Stamboom uitzoeken en dan uitwerken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

masjaJarig

Stamboom uitzoeken en dan uitwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:20

Ik heb in een verloren uurtje eens de stamboom van Tiara uitgeplozen. Nu wil ik deze graag helemaal uitwerken met linkjes eraan naar de foto's die ik heb kunnen vinden.

Ik zoek een programma of document waarin ik alles uit kan werken. Ik wil tot ruim 8 generaties erin kunnen verwerken. Ik kan nergens een model voorbeeld vinden die zo uitgebreid is. Kan iemand me hierbij helpen?

Masja

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:46

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:57

Makkelijker is er niet Haha!. Je zou het zelf ook nog kunnen proberen in Excel als je een beetje handig bent.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:35

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:33

Nou, dan moet je wel lid zijn en daar moet je voor betalen. Paardenfokken heeft op dat opzicht veel meer mogelijkheden.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:36

Sammie schreef:
Nou, dan moet je wel lid zijn en daar moet je voor betalen. Paardenfokken heeft op dat opzicht veel meer mogelijkheden.

Ik vind die paardenfokken ook een zeer leuke site. Heb er ineens gans de stam van onze fokmerrie aan toegevoegd. Lekker gemakkelijk. Heel overzichtelijk. Ik hoop alleen dat de sitebeheerders er voor kunnen zorgen dat er niet de fouten in komen zoals bij allbreed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:42

Ha dat heb ik dus ook gedaan. Ik blijf paarden toevoegen Haha!.
Allbreed vind ik erg onoverzichtelijk, veel dubbele paarden, een max aantal paarden met dezelfde naam, foute gegevens. Enz. Volgens mij is er ook iemand op bokt die zich met de site pf bezig houdt en ze onderhouden regelmatig de database, maar als je een fout iets tegen komt dan kun je dat ook sturen via info@paardenfokken.nl

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 01:45

.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:44

Ja ik heb ook gewoon toegevoegt , zonder lid te zijn.

masjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 13:58

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:18

schaapjuh schreef:
:? Nee hoor, ik ben geen lid en heb tig stambomen toegevoegd

Ja dat is ook het probleem niet, maar als de verwantschap van paarden wilt zien en lijnen/inteelt percentage, moederlijnen en dergelijke dán moet je wel lid zijn +betalen. En dit hoeft zo op paardenfokken nog niet. Bovendien 'accepteren'ze maar max 199 'Diana's' of 'pietje' , ben jij nr. 200 had heb je dus een probleem. De meeste die invoeren lezen niet goed of lezen al helemaal niet, waardoor opeens een shetlander de moeder is van een kwpnér of een paard uit 1945 moeder is van eentje uit 2000. Om over de dubbele paarden (oo seven, ooseven, oo-seven, 00seven enz) nog maar te zwijgen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:31

Wat Sammie zegt klopt inderdaad over allbreed, maar dat geldt niet alleen voor mensen die niet goed lezen hoor, ook mensen die wel goed lezen krijgen te maken met dingen waar ze niet om gevraagd hebben! Haha!

Ik heb laatst Kaminka in allbreed ingevoerd, vanmorgen keek ik even en toen zag ik een hele andere oma in haar stamboom staan dan die ik had opgegeven!! Een Riding Pony genaamd Diana, i.p.v. een kwpn-er... En ik had toch heel duidelijk de juiste Diana opgegeven die nog niet in de lijst stond. Blijkbaar is deze Diana een Diana teveel of zo? En geven ze Kaminka gewoon een andere oma. Als het maar Diana heet... Verward

Ik heb Kaminka ook ingevoerd op paardenfokken.nl, daar ging het gelukkig iets beter. Ik mis nog een stukje van haar moederlijn, moet dat nog zien te achterhalen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:08

Wat ik van paardenfokken.nl heel jammer vind is dat het alleen voor KWPNers is Verward .

masjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 17:49

jeddah schreef:
Wat ik van paardenfokken.nl heel jammer vind is dat het alleen voor KWPNers is Verward .

Denk dat het is omdat half NL een KWPNner heeft. Hoewel ROjantha van Merilyn ook te vinden is en die is toch echt NRPS...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:34

Nee dat zeg je verkeerd het is voor (grote) warmbloed paarden. Je kan ook gewoon volbloed, SF, holstein ,westfaals, Zweeds,nrps enzovoorts in voeren, maar geen Fjorden, Haflingers of Shetlanders e.d.. Idd erg jammer, maar misschien dat liefhebbers van deze rassen ook wat op kunnen zetten in deze vorm?

