Karakter Housten.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Karakter Housten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:12

Zijn er hier mensen die nakomelingen van Houston gereden of verzorgd??? We willen graag wat over de ervaringen van nakomelingen weten....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:20

Zoekfunctie al geprobeerd Knipoog

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:12

Kijk eens in het profiel van annegti, zij rijd de hengst zelf namelijk wel eens.
Bij mij op stal staat een vrouwtje die ook Houston zelf gereden heeft, maar toen hij jong was. Volgens haar was hij toen nog wel redelijk ondeugend hoor.

Verder staat er bij mij op stal een Houston ruintje. Eigenlijk heeft hij hetzelfde karakter als de Belisar (papa van Houston) nakomelingen die ik ken (heb zelf een Belisar) namelijk; hele fijne dieren om mee te werken, goed karakter, maar hebben een eigen mening en willen deze zo nu en dan nog wel eens naar voren brengen Haha!

Het zijn eerlijke paarden, maar ze hebben een karaktertje

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:16

Antoinette schreef:
Kijk eens in het profiel van annegti, zij rijd de hengst zelf namelijk wel eens.
Bij mij op stal staat een vrouwtje die ook Houston zelf gereden heeft, maar toen hij jong was. Volgens haar was hij toen nog wel redelijk ondeugend hoor.

Verder staat er bij mij op stal een Houston ruintje. Eigenlijk heeft hij hetzelfde karakter als de Belisar (papa van Houston) nakomelingen die ik ken (heb zelf een Belisar) namelijk; hele fijne dieren om mee te werken, goed karakter, maar hebben een eigen mening en willen deze zo nu en dan nog wel eens naar voren brengen Haha!

Het zijn eerlijke paarden, maar ze hebben een karaktertje

Bedankt *LOL*

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:54

1 woord: HEET
Typische paarden, hele sterke bewegers, mooie types al vind men bij het kwpn ze gauw wat beknopt. Hard beenwerk, mooie hals. De beteren hebben een gezicht met iets uitpuilende ogen en een neus die over de onderlip heenvalt. De beteren zijn vaak wel echt HEET. Niet voor de beginner dus Knipoog
Ken een aantal goede nakomelingen van Houston. Zowel in voskleur, als donkerbruin, als gewoon bruin en zwart. Enkelen daarvan zijn trouwens ook te koop.
Houston in combinatie met Purioso geeft fantastisch mooie paarden.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:29

Dees schreef:
Typische paarden, hele sterke bewegers, mooie types al vind men bij het kwpn ze gauw wat beknopt. Hard beenwerk, mooie hals. De beteren hebben een gezicht met iets uitpuilende ogen en een neus die over de onderlip heenvalt. De beteren zijn vaak wel echt HEET. Niet voor de beginner dus Knipoog

Die van mij is niet heet, wel zoals Antoinette omschrijft een dier met een eigen mening, en dat botst wel eens. Daarnaast wel zeer werkwillig.
Het is ieder geval zeker een beknopt type, mooi ontwikkelde kap, hals had wel langer mogen zijn, gezonken middenstuk, niet echt hard beenwerk.
Maar Dees, wat vind je van dit gezicht, behoort dit niet tot de beteren Haha! Knipoog

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:11

Ik ken er één die echt heel heet is (niet leuk pittig, maar echt tot vervelend aan toe) en een aantal die heel goed kunnen lopen, erg mooi gebouwd zijn (niet al te groot) en echt heel plezierig zijn om te rijden en in de omgang. Ze hebben inderdaad allemaal wel een karaktertje!
Op een wedstrijd ken je de houstons er meestal gemakkelijk uit. Ze bewegen op een bepaalde manier en de hoofdjes zijn typerend houston (mooi met kleine oortjes en de eerder genoemde kenmerken).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:11

Volgens mij valt Houston bloed wel mee. We hadden er zelf ook een een leuk beestje maar si weer verkocht.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:38

Hihi, dat paard op de foto is vast een heel leuk paard. De iets uitpuilende oogjes zijn zeker wel aanwezig. maar van wat je er verder bij vertelt over zijn karakter, en die neus/lip...
Geloof me maar; die met dat snavel-neusje, dat zijn de besten. En die zijn zonder twijfel heet. Waarmee ik helemaal niet zeg over de kwaliteit van dieren die niet tot de besten behoren. Slechte Houstons ben ik nog niet tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:42

Ik zeg niet snel dat hengsten lastige nakomelingen geven. De nakomelingen van Jazz werk ik heel graag mee.

Maar de houstons............. Lips are sealed Mijn vrienden zijn het niet. Ik ga ze liever uit de weg. Degene die ik ken zijn, lomp, hondsbrutaal en hebben weinig respect. Daarin ook nog wat dommig ook.
Jazzen zijn ril en zien overal spoken. Maar willen wel werken en zijn absoluut niet dom! Daar kan ik veel meer mee!

