wanneer komen jullie veulens en van wie???????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pigino

wanneer komen jullie veulens en van wie???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:25

het lijkt misschien wel afgezaagd om nu al over veulens te beginnen maar in JANUARI wordt bij ons de eerste al verwacht!!!! zodoende dat ik toch nieuwschierig ben geworden naar jullie veulens Haha! de eerste die wij verwachten is van de hengst TD IN THREE zie www.lapavarana.com en onze andere 2 merries zijn beide drachtig van onze hengst EXPLICIT CASH DEPOSIT voor de maand MAART!!

DUS WIE VERWACHT WAT EN WANNEER??????????????NIEUWSCHIERIG

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:38

nou niet van mijn paard maar die van me "broer" die moet ong. maart bevallen.

de vader is Broadaniac Jac van de kalverhoek, zelfde hengst als boldy (op bokt) op haar merrie heeft gezet.

het paard van me broer en die van boldy zijn allebij paints dus ben wel heel benieuwd wat daar uit komt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:55

Afgezaagd???????? Is altijd leuk om het over de verwachte veulens te hebben! Ik verwacht van Simply een veulen begin maart van de Hengst Obsesed To Impress (www.taborranch.com) en ik kan nu al niet wachten!!

Ik ben ook heel benieuwd naar de verwachte veulens van de andere Western bokkers!

@Vrolijk, ik herkende je niet! Je avatar is veranderd in een foto van de, wat ik beggrepen heb uit een andere topic, nieuwe "Western Hond" Haha! !

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:15

oh daar ben ik ook wel wel benieuwd naar wat voor veulen simply brengt , denk dat het een heel flink veulen word Haha!

*LOL* ja dacht laat ik het is veranderen anders word het zo saai , dus heb ik voor de rotboxer gekozen Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:37

Van wie is makkelijk te beantwoorden:
Lee (APHA Bright Sierra Lee) is drachtig van FPF Lethal Weapon (zie http://www.devonfarm.com/gallery1.htm )
Pepsi (APHA Docs Pepsi Poco) is drachtig van King Walters Ghost (zie http://www.maysflower.nl/dekhengst.htm )
Maar dan het wanneer ....
Lee is 7 april uitgerekend, maar ging vorige keer een maand overtijd .... Pepsi hebben we drachtig gekocht. Zij liep in de wei bij de hengst dus we hebben daarvan geen preciese dekdatum. Bij het scannen is de datum geschat op 1 maart ... spannend dus!

PS: de dames staan ook in mijn profiel, voor de liefhebbers Knipoog !

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:59

Die nieuwe merrie Eternal Silver Steps (qh)van me is drachtig van Jettalito en verwacht in Juni haar veulen.
Casey en de kudde zijn drachtig van Billy Norfleet. Het eerste veulen wordt bij ons in februari al verwacht en dan tot aan het eind van de zomer krijgen we in totaal 11 veulens. Oja en nu zitten we te wachten op het december veulen van Bela onze Fjord, deze is ook drachtig van Billy, wie weet dus een paint fjord. Haha!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:07

Ik kijk ook altijd weer uit naar de veulentijd. Als ze vroeg moeten veulenen lijkt de winter veel korter.
4 merrie's moeten in maart.
Painted Specialena, (Paint)drachtig van MAGIC POWER SPECIAL,
Magnum Flashaglory,(Paint) drachtig van RED PEBBLES,
Ap Plaudit, (Appaloosa)drachtig van MAGIC POWER SPECIAL,
Supreme Dusterette, Quarterhorse, moeder van o.a. Jagger en Tomboy, drachtig van RED PEBBLES,
1 in april
Oa War Docs Twist, Quarterhorse, drachtig van MAGIC POWER SPECIAL.
1 in mei
Generals Amazing Star, Quarterhorse, drachtig van MAGIC POWER SPECIAL. (www.sylvesterranch.nl)
We zijn erg benieuwd naar de veulens. De beschuit met blauwe en roze muisjes staan dan weer klaar.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:13