Mieke schreef:
Ik heb laatst Kaminka in allbreed ingevoerd, vanmorgen keek ik even en toen zag ik een hele andere oma in haar stamboom staan dan die ik had opgegeven!! Een Riding Pony genaamd Diana, i.p.v. een kwpn-er... En ik had toch heel duidelijk de juiste Diana opgegeven die nog niet in de lijst stond. Blijkbaar is deze Diana een Diana teveel of zo? En geven ze Kaminka gewoon een andere oma. Als het maar Diana heet... Verward
Toevallig zat ik laatst ook met een diana te 'klooten'. Er kunnen maar maximaal 199 paarden dezelfde naam krijgen. Dus als jij een andere diana wilt dan pakt ie gewoon de 199ste die in gevoerd. Je zou evt. er Dianaa van kunnen maken, maar ja zo heet ze niet. Ik wilde dus een andere Diana invoeren maar dat doet ie gewoon niet en pakt dus Diana199. Tevens is mijn paard onvindbaar als je gewoon op 'Desiree' zoekt, ik kan haar alleen vinden als ik Desiree41 invult, aangezien zij de 41ste Desiree was die werd ingevoerd met die naam.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:51

Sammie schreef:
Nee dat zeg je verkeerd het is voor (grote) warmbloed paarden. Je kan ook gewoon volbloed, SF, holstein ,westfaals, Zweeds,nrps enzovoorts in voeren, maar geen Fjorden, Haflingers of Shetlanders e.d.. Idd erg jammer, maar misschien dat liefhebbers van deze rassen ook wat op kunnen zetten in deze vorm?

Toevallig zat ik laatst ook met een diana te 'klooten'. Er kunnen maar maximaal 199 paarden dezelfde naam krijgen. Dus als jij een andere diana wilt dan pakt ie gewoon de 199ste die in gevoerd. Je zou evt. er Dianaa van kunnen maken, maar ja zo heet ze niet. Ik wilde dus een andere Diana invoeren maar dat doet ie gewoon niet en pakt dus Diana199. Tevens is mijn paard onvindbaar als je gewoon op 'Desiree' zoekt, ik kan haar alleen vinden als ik Desiree41 invult, aangezien zij de 41ste Desiree was die werd ingevoerd met die naam.

Als ik enigsinds computer technisch aangelegd was zou ik dat zeker opzetten!

Kan ik wel NRPS Pony's toevoegen?? Of zijn die ook uitgesloten van deelname?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:47

ik vind paardenfokken.nl ook super. bij allbreed zijn er echt veel fouten. ik heb een erg uitgebreide merrielijn hier liggen en ik op allbreed kijken. staan daar toch de meest vreemde namen.

Nog een voordeel paardenfokken.nl is in het nederlands. En bij paardenfokken.nl kan ik tenminste ook de foto's zien zonder dat mijn computer flipt en vast loopt.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 01:06

.

ainay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:15

Ik heb ook problemen met allbreed. Het is zo vervelend dat je paard gewoon onvindbaar is behalve als je de naam met het nr erachter intypt.
Ik houd het wel gewoon lekker bij paardenfokken.nl.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:49

paardenfokken.nl vind ik erg leuk...mijn merrie staat er ook in, Casablanca... krijg je gelijk ook foto's etc van ouders (als ze er in staan), en je kan kijken naar andere nakomelingen...

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:18

Ik vind het ook een erg leuke site.. maar ik kan mijn paardje er niet bij toevoegen.. Verward
ik kan de moeder niet intypen, en als ik de rest allemaal heb ingevuld dan kan ik niet op voeg toe klikken... Verward

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:20

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:24

Wat houden al die verschillende kleuren nu in?? Of hebben ze geen betekenis per kleur. Weet dat het metinteelt enzo te maken heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:41

De kleur zelf heeft niks te betekenen, maar de paarden die de kleur hebben zijn hetzelfde. Het is dus niet dat geel belangrijker is dan rood, alleen maar om aan te duiden dat ze dezelfde zijn.

masjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:57

Echt leuk om alle reacties te zien, zo te zien ben niet alleen ik, maar ook een hoop anderen hiermee geholpen! Erg leuk!