Maar ieder zijn hobby Haha!

Boundless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:20

Ik heb een merrie van Houston, zeker een eigen mening!!! maar heel werkwillig en braaf. Die van mij kan zich wel aanstellen doet als of de wereld vergaat!!. Met rijden echt een kanjer ik vindt ook dat veel nakomelingen op hem lijken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 08:11

ik ken een aantal houston's.
Het 1ste wat je opvalt is dat mooie achterbeen!
En dat het hete paarden zijn, is mij ook opgevallen Tong uitsteken
Die draf is echt super.
De karakters, ja de 1 is super braaf en loopt goed in de sport.
De ander is weer minder, en wil niet graag.
Maar zo is de andere weer super braaf en doet alles wat je vraagt , ook die loopt ook goed onder het zadel pas 3 jaar, en zou zo al L kunnen starten, maar dat doet ze niet, zo graag wil het paard.

Het verschilt altijd .

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:05

parouscha schreef:
De karakters, ja de 1 is super braaf en loopt goed in de sport.
De ander is weer minder, en wil niet graag.
Maar zo is de andere weer super braaf en doet alles wat je vraagt , ook die loopt ook goed onder het zadel pas 3 jaar, en zou zo al L kunnen starten, maar dat doet ze niet, zo graag wil het paard.
.

Een paard heoft niet superbraaf te zijn om in de sport te kunnen lopen. Ik garandeer je dat die Hete Houstons ook echt wel L-waardig kunnen lopen na een week of 4 onder het zadel. Ze vragen echter wel meer kwaliteit van hun ruiter.

Als het klikt tussen jou en een Houston, heb je een wereldpaard. Als het niet klikt, heb je een grote uitdaging Haha! Vandaar, niet voor beginners. De brave Houstons hebben gewoon de juiste baas.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 10:31

Dees schreef:
Ken een aantal goede nakomelingen van Houston. Zowel in voskleur, als donkerbruin, als gewoon bruin en zwart. Enkelen daarvan zijn trouwens ook te koop.
Houston in combinatie met Purioso geeft fantastisch mooie paarden.

Die van mijn zus is juist liever lui dan moe Verward
Ook lijkt ze helmaal niet op Houston

Heeft Houton ook nog redelijke springkwaliteiten?

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:59

Wij hebben dit jaar een veulen van Houston (zie profiel) absoluut een schatje wat zichzelf echt de mooiste van de stal vindt. Maar ook echt een eigen karakter heeft. Het respect moet zo nu en dan echt weer even afgedwongen worden maar slim is deze tante zeker. Maar ja alle nakomelingen hebben immers ook moeders. Vergeet niet de invloed van de merrie op de nakomeling. Vaak wordt alleen aan de vader gedacht Knipoog

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:39

ik heb zelf nog nooit een houston gereden maar veel gezien op wedstrijden en mensen gesproken.
ze zijn over het algemeen niet makkelijk, maar.... je hebt natuurlijk ook nog een moeders kant

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:11

volgens mij stresskipjes. En daar hoeft niks mis mee te zijn, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:22

Ik ken over het algemeen alleen maar leuke Houston's. Vind het ook zeer aansprekende paarden, zeker qua beweging. Als ik op zoek zou zijn naar een leuk sportpaard zou ik zeker bij Houston-afstammelingen gaan kijken die er op dat moment te koop staan, grote kans dat er voor mij wat leuks tussen zou zitten. Inderdaad niet de makkelijkste, maar ik vind ze wel eerlijk. Je weet wat je aan ze hebt.

mustangscas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:14

De Houstons die ik ken zijn vrij lastig, maar zeer aansprekende typen. Van zeer dichtbij heb ik een Houston x Iron meegemaakt, ze heeft veel kwaliteiten maar daarbij is het ook een enorme aanstelster Lachen
Ik heb ook een Houston x Amor gekend, ook zeer aansprekend maar er viel niets mee te beginnen.
Ik denk dat het niet de meest makkelijke paarden zijn, maar uiteindelijk zullen ze best aan het lopen gaan en heb je wel waar voor je geld Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:38

de besten zijn niet de makkelijkste..net waar je het paard voor wilt gebruiken,ik vindt het super bloed..maar springen kunnen ze volgens mij niet heel erg super.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 17:52

Die van mijn zus is Houston x Pele maar die kan super springen....

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 17:53

Kennen jullie de Boca stam ook? (die van ons heet Naboca d'r moerder Haboca en daar de moeder van Raboca.....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:16

Ik ken ook een superspringende houston, verder is die wel érg heet in het rijden.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:15

zelf heb ik een drie jarige houston. nu ongeveer 12 weken onder het zadel. Super braaf. Maar wel met een snaveltje. Dus volgens de theorie van Dees heb ik nu een goeie Houston.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:50

zie in mijn profiel Nephar, uit de Utopia stam, uit een duc de normandie moeder. