Ja, tinker he Haha!.
Patch heeft het alleen in de winter heel erg..
Dat ik heel rustig aan het draven ben, en ineens vliegt ie er vandoor Haha!.
Maarja..Het weer doet het ook een beetje he SchijnheiligZullen we maar denken Tong uitsteken

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:42

mijn verzorgtinker wil altijd naar binnen en nu moet ik in een volte rijden omdat de bak zo nat is maar nu loopt ze tegen het hek aan of wil ze naar buiten echt heel vervelend

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:41

oei Leintje. ik zie NU pas dat jij het bent de TS wahhahhahaah DOmme ikke Tong uitsteken

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:50

Ik heb een heel lief tinkje Bloos
Die doet nooit wat Schijnheilig
Een saaie troel is het,maar zeer betrouwbaar en ze gaat door het vuur voor me!

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 08:33

ha ha geeft niet Nadine!! ha ha iedereen zit hier dus blijkbaar ook!! ha ha

tis me wat me Taryn, klein krengetje is het. Nou ja als het echt niet meer gaat dan ga ik haar denk ik toch verkopen, omdat ik liever een paardje heb die niet zo eigenwijs is!!en dan wordt het ook geen koudbloedje meer. Ik wil er nog wel lol in hebben natuurlijk

groetjes marjolein

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:44

nou mijn tinker was eerst ook zo hoor
en met een beetje geduld
heb ik nu een super tinker
en hij was echt heel erg Boos!
maar nu superrrrrrrr Haha!
echt waar het is maar wat je er zelf voor wilt doen hoor
en elk paard heeft wel wat en ja
een koudbloed heeft zijn kuren
maar dat kan een arabier ook hebben Knipoog
dus ik zeg altijd maar
geef nooit op want je weet niet wat je mis loopt
maar goed ieder zijn/haar eige idee

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:25

Ik heb eigenlijk weinig problemen met Connor. Bij anderen en vooraf pubers wil hij nog wel eens geintjes uithalen. Gewoon uitproberen hoe ver hij kan gaan.

Maar heeft hij van het begin bij iemand het idee dat het toch geen zin heeft probeert hij ook niks.

Ik denk niet dat het een typisch tinker probleem is. Elk paard heeft zijn streken wel.

Maar wat wel zou kunnen is dat veel mensen mischien denken dat tinkers altijd beginnerspaarden zijn die altijd alles braaf doen. En dat is dus niet zo.

Naast dat ze eigenwijs zijn zit er ook heel veel kracht in. Kun je dat niet aan dan heb je een probleem.

Probeer een goede instructeur te vinden die je kan helpen. En dan oefenen net zo lang tot het goed gaat.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:04

Ik heb geen tinker, maar wel een eigenwijze clydesdale RoosJE:)
Roosje gaat buiten als ze iets "eng" vind gewoon heel hard achteruitlopen of stijgeren.
Het enigste wat ik eraan kan doen is heel erg boos worden en haar een paar goede meppen verkopen dan pas gaat ze verder.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:23

Mijn tinker Anouk is ook eigenwijs, ze vind het dan ook hartstikke leuk om op tenen te gaan staan....(bij de keuring ging ze op de tenen van een meisje staan die haar een lintje om wou doen Scheve mond ), maar bij mij heeft ze het ook al een paar keer gedaan....au. Verder is het best een nerveus paardje, en met inrijden heeft ze me eraf gebokt , maar verder is ze superlief en ze is toch altijd blij om me te zien.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:30

Nope, die van mij is juist superbraaf. Eigenwijs valt best mee, zo lang je paard voldoende respect voor je heeft heb je daar volgens mij ook geen last van...

neeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:33

nou ,denk dat al die tinkers eigenwijs zijn, hebben er 2 maar het leukste is aan de kletter gaan in het bos ,enig is dat (vinden zij dan) alleen banketstaaf dat ze zo enorm sterk zijn, op een gegeven moment weet je ook niet meer wat voor bit je dr in moet hangen, om nog een beetje de controle te houden, maar ja je leert ook wel veel van ze, dat niet alles vanzelf gaat hahaha. Verder zou ik ze niet willen missen, je met het maar accepteren dat ze een eigen karakter hebben, je verandert het toch niet, moet je ook niet willen. Toch een hele gelukkige tinkereigenaar

