Jazz x Ramiro niet ingeschreven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

acropolis

Jazz x Ramiro niet ingeschreven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 10:52

KWPN
27-11-2004: Jazz x Ramiro bij herkeuring niet ingeschreven
Eigenaren Witte en Van Esch hadden na afloop van het najaarsonderzoek herkeuring aangevraagd voor de Jazz x Ramiro x Pion, die niet werd ingeschreven.

De herkeuringscommissie heeft echter dezelfde mening als de reguliere hengstenkeuringscommissie en heeft geen redenen gevonden de hengst in het stamboek in te schrijven.
(KWPN, overname toegestaan)

Wat zijn de redenen van niet inschrijving in het stamboek?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:38

Als ik mij goed herinner werdt verteld dat deze hengst zich niet goed liet bewerken en ook in de omgang veel oplettendheid van de grooms vergde.
Blijkbaar een draakje...

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:43

Het was een viez. vuil. klot. ku. bok een waardige vertegenwoordiger van zijn vader Jazz, heeft iedereen gezien hoe hij uithaalde naar zijn voorbrenger tijdens de finale presentatie gelukkig stond die man uit de buurt (zou die zoiets verwacht hebben??) was enige hengst die niet door ruiters maar door "knecht" getoond werd....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:54

Oke daar gaan we weer, een hengst slaat uit en meteen is hij onbetrouwbaar onberekenbaar etc ect ect .
Belachelijk om een hengst om die redenen op de laatste dag eruit te zetten als hij dan zo "gevaarlijk" dan hadden ze dit toch wel wat eerder mogen zien.
Ze moeten daar leren om eerlijk te zijn, dat kunnen ze niet en daarom wordt er een K- smoes bedacht om de hengst niet op te nemen.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:58

Citaat:
Oke daar gaan we weer, een hengst slaat uit en meteen is hij onbetrouwbaar onberekenbaar etc ect ect

je mag toch verwachten dat zo'n hengst al veel in handen is geweest. Als het karakter dan echt zodanig slecht is, is het niet meer dan terecht dat hij eruit vliegt. Er zijn veel hengsten in de aanbieding. Ik vind een meewerkend karakter ontzettend belangrijk. Dat had hij schijnbaar niet.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:08

Hebben wij die hengst niet bij ons over de reling gehad dan Sjuim Knipoog? Daar zaten stiekem nogal wat Jazzen bij (en ouweheer Jazz volgens mij zelf ook nog Haha!),...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:09

Als het karakter daadwerkelijk zo was, hadden ze hem er al eerder uit moeten gooien en niet op het laatste moment, er zal inderdaad wel een andere reden zijn geweest, die ze niet aan het licht willen brengen.
En om dan ook maar weer te zeggen precies Jazz, tsss, gaan we weer. Welke hengst slaat niet eens van tijd tot tijd met zijn voorbenen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:06

beppies schreef:
Ze moeten daar leren om eerlijk te zijn, dat kunnen ze niet en daarom wordt er een K- smoes bedacht om de hengst niet op te nemen.

Volgens mij zijn er zat andere redenen waarop ze er een hengst uit kunnen gooien, redenen waar veel meer eer aan te behalen valt.
Dit vind ik persoonlijk één van de kwalijkste tekortkomingen die er is.
Wie weet hebben ze de eigenaar al veel eerder het advies gegeven om de hengst op te halen maar wilde deze hem zelf laten staan, blijkbaar gelooft hij wel in de hengst aangezien hij hem nog aangeboden heeft bij de herkeuringscommissie.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:24

Ik heb hem een aantal keer onder het zadel gezien en het leek mij best een brave Jazz. Ook toen hij nogal aan de tand werd gevoeld door één van de gastruiters. Het was zeker niet alleen zijn karakter waarom hij niet is goedgekeurd. De gastruiters vonden dat de hengst beter zou moeten kunnen schakelen en zich beter moest laten sluiten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:12

Sjuimpje schreef:
Als ik mij goed herinner werdt verteld dat deze hengst zich niet goed liet bewerken en ook in de omgang veel oplettendheid van de grooms vergde.
Blijkbaar een draakje...

Dat zal wel.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:13

pukpaleis schreef:
Het was een viez. vuil. klot. ku. bok een waardige vertegenwoordiger van zijn vader Jazz, heeft iedereen gezien hoe hij uithaalde naar zijn voorbrenger tijdens de finale presentatie gelukkig stond die man uit de buurt (zou die zoiets verwacht hebben??) was enige hengst die niet door ruiters maar door "knecht" getoond werd....

