Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Siempie schreef:Waarom niet? Omdat een shire er niet echt voor gebouwd is, de gemiddelde snelheid zal volgens mij lager liggen bovendien verbruikt zo'n groot paard veel meer energie dan aan arabier van 1.50.

PeruaansePas schreef:Ik dacht dat koudbloeden/zware paarden niet voor endurance geschikt zijn omdat ze hun warmte niet zo goed kwijt kunnen.

snowdon schreef:De beginnersklasse kan elk paard wel aan, met een beetje training hoor
Of het nu Shire is maakt dan niet uit. Winnen is een tweede, maar er aan meedoen kan zeker wel!
Zoiets had ik ook al via p.b. beantwoord, daar werd trouwens gesproken over recreatief een endurance rijden en dat kan best met een Shire. P.b. Sherwood maar, die heeft dat ook eens gedaan. 

Craignethan schreef:En daar gaan we weer (qua vooroordelen)![]()
Mijn paard (Clyde) staat gewoon in een normale stal (3 x 3 m), maar wel lekker overdag buiten (vind ik persoonlijk een vereiste voor alle paarden).
Mijn paard eet nog geen kilo aan krachtvoer (Pavo Explosive) per dag. En ja, ze eten wel behoorlijk wat aan ruwvoer, in de winter ongeveer een baaltje hooi per dag (afhankelijk van de kwaliteit van het hooi).
Halsters zijn gewoon te koop, er past een normaal zadel op, hoofdstel gewoon extra-full. Heb je nu een Shire met een extreem groot hoofd dan zijn er nog wel adresjes waar grote hoofdstellen/halsters/bitten te halen zijn.
Verder is een Shire/Clyde sober in het onderhoud.
Dat ze veel ruimte nodig hebben en (misschien) meer krachtvoer was imo meer een gevolg van logisch nadenken en niet zo zeer een vooroordeel. Anders had ik er ook niet naar gevraagd, he?
Maar ik begrijp dat je zulke vragen dus vaker krijgt.
Hoe hoog is jouw Clyde?