Zijn het 2 verschillende rassen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

djuno schreef:hihihi....wij zijn het 3e stamboek....jij een tinkercob en ik een irishtink
P.s. ...wat is jouw tinkercob onwijs mooi!
batje schreef:Over de stamboeken weet ik weinig, maar de term Irish Cob is in Ierland wijd geaccepteerd. Tinker is een scheldwoord voor zigeuners, dus dat een stamboek het in zijn hoofd haalt zich zo te noemen vind ik echt bizar.
Het is maar net waar je bent, hoe het heet.
snowdon schreef:Weet je dat wel zeker.... Een kennis van mij (Henk Janssen) Is al meerdere malen in zowel Ierland als Engeland geweest, en hij vertelde mij dat ze daar "cobs" genoemd worden. Ik denk dat ze de naam Tinker in Engeland ook niet gebruiken (ja de handelaren die ze overzee`s verkopen en weten dat ze hier zo genoemd worden)..In Engeland wordt je raar aangekeken als je het over een Irish Cob hebt![]()
Mariska_28 schreef:Weet je dat wel zeker.... Een kennis van mij (Henk Janssen) Is al meerdere malen in zowel Ierland als Engeland geweest, en hij vertelde mij dat ze daar "cobs" genoemd worden. Ik denk dat ze de naam Tinker in Engeland ook niet gebruiken (ja de handelaren die ze overzee`s verkopen en weten dat ze hier zo genoemd worden)..
snowdon schreef:In Nederland is Tinker geen scheldwoord. In Engeland wordt je raar aangekeken als je het over een Irish Cob hebtHet is maar net waar je bent, hoe het heet.
batje schreef:In Engeland is tinker ook wijd bekend als scheldwoord voor zigeuner. Daar kennen ze trouwens ook de Welsh en Irish Cob, alleen noemen sommigen het, net zoals hier, Tinker.
Daar spreken ze van Cob, Tinker of Gypsy Horse. Is afhankelijk van de streek en zigeuner of niet.