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:18

neeke schreef:
nou ,denk dat al die tinkers eigenwijs zijn, hebben er 2 maar het leukste is aan de kletter gaan in het bos ,enig is dat

Scheve mond

Uit ervaring vind ik dit nou niet bepaald een leuke eigenschap van een Tinker.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:45

Fredt schreef:
:\

Uit ervaring vind ik dit nou niet bepaald een leuke eigenschap van een Tinker.

neej oke maar goed ik zie het maar zo een arabier kan het ook doen hoor
of een shet
toch ?
en tja mijn tinker doet het ook wel eens maar goed
kijk ben ik nou in een heleslecht bui moet ik het echt niet hebben
maar zo nu en dan moet ik er wel op lachen
als hij het doet want ik sta der steets weer
van te kijken dat hij het weer probeert
hij is echt een volhouder hahaha
maar hij blijft me schatje
(maar ik win toch Tong uitsteken )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:39

ik heb ook een eigenwijze tinker
toen ik hem net had ging hij ook bij mij steeds stil staan ed.

en ook nu een jaar verder blijft hij af en toe eigen wijs en dat is soms irritand en soms erg leuk.
Ja ik kan het gelukkig nog altijd winnen van hem en hij doet buiten zijn buien om dan ook altijd erg zijn best en is dan wel erg leergierig.
maar ja je moet die buien maar voor lief nemen zeg ik altijd maar.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 07:18

Jacks is ook eigenwijs, maar dat houd het rijden leuk en afwisselend. Ook zal het nu nog de leeftijd meebrengen ( is net 4,5 jaar)
Zo doen we morgenavond voor het eerst mee met de onderlinge wedstrijd op de manege en weet nu al dat we laatst worden. We waren aan het oefenen en bij het wegsturen op de volte e-b in galop sprong hij terug op de hoefslag omdat hij daar tijdens de les altijd moet lopen. Ja ja leg dat maar eens uit aan de jury. Maar elk paard welk ras je dan ook hebt zal eigenwijs op zijn tijd zijn, alleen gebruiken tinkers er vaak lichaamtaal bij. Zo kan Jacks heel onschuldig kijken als hij iets heeft gedaan wat niet mag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:20

Tinkers zijn eigenwijs en soms nét iets te slim voor hun 600 kg. Als je als baas hier goed mee om kan gaan, is er eigenlijk geen probleem.

Citaat:
kijk ben ik nou in een heleslecht bui moet ik het echt niet hebben
maar zo nu en dan moet ik er wel op lachen

Consequent gedrag goed- of afkeuren...?!

Citaat:
nou ,denk dat al die tinkers eigenwijs zijn, hebben er 2 maar het leukste is aan de kletter gaan in het bos ,enig is dat (vinden zij dan) alleen banketstaaflig dat ze zo enorm sterk zijn, op een gegeven moment weet je ook niet meer wat voor bit je dr in moet hangen, om nog een beetje de controle te houden

Van een scherp bit wat op een verkeerde manier wordt gebruikt, wordt een paard enkel hard in de mond. Een bit is geen rem. Goed rijden en een goed luisterende Tinker heeft veel meer nut!

Citaat:
Ik zeg wel eens 'het is een kruising tussen een koe en een ezel'

Hahaha, typisch een uitspraak van mij over Chubje. Vooral als je ziet wat een enorme oren Chub heeft. Zij is echt net een ezel!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:00

Maar ik bedoelde niet de oren, maar het eigenwijze van een ezel.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:08

Jaja, dat snap ik... Chubje is ook best wel eigenwijs hoor Knipoog

Bakker83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:35

Soms luisterd hij niet en dan word ik boos grrrrrrrrrrr

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:03

jij hebt geen tinker bakker, nu moet je het niet te gek maken. >;)

gammon is zeker eigenwijs Bloos hij is liever lui dan moe. tegenwoordig staakt hij niet meer onder het buitenrijden maar hij geeft nog wel goed te kennen waar hij wel en liever niet wil lopen.

zo liepen we van de zomer op een zondagmiddag door de winkelstraat, hij vind dat leuk en kijkt zijn ogen uit. er kwam net een man uit de snackbar die zijn tasje met vette hap aan zijn stuur had gehangen. gam rook dit, draaide zijn hoofd richting etenswaar, liep zo op die man af en stopte zijn neus in de zak. Bloos