info over Stedinger ( Sandro Hit )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elssofie

info over Stedinger ( Sandro Hit )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 22:41

Hallo,

Weet iemand iets meer over Stedinger , de nu 4 jarige Sandro Hit afkomstige hengst. De website ken ik al , maar hoe is z'n karakter? En hoe is hij onder het zadel? Heb hem nog niet life gezien?

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:27

Stedinger is een zeer soepele hengst met drie zeer goede gangen. Hij is ook erg braaf om te rijden. Bijna alle nakomelingen die ik van hem gezien heb, zijn mooie types en bewegen zich zeer goed.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:13

eurodressage schreef:
Stedinger is een zeer soepele hengst met drie zeer goede gangen. Hij is ook erg braaf om te rijden. Bijna alle nakomelingen die ik van hem gezien heb, zijn mooie types en bewegen zich zeer goed.

En kan bovendien nog springen ook!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:22

GertJan schreef:
En kan bovendien nog springen ook!

Zijn moeder is een Landadel x futuro en had een 10 voor vrijspringen in haar stutenleistungsprufung! dus vreemd is het niet en ik vind het een hele aansprekende mooie hengst (kunnen ze bij het kwpn misschien nog wat van leren dat een hengst en kan springen en kan bewegen...)

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:24

[FA] iemand nog bij Tewis geweest?

Hierop ook iets info over deze hengst...ik vond hem heel mooi en aansprekend. Hoop deze hengst volgend jaar bij Reini Tewis onder het zadel te zien....!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:33

heeft niemand een foto op stand van die hengst?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:56

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik gevonden...

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 00:25

bedankt voor reacties, 't is ook mijn nr 1 voor onze merrie te laten dekken volgend jaar ( nu is ze drachtig van furst Heinrich). Denk dat Stedinger een hengst is met veel potentieel. Als iemand datum heeft dat hij voorkomt zou ik het graag weten. Zou hem graag life bezig zien.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:21

voor mij geldt hetzelfde!! ook dat mijn merrie drachtig is van Fürst Heinrich en dat Stedinger toch een van de favorieten voor volgend jaar is.... *LOL*

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:21

In de hoefslag stond laatst een heel stuk over Sandro Hit, en ik geloof dat die niet zo makkelijk te bewerken was met het rijden, kun je misschien even lezen.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:54

elssofie schreef:
bedankt voor reacties, 't is ook mijn nr 1 voor onze merrie te laten dekken volgend jaar ( nu is ze drachtig van furst Heinrich). Denk dat Stedinger een hengst is met veel potentieel. Als iemand datum heeft dat hij voorkomt zou ik het graag weten. Zou hem graag life bezig zien.

ik zie dat je in borgloon woont belgie dus, in januari/ februari houden een tal van grote hengstenhouders waaronder die van Stedinger een hengstenshow in Vechta ligt onder Oldenburg, is voor mij een half uurtje rijden maar voor jullie niet helaas. Tewis had een prachtige hengstenshow maar das ook niet naast de deur. Maar gezien zijn prachtige veulens is hij t wel waard om zon stukje te rijden! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:55

Gert Sosath is de fokker en eigenaar van Stedinger, via google kan je zijn website vinden. Hij is degene die je alles van Stedinger kan vertellen. Hij was 2 jaar geleden kampioen van Oldenburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:56

aletniessen schreef:
In de hoefslag stond laatst een heel stuk over Sandro Hit, en ik geloof dat die niet zo makkelijk te bewerken was met het rijden, kun je misschien even lezen.

Heb je het gelezen? Ik vond het maar een saai stuk om eerlijk te zijn...........

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:26

Ik ken Ulf Möller en hij heeft me gezegd dat Sandro Hit nooit moeilijk is geweest..

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 08:51

eurodressage schreef:
Ik ken Ulf Möller en hij heeft me gezegd dat Sandro Hit nooit moeilijk is geweest..

