Nakomelingen Krack C??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iloonie

Nakomelingen Krack C??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 16:02

Ik zou graag van andere willen weten wat hun ervaringen zijn met nakomelingen van Krack C. Vooral qua gedrag en beweging.
Ik ben namelijk vandaag bij een merrie wezen kijken met vader Krack C en ik zou gewoon graag wat meer mensen horen met hun ervaringen. Om een beetje een beeld te vormen. Natuurlijk verschilt dit per paard..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:41

bij ons staan verschillende cracks,overhet algemeen lieve paarden in de omgang op stal ook vrij braaf. behandel ze eerlijken met respect en ze doen alles voor je.
craks hebben over het algemeen een weke rug.
moeilijker ontspannen door de rug te rijden
dit verschilt wel de een heeft het wel de ander niet.
er staan er nu drie die 2 jaar zijn longeer werk duurt even voor ze het begrijpen maar na twee weken ging dit al een stuk beter
rapsody is nu 6 en word m gestart lief braaf paard maar beledig haar niet.
dit is met de meeste cracks het geval.
maar nogmaals het zijn bij ons wel lieve paarden zonder stal gebreken
allemaal stuk voor stuk goed in de omgang

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:47

terorita schreef:
er staan er nu drie die 2 jaar zijn longeer werk duurt even voor ze het begrijpen maar na twee weken ging dit al een stuk beter

2 jaar en ze begrijpen het nog niet helemaal Scheve mond

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:55

Kijk naar:
Terlia (vorige jaar kampioen op de nationale merriekeuring)
Schitterend beest en kan gruwelijk lopen. Maar niet zo'n fijn karakter. Deed dit haar met de PACO-cup mee. Maar er mocht volgens zeggen niet geklapt worden!!! Ze wordt gereden door Edward Gal. Maar in de PAVO-cup door een van zijn stalruiters. Enne Floris Coster ofzo.
[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/terliakrackcarchitectkampioenrp.jpg[/img]
Vindt dit geen mooi foto. Maar op de voorkant van zo'n programma boekje staat wel een mooi.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:03

MissSisa ken jij Terlia persoonlijk??

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:05

begrijp, me aub niet verkeerd
wat ik bedoel te zeggen is dat de drie cracks meer moeite hadden
met te begrijpen wat er bedoelt werd.de andere dames vero,stravinsky,
rivermen,paific,neostan deze dames begrepen het wat sneller,
we kunnen ze toch niet de hele winter op stal laten staan.
los in de bak gooien vindt ik ook geen optie,heb er al zat over de bakrand zien gaan.wij longeren ze wel met hoofdstel met daar over de kaptoom.
niets geen getrek in de mond.alleen 3 keer in de week wat beweging.
en inderdaad de cracks hadden er wat meer moeite mee,evn wat meer aandacht en geduld dan de andere en het is goed gekomen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:08

Wat Sarabande probeert te zeggen is dat 2 jarige aan de longe nogal vroeg is..

Ik heb zelf een Flemmingh, maar qua karakter is die echt super!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:22

youngster schreef:
MissSisa ken jij Terlia persoonlijk??

Hoezo???

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:22

MissSisa schreef:
Hoezo???

Vind het nogal knap dat jij het karakter kan beoordelen van een pavo cup..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:25

Oke, maar als je niet eens mag klappen. En elke keer als er wat gebeurde vloog ze ongeveer weg. Maar ze had het nog wel ver geschopt. Bij al die hengsten.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:27

Gek he, het is een jong paard die volgestopt word met voer.. Vind dat niet zo raar..
Ik heb haar gezien toen ze 3 weken onder het zadel was bij Van Uijtert en moet zeggen ik daar behoorlijk van onder de indruk was.. 3 weken onder het zadel en dan in een bomvolle hal rijden en geen stap verkeerd zetten..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:29

Dat kan. Maar dat was daar wel een beetje anders.
Maar ik vind het wel een superpaard.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:38

Terlia liep als 3 jarige mee in de hengstenshow toen ze net onder het zadel was. Ik denk dat er maar weinig 3 jarigen zo netjes en braaf op zo'n indrukwekkende show rondgestuurd kunnen worden. Daarnaast liegen haar prestaties er niet om!
Hier een overzicht wat Terlia tot nu toe gepresteerd heeft op zo'n jonge leeftijd.

--------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal van de nu al legendarische Krack C dochter Terlia

Afbeelding

Dit is de Nationale kampioensmerrie Terlia (Krack C x Architect).
Fokkers: Leen de Jong te Hadinxv. Giessendam & Gert Visser te Giessenburg
Eigenaren: Ad Valk, Joop van Uytert en Jan Kelders.