Er komen weer aardig wat veulens in aantocht! We moeten tegen die tijd een de Western Kraam Dagen gaan organiseren! Ik wil, als het mag natuurlijk, bij jullie allemaal komen kijken!!!
Inderdaad Redpebbles! De winter lijkt echt veel korter met vroege veulens!! Al hoop ik natuurlijk wel op redelijk weer zodat ze fijn buiten kunnen spelen! Helaas heb ik niet zo'n mooie binnenbak als jullie!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:30

ook ik zit al met spanning te wachten.
annie (quarter) is de eerste uitgeteld op 25 april, dan 2 mei is daisy (NRPS) en 4 mei is iso (quarter). dan een poosje wachten, feline (paint) is 25 augustus.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:17

Oh, wat een invasie Amerikaantjes komen eraan!!! Geweldig! Ook steeds meer buitenlandse hengsten, lekker vers bloed door het merriebestand lijkt me nooit slecht. Ik heb mijn quarter bewust niet drachtig en dat geeft wel heel wat rust in de kont. Oh, ik kijk weer vol verwachting uit naar de nieuwelingen en de vele frustraties, irritaties, verdriet en blijdschap wat rond het fokken hangt en breeduit op Bokt (Kraamstal) staat te lezen..... OK dan! .

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 03:29

Wij verwachten in maart een veulen van onze merrie Fresnos Poco Girl en de hengst Personalitys Listo Haha!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 07:59

Onze merrie, Senora Holly, is half maart uitgerekend. Zij is drachtig van Burnt Starlight.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:33

wy zyn zoekende naar een leuke hengst voor onze merrie.
leuk om te zien welke hengsten jullie hebben uit gekozen.
ben erg benieuwd.....
spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:49

mijn merrie is drachtig van Kidd Smart Manor en is uitgerekend rond 20 maart, maar het zou wel eens eerder kunnen komen als je haar buik nu al ziet!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:05

redpebbles schreef:
Ik kijk ook altijd weer uit naar de veulentijd. Als ze vroeg moeten veulenen lijkt de winter veel korter.
4 merrie's moeten in maart.

Ja, dat vind ik dus ook! Normaal gesproken duren januari-feb-maart een eeuwigheid (waar blijft die zon' waar blijven die bloemen Vriendjes zijn? ), maar nu kan er in februari al wat komen, dus zodra het nieuwe jaar begint, kunnen we alvast wat alerter worden! Ik hoef dus echt niet zo nodig op wintersport; dit is veel spannender Clown !

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:17

Onze Zipper is ongeveer 26 april uitgerekend van Justa Tad Rad ben echt heel benieuwd wat er uit komt Vingers aflikken

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:56

Pride Kid is 1 maart uitgerekend en de pappa is Indian Big Step. Lachen

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:02

Fire wordt misschien volgend jar gedekt dus doe dit jaar niet me met de veulentjes

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:12

Chantalleke schreef:
Fire wordt misschien volgend jar gedekt dus doe dit jaar niet me met de veulentjes

Ehhhhh ... je bedoelt toch niet Joes FIRE Star neem ik aan??
Dat gaat niet lukken hoor Clown !

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:13

In April, wordt Sissy cat d'r 5'de veulen alweer en haar derde die ze van onze Steaming sundance krijgt.
Haar dochter This rock iza jewel van Monique is één dag eerder gedekt door Steaming nu maar afwachten of de veulens er ook ongeveer gelijktijdig uit komen.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:20

de eerste komen in maart, laatste juni/juli, van:
* duranglo doc
* peppy san badger
* fritz power
* Justa tad rad

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:25

vrolijk schreef:
nou niet van mijn paard maar die van me "broer" die moet ong. maart bevallen.

de vader is Broadaniac Jac van de kalverhoek, zelfde hengst als boldy (op bokt) op haar merrie heeft gezet.

het paard van me broer en die van boldy zijn allebij paints dus ben wel heel benieuwd wat daar uit komt
Klopt! Leuke hengst joh!! Vingers aflikken

Komen vast leuke veultjes uit! Wel erg spannend met die Paints!

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:26

Mijn beide haflingers zijn drachtig van Arachon. Wynanda van Vredebest verwacht haar 1e veulentje 4 april en Mistral haar 2e rond 10 juni. weer twee nieuwe sterren in aantocht dus! Knipoog

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:54

Mac schreef:
Ehhhhh ... je bedoelt toch niet Joes FIRE Star neem ik aan??
Dat gaat niet lukken hoor Clown !

Joe's Fire Star heet in het dagelijks leven Joey en zijn moeder
Dancing with Fire heet in het dagelijks leven Fire *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:14

Van WN naar KS.