Jazz??? Je had het kunnen weten!!!
Die staan erom bekend.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:03

Inderdaad vreemd dat deze hengst bij het eindexamen JUIST veruit de braafste hengst was!!!

Zelfs die waardeloze gastruiter kreeg hem niet uit zijn humeur.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:08

MissSisa schreef:
Jazz??? Je had het kunnen weten!!!
Die staan erom bekend.

Nou nou... ik vind dit wel kort door de bocht.

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:44

MissHIS schreef:
Ik heb hem een aantal keer onder het zadel gezien en het leek mij best een brave Jazz. Ook toen hij nogal aan de tand werd gevoeld door één van de gastruiters. Het was zeker niet alleen zijn karakter waarom hij niet is goedgekeurd. De gastruiters vonden dat de hengst beter zou moeten kunnen schakelen en zich beter moest laten sluiten.

Ik heb hem ook tweemaal aan het werk gezien, ik vond hem vanaf de tribune bij de top van de jaargang horen.
Maar idd het gevoel van de gastruiters heeft de doorslag gegeven. Vindt juist die toevoeging van essentieel belang anders kunnen we de gastruisters beter thuis laten.

Ben het niet zozeer met pukpaleis eens. Een hengst mag ook hengst zijn. Zijn alle ingeschreven hengsten van de afgelopen 2 jaar schatjes in de omgang?

Het zou misschien een idee zijn om diegene die verantwoordelijk is voor het stalmanagement evenals de gastruiters op dat onderdeel hun mening zouden kunnen ventileren, wat vervolgens meegenomen wordt in de beslissing.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:23

Ik vind wél, dat wanneer de hengst in de omgang zo lastig was, hij nooit examen had mogen doen........

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:45

precies. Het karakter moet niet zodanig zijn, dat alleen profs ermee overweg kunnen. Per slot komen wel de meeste paarden (cq nafok)bij de amateurs terecht.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:04

Deze Jazz werd in het voorjaar niet genomen omdat hij nog te bloot was hij moest zich beter ontwikkelen. Daarna is hij gekocht door de huidige eigenaren, die zijn met hem gaan werken en hij ontwikkelde zich bovenverwachting dus naar het najaar en dan daar op de laatste dag te horen krijgen dat hij geen goed karakter heeft Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:45

Ik kan mij niet voorstellen dat de eigenaren niet eerder ingelicht zijn,
als je het mij vraagt hebben ze de hengst tegen de adviezen in wèl laten staan en juist expres op de laatste dag laten meelopen. Zo kan je de hengst vast presenteren en als hij dat goed doet nemen je kansen voor de herkeuringscommissie alleen maar toe.
De eindbeoordeling komt echt niet als een donderslag bij heldere hemel,
waarom denken jullie dat die laatste week altijd zoveel hengsten op huis aan worden gehaald? Die laatste dag is helemaal niet doorslaggevend.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:46

Zo te zien wordt dit weer een gewoonlijke discussie over pittig karakter versus mak karakter.

pukpaleis schreef:
Het was een viez. vuil. klot. ku. bok een waardige vertegenwoordiger van zijn vader Jazz,

Maar dit over een paard te zeggen vind ik echt van een laag niveau

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:52

ik denk dat pukpaleis een van de Ermelo ruiters was.......

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:58

Hoe zullen we dat dan noemen, risico van het vak?

CGJ12"]
ik denk dat pukpaleis een van de Ermelo ruiters was.......
[/quote]

[quote="CGJ12 schreef:
Zelfs die waardeloze gastruiter kreeg hem niet uit zijn humeur.

Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:02

Tussen Ermelo-ruiters en Gastruiters zit een groot verschil....... ware het niet alleen al financieel..... Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:04

Dan was ie in Ermelo zeker getemd Knipoog

acropolis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:06

Dus het ligt aan het karakter en het feit dat een gastruiter geen goed gevoel had?

Persoonlijk vind ik het belangrijk dat paarden (zelfs de hengsten) een goed karakter hebben. Een hengst is een hengst en mag zich er naar gedragen maar hij moet wel handelbaar zijn.

Het is zoals suzan1 zegt dat veel nakomelingen bij recreatieruiters terecht komen. Maar als ze dan toch zo zijn zoals pukpaleis het zegt..., dan kan een topruiter zelfs de kwaliteiten er niet uit halen........denk ik.

Nu weet ik hoe het zit. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:10

pukpaleis schreef:

Gelul, er zijn hengsten die veel erger waren en die zijn wel gekeurd.