*Kampioen rijpaarden LK Alblasserdam 2003.
*kampioen rijpaarden CK Heerjansdam, 11 juli 2003
*kampioen NMK 2003
*kampioen VSN (dressuurrichting) 2003
*Kampioen Pavo cup voorselectie Exloo 2004
*2e plaats Halve finale Pavo cup te Ermelo 2004
*3e plaats Finale Pavo cup te Ermelo 2004
*Beste merrie Pavo cup te Ermelo 2004

Terlia is nog maar 4 jaar, maar heeft nu al bovenstaande titels op haar naam staan. Haar vader is de bekende Grand Prix hengst Krack C (Gereden door Anky van Grunsven). Ze is gefokt uit de keur merrie Ferlia (Architect x Jurist).

Afbeelding

Op de Lokale Keuring in Alblasserdam wist Terlia met gemak de kampioenstitel voor zich op te eisen. Ze werd niet alleen kampioene die dag maar wist daarmee ook het hoogst aantal punten te behalen, dat ooit op een Lokale Keuring is toegekend.

* Exterieur: 88 punten
* Beweging: 92 punten
* Stap: 90 punten
* Draf: 92 punten
* Galop: 94 punten

Ook op de Centrale Keuring in Heerjansdam was Terlia onbetwist de beste. Zij eiste dan ook met gemak het rijpaardenkampioenschap voor zich op. Hiermee werd zij afgevaardigd naar de Nationale Merrie Keuring en kreeg zij het predikaat voorlopig keur toegekend.

Op de Nederlandse Merrie Keuring in Ermelo is Terlia met grote overmacht Nederlands Kampioen van de 3-jarige merries geworden.
Zij werd omschreven als een royaal ontwikkelde uitstralingsvolle merrie, waarbij haar bewegingen werden gekenmerkt door lossigheid, een sterk achterbeengebruik en een bijzonder fraaie voorbeenafloop.

Afbeelding

In November 2003 liep Terlia de kwalificaties voor de VSN Trofee. De Nationale kampioensmerrie wist zich ook hier weer met groot gemak te kwalificeren voor de finale. Op de Centrale en Nationale Keuring had Terlia al laten zien over een gigantisch bewegingsmechanisme te beschikken. Tijdens de kwalificaties wist ze ook onder het zadel te imponeren. De bijna 1.80m grote merrie wist onder Edward Gal de volgende punten te behalen:

* Draf: 9
* Galop: 9
* Stap: 7,5
* Type: 9,5

Eind November 2003 liep Terlia de Finale van de VSN Trofee.
(De VSN/FSP-finale in Ermelo bestaat uit dressuur & spring paarden en een beoordeling op exterieur en correctheid.)

Afbeelding

Terlia wist zowel het dressuur onderdeel als het exterieurs onderdeel te winnen. Ook dit was nog nooit eerder gebeurd! Tijdens de finale kreeg Terila de volgende punten toegekend:

* Type: 8,8
* Beweging en correctheid: 9,5

Dressuur
* Stap: 7
* Draf: 9
* Galop: 9
* Algemene indruk: 9

Totaal: 34 punten

En met een 9 van de testruiter Johan Hamminga werd het een eindtotaal van 43 punten. Met de hoogste punten van de ochtend won Terlia na het overrijden de VSN/FSP-trofee.

Enkele citaten van jury & pers: De door Edward Gal voorgestelde merrie Terlia is niet alleen grootramig, hoogbenig en modern belijnd, ze maak zich in beweging ook groot. Ze rijst in de voorhand, heeft balans, brengt het voorbeen schitterend weg en treedt achter goed onder. “Wat een paard!”zei Johan Hamminga toen hij afstapte. “Je hebt veel front voor je. Ze komt met de schoft naar je toe en geeft je een ontzettend fijn gevoel.” Een terechte kampioene waar we nog veel met mee hopen mee te maken.

Op 8 augustus van dit jaar (2004) heeft Terlia deelgenomen aan de voorselecties van de Pavo cup in Exloo. Ook hier wist de bekende kampioensmerrie, die door Edward Gal naar 83 punten werd gereden te winnen. Hiermee hadden Edward en Terlia zich geplaatst voor de halve finale van de vierjarigen.

Op 25 augustus 2004 (De eerste dag van de Pavo cup, te Ermelo) wist Terlia (gereden door Floris Koster, de stalruiter van Edward Gal die zelf op de Olympische Spelen in Athene was) zich als tweede te plaatsen achter de KWPN hengst Sandreo. Zij behaalde die dag 84,5 punten, net een halve punt onder Sandreo. Op plaats drie stond de hengst Tuschinski.

Op 27 augustus 2004 werd de finale van de Pavo cup verreden.
Hier wist Sandreo zijn voorsprong te behouden. Hij kreeg van zijn beide gastruiters 90 punten. Terlia was helaas wat gespannen onder de beide gastruiters. Maar ondanks dat kreeg ze van gastruiter Rien van der Schaft 93 punten “Indien ze door de juiste ruiter wordt opgeleid een ware belofte voor de toekomst.” Hiermee kwam Terlia op de derde plaats onder Tuschinski die tweede werd. Met deze prestatie ook de beste merrie van de vierjarigen!

En hopelijk zal Terlia in de toekomst nog veel meer van haar kunnen laten zien.

