Bonte Palomino Puzzel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Bonte Palomino Puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:50

Ik ben in het bezit van een bonte palomino ruin. Hij is geboren in juli 2002. Ik heb hem november 2002 gekocht van een Holsteiner fokker uit de buurt van Zetten. Hij had de mama, een palomino merrie, gekocht voor zijn kinderen. De pony was drachtig en Brutus was het resultaat.

[img]http://www.rubenhoeke.com/fotos/foto'sB/Brutus+Mama[/img]

Ik ben erg benieuwd of iemand me kan vertellen wie Brutus z'n vader is.

[img]http://www.rubenhoeke.com/fotos/foto'sB/Brutus2[/img]

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

milou83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:54

Ik kan je niks vertellen maar wil wel even kwijt dat ik het een erg mooi paardje vind

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:33

Ik kan je helaas niet helpen met zijn vaders naam maar genetisch moet zijn vader bont zijn geweest en minstens een vos gene dragen. Dus er is veel kans dat het een vos bonte is.
Als de eigenaar van de mama niet je aan de naam van haar vorige eigenaar kan helpen dan ben ik bang dat je niet verder gaat komen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 15:00

Ik had de hoop, dat iemand wist waar de mama vandaan komt. Ze is dus 3 jaar geleden drachtig verkocht aan een fokker van Holsteiners uit de buurt van Doetinchem! (ik schreef Zetten, maar moet zijn Etten!!!)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:40

Hoe groot is het paardje? En de moeder?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:57

Ik geloof dat de mama rond de 1.37 is. Brutus is nu 1.44 en 2,5 jaar oud.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 08:01

Aangezien er hier aangegeven is dat de vader mogelijk vosbont was en ik maar een vosbonte hengst ken denk ik dat Neron wel eens de vader kan zijn. Alleen vreemd dat ze geen papieren hadden. Neron is een goedgekeurde dekhengst bij het NRPS en staat bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 11:05

Ik heb even naar de foto van Neron gekeken op Internent...'t is een plaatje...maar de kans dat van hem een nakomeling zonder papieren verkocht wordt, lijkt me erg klein! Er zijn toch wel meer vos bote hengsten...ongeregistreerd..? Ofzo... Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:31

Dat zou ik niet weten. Als het veulen van een niet gekeurde hengst komt is het zoeken naar de vader bijna onmogelijk.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:11

Whiz schreef:
hai, wwet niet waar uit de buurt jou paardje vandaan komt ( ziet er overigens errruuggg leuk uit ) maar ik ken wel een paint hengst die ook niet Q/P/A dekt(te), het zou zomaar kunnen dat dat de pappa is van jouw beauty, de naam van deze hengst is : cutter bill cody, veel succes met je zoektocht !!

Ik doe momenteel hard mijn best om via degene waar ik hem van gekocht heb, te achterhalen waar zijn mama vandaan komt. Waar komt Cutter Bill Cody vandaan?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 18:36

Tja...het is dus echt niet te achterhalen waar de mama vandaan komt...handelaar...
Enige hoop is nog dat iemand hier op het forum de merrie herkent...

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 14:15

Ik hoop dus echt, dat iemand hier een link legt tussen een palomino merrie die eind 2001, begin 2002 verkocht is. En waar een (waarschijnlijk vos bonte) hengst bij in de buurt is geweest!!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:12

petraaken schreef:
Dat zou ik niet weten. Als het veulen van een niet gekeurde hengst komt is het zoeken naar de vader bijna onmogelijk.

dat is op 2 manieren niet waar, n.l. als de vader een echte Paint met papieren is wil het niet zeggen dat hij gekeurd is( is nl niet verplicht ), daarbij komt dat dit veulen dan ook geen papieren zou krijgen omdat hij niet vol Paint is.
Dat het veulen geen papieren heeft wil dus ook niet zeggen dat je, als het een paint pappa is, niet kan achterhalen, nl als je je paardje DNA laat testen door het APHA stamboek in de US kan daar een echte paint pappa uitkomen, de hengsten staan daar nl wel geregistreerd.
snap je het nog ??
De hengsten Red Pebbles en Jet Set Jetalino deken volgens mij ook niet Q/P/A. Dit zijn Paint ( vos bonte ) hengsten.
succes !!!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:16

nienke07 schreef:
Ik doe momenteel hard mijn best om via degene waar ik hem van gekocht heb, te achterhalen waar zijn mama vandaan komt. Waar komt Cutter Bill Cody vandaan?

