Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zannekin schreef:Volgens mij is OCD nl grotendeels volledig te vermijden door goeie opfok.
Zannekin schreef:En wat dan van die fokker in het onderzoek die 0 OCD veulens had, over jaren gespreid?
Maar als de ruiter daar geen meerwaarde in ziet dan heeft het ook niet veel zin om garanties te gaan geven. Vandaar mijn vraag.
sarabande schreef:Als je met gezond materiaal fokt blijft dat gezond als je mede daarop gericht fokt.
Zannekin schreef:Dat materiaal was bij die man niet anders dan bij de andere fokkers (zelfde stamboek, hengsten etc).
Zannekin schreef:dus... waarom gebeurt het (nog) niet?
Zep schreef:nou, dat zegt dus iedereen. Maar ik ken niemand die zo'n paard ook daadwerkelijk goed verkocht kreeg.
Die van mij is gelukkig brandschoon op de foto's
sarabande schreef:Dus je hebt dan een ocd vrije moeder en een ocd vrije vader, want daar moet je wel mee beginnen wil je zoiets doen en dan nog is er geen garantie.
Zannekin schreef:
Jij zou dus evengoed mét OCD kopen Pipo, maar dan ook pas als hij iets heeft bewezen?
Maar ik zou daar niet mee gaan fokken, maar als sportpaard................waarom niet.janna schreef:Zo veel houd je ook niet over aan de opfok, en dan kan je ze net zo goed zelf houden tot ze drie zijn.
Zannekin schreef:Misschien kan je als fokker operatiekosten op je nemen dan? Dat lijkt me redelijk.
Je hebt dan uiteraard ook de inkomsten van de opfok, dus een echte economische aderlating kan het niet zijn.
Zou jij dan meer vertrouwen hebben in een fokker die je dat belooft in het geval van OCD Libke, of zou het je helemaal niks uitmaken?
libke schreef:Bij de merrie waar ik voordien over sprak,Zannekin hebben de fokkers inderdaad alle kosten op zich genomen om de chips uit te halen ,ik heb er om die reden niets meer afgepingeld ,de merrie was niet zo duur .Na de operatie had ik die merrie ook laten dekken