Afbeelding

Bron: http://www.uytert.nl/
Auteur: GribaldiFAN

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:20

ik wilde een foto neerzetten van het paardje waar ik ben wezen kijken, maar helaas staat deze niet op internet en weet ik niet hoe ik die moet uploaden..

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:21

Iloonie schreef:
ik wilde een foto neerzetten van het paardje waar ik ben wezen kijken, maar helaas staat deze niet op internet en weet ik niet hoe ik die moet uploaden..

http://img.photobucket.com/

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:45

Krack C heeft inmiddels 5 goedgekeurde zonen bij het KWPN

In het bewaarboek kun je meer over het karakter, gedrag en beweging van deze Krack C zonen vinden.

Redford (Krack C x Ferro)

Afbeelding

http://test1.kwpn.nl/html/bewaarboek/20 ... dford.html

Tolando (Krack C x Rubinstein I)

Afbeelding

http://test1.kwpn.nl/html/bewaarboek/20 ... lando.html

Tuschinski (Krack C x Pion)

Afbeelding

http://web.kwpn.nl/html/bewaarboek/2003 ... inski.html

Trento B (Krack C x Ramiro)

Afbeelding

http://web.kwpn.nl/html/bewaarboek/2003 ... rento.html

United (Krack C x TCN Partout)

Afbeelding

http://test1.kwpn.nl/html/bewaarboek/20 ... r_2004.pdf

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:19

niet om hoor maar die Terlia wat een KANJER Kwijl Vingers aflikken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:53

Ik ken vijfjarige stermerrie van Krack C x purioso x willow cratic, moet eind november een IBOP lopen. Kan goed bewegen. Moet wel consequent gereden worden.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:36

Ik ken een 6jarige Krack C en die start zeer succesvol M2 (NL kampioen B/L en ook Kampioen in het M1 van Brabant)

Weet er niet veel van!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:59

Een vriendin van me heeft een Krack C x Able Albert xx merrie gehad. Erg mooi paard, en kon heel behoorlijk bewegen, was wel wat kort in de hals. Qua gedrag niet de makkelijkste, ze was behoorlijk heet. Omdat de omstandigheden niet bepaald optimaal waren op de stal waar ze toen stond (slechte voorzieningen om een jong paard verder door te rijden die weleens een aardige stuiter kon maken) heeft ze de merrie toen verkocht. Heeft ze nog steeds spijt van....
Ze liep toen in 2001 op de Pavo-cup ik geloof 66,5 punten.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 08:58

Ik heb ook een 4-jarige merrie van Krack C x Equador.
In de omgang echt een superlief paard, je kan bij wijze van spreken eroverheen en eronderdoor, echt een scheetje Bloos
Maar de laatste weken met rijden.......... Scheve mond
Ik weet niet waar ze het vandaan heeft, maar zo kan ze drie kwartier de sterren van de hemel lopen en zo kan ik er ineens naastliggen. Dit is pas sinds 4 weken, daarvoor zette ze echt NOOIT een stap verkeerd Verward
Maar over het algemeen zijn het volgens mij paarden met superfijne karakters
Kijk voor een foto in mijn profiel Knipoog

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:23

Mag ik eens even lekker kritisch zijn? Ziet er allemaal prachtig uit, alleen verbaas ik me er wel over hoe deze paardjes er uit zien alsof ze zwaar gefokt zijn op het " bergop" lopen wat men zo graag ziet. De foto wordt zelfs scheef genomen om het er maar spectaculair uit te laten zien. Uiteraard draait het in de fokkerij allemaal om geld en natuurlijk wil iedere serieuze dressuurruiter wel een afstammeling van Krack C (denk ik), na alle successen die er behaald zijn. Persoonlijk vind ik dat een paard zich eerst nog wel moet bewijzen. Nekje in de krul fokken en een paard wat van zichzelf al de schoft omhoog brengt, het lijkt erop alsof deze paarden gefokt worden voor mensen die vooral in no time Grand Prix willen rijden en dus moet het paard het liefst al piafferen als het goed en wel geboren is (even extreem gezegd). Waar gaat dat heen?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:06

Ik rijd op dit moment een 7 jarige ruin van Krack C.

Op stal echt een schat, je kan er werkelijk alles mee doen. Met rijden in de bak is hij ook erg braaf, hij mocht wat ruimer zijn in zijn bewegingen.

Buiten wil hij graag lopen en het liefst voorop, maar hij blijft erg koel in zijn hoofd.

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:39

hoi ik ken terlia wel persoonlijk en ik vond haar de tijd dat ik met haar heb gewerkt een leuk paard.met zeker wel een goed karakter fijn in de omgang(verzorging enz,longeren)met rijden was ze niet veel anders dan de ander toen 3 jarige paarden ,gewoon jong braaf maar kan ook wel eens goed fris zijn.(vrij logisch voor een jong paard toch???).en tolando ook een fijn paard in de omgang net als terlia..verder ken ik niet echt veel krack c nakomelingen .maar deze twee zijn erg leuk en fijn om mee te werken(en omgaan)

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:06