Zijn kinderen hebben wel de naam niet de gemakkelijksten te zijn. Maar een hengst hoeft er ook maar een paar te hebben en er wordt al snel een reputatie gecreeerd.

Ik zag Stedinger in Denekamp tijdens een show, maar daar was hij erg gespannen en de ruiter hield het na een paar rondjes al voor gezien. Op de video van Sosath echter is hij de slotact en blijft in de bak als daar een ong. 15 koppige showband met een fiks kabaal de bak inkomt. Hij bleef daar vrij rustig onder. Ook op die band een aantal veulens (weliswaar uitgezocht) maar die konden zeer apart lopen. Wij willen Stedinger op een Florestan merrie zetten volgend jaar. Hoop dat ie dan nog steeds 1000 euro is.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 08:55

Het is in Duitsland toch al langer bekend dat hij moeilijk is. Hoeveel ruiters heeft Sandro Hit zelf niet versleten?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:13

Zannekin schreef:
Het is in Duitsland toch al langer bekend dat hij moeilijk is. Hoeveel ruiters heeft Sandro Hit zelf niet versleten?

Het gaat erom of ie het ook vererft.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:57

Wel, ik zie niet zo heel veel Sandro Hit nakomelingen verschijnen op wedstrijden jonge paarden, hoewel hij erg veel gedekt heeft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:06

Pipo schreef:
Heb je het gelezen? Ik vond het maar een saai stuk om eerlijk te zijn...........

Eigenlijk vond ik dat in het stuk doorschemerde dat Diamond hit de betere broer is. Of heb ik het daarmee helemaal mis?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:17

Aimee schreef:
Eigenlijk vond ik dat in het stuk doorschemerde dat Diamond hit de betere broer is. Of heb ik het daarmee helemaal mis?

Heb het stuk ook gelezen, als dat naar boven kwam bedoelde ze misschien qua sportprestaties?
In ieder geval vonden ze het helemaal geen probleem dat Sandro Hit zoveel te dekken had dat hij geen tijd meer had voor de sport, daar ze niet heel hoge verwachtingen van zijn sportprestaties hadden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:45

essie79 schreef:
Heb het stuk ook gelezen, als dat naar boven kwam bedoelde ze misschien qua sportprestaties?
In ieder geval vonden ze het helemaal geen probleem dat Sandro Hit zoveel te dekken had dat hij geen tijd meer had voor de sport, daar ze niet heel hoge verwachtingen van zijn sportprestaties hadden.

Ja, dat ook. En uit het stuk blijkt dat vooral Donnerhall-bloed zeer goed aansluit bij de moederlijn, Sandro hit lijkt eerder een toevalstreffer.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:51

eurodressage schreef:

Zijn stap vind ik onvoldoende, draf en galop super.

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:56

Het artikel in de hoefslag heb ik nog niet gelezen, ga dit zodra er tijd vrijkomt doen.

Betreft rittigkeit (? fout geschreven) vind ik het wel supervoornaam dat hij toch niet te laag scoort. Dit jaar fokten wij een veulen van Riccione en echt subliem waar , ze is enorm zoet en lief , tot nu toe hé. Ga toch ook wel eens informeren naar andere Sandro Hit hengsten.

Betreft Vechta's hengstenshows... daar zullen we zeker niet ontbreken, ook al zijn dat voor ons superlange dagen

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:06

De oudste nakomelingen van Sandro Hit zijn nu 7 (Poetin, Wereldkampioen, Bundeschampion), maar de hengst is pas echt veel gaan dekken vanaf 1999 - 2000 dus die nakomelingen zijn nog maar 5+4.. Sandreo, Pavo Cup kampioen is van Sandro Hit, Wertvolle, Radstede reservekampioen en verkocht naar Max Theurer is ook van Sandro hit..

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:19

Akkoord, maar kijk op het bundeschampionate, WK etc. Daar komen andere bloedlijnen bovendrijven. Het is gewoon een vaststelling, we hebben zelf ook al een Sandro Hit veulen gefokt dus ik ga hem niet afbreken.