volgens mij uit de buurt van Roosendaal, precies weten doe ik niet. ik weet dat de eigenaar Joop heet en zijn buurman Walther, meer weet ik echt niet.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:58

Whiz schreef:
Dat het veulen geen papieren heeft wil dus ook niet zeggen dat je, als het een paint pappa is, niet kan achterhalen, nl als je je paardje DNA laat testen door het APHA stamboek in de US kan daar een echte paint pappa uitkomen, de hengsten staan daar nl wel geregistreerd.
snap je het nog ??
De hengsten Red Pebbles en Jet Set Jetalino deken volgens mij ook niet Q/P/A. Dit zijn Paint ( vos bonte ) hengsten.
succes !!!

Woah!
Dus als ik het echt wil weten zou ik een bloed monstertje op moeten sturen?
Tja dat is dan altijd nog een optie!
Dank voor je reactie!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:11

Whiz schreef:
succes !!!

Ik neem aan dat je Jetalito Jet Set bedoeld? Knipoog
Maar deze hengsten zijn beide Overo's. Dit veulen is een Tobiano van bont patroon, je zou dus op zoek moeten gaan naar een Tobiano hengst. Een Overo kan namelijk geen Tobiano veulen geven.

Veel hengsten of links naar hengsten staan ook op de site van de Dutch Paint Horse Club:
www.dutchpainthorseclub.com

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:26

Weer wat geleerd!
Het wordt steeds interessanter!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:58

jeddah schreef:
Ik neem aan dat je Jetalito Jet Set bedoeld? Knipoog
Maar deze hengsten zijn beide Overo's. Dit veulen is een Tobiano van bont patroon, je zou dus op zoek moeten gaan naar een Tobiano hengst. Een Overo kan namelijk geen Tobiano veulen geven.

Veel hengsten of links naar hengsten staan ook op de site van de Dutch Paint Horse Club:
www.dutchpainthorseclub.com

uuuhh ja die bedoelde ik Bloos , vond het ookal een beetje vreemd klinken maar had weer eens haast he Haha! Haha! Haha!
die overige info over Tob's en Ov's is wel errug interessant zeg, had ik nog niet eens bij stil gestaan.

iig succes met de zoektocht en houd ons op de hoogte !!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:02

nienke07 schreef:
Woah!
Dus als ik het echt wil weten zou ik een bloed monstertje op moeten sturen?
Tja dat is dan altijd nog een optie!
Dank voor je reactie!

volgens mij wel ja, en daarbij weet je dan gelijk of je een echte paint hengst als pappa hebt en kun je misschien achterhalen of deze pappa nog wat gepresteerd heeft in de sport, zou wel leuk zijn als je een paardje hebt met aanleg voor western of niet ??

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:08

hmz ik weet nog wel een vosbonte hengst te staan die ook dekt. www.manegevrieswijk.tk en dan kijken bij melis.
Maar als je echt geen idee hebt, dan word het wel moeilijk zoeken, want er lopen zat in het rond dekkende bonten zonder papieren rond! Maar in elk geval succes met je zoektocht!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:53

leuk paardje joh Haha!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:31

Kan wel hoor dat er eigenlijk wel papieren bij het veulen horen, maar dat ze die nooit hebben gehad. Bijvoorbeeld op een fokkerij, hebben ze hem gefokt, maar er is te weinig vraag naar de veulens. De prijs gaat omlaag, de prijs omlaag (ondertussen moet het veulen nog steeds geregistreerd worden) prijs gaan nog meer omlaag. Onderhand is het bijna winter en wegens ruimtegebrek moeten ze weg, markt of ergens anders heen en de prijs die er voor gegeven wordt is inmiddels zo laag dat het al niet meer uitmaakt dat het veulen nog geregistreerd moet worden. Hoor dit verhaal vaker hoor.

Maar succes met je zoektocht Lachen

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:04

Dank!
In dit geval is echter de merrie drachtig bij een handelaar vandaan gekomen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:35

Heb je ook een foto van je paardje van de zijkant, zodat we zijn bouw goed kunnen zien?
En wat is de moeder voor een pony, qua ras?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:50

Hee, het buitenspeel vriendje van mijn twee jongens Haha! !
Stoere foto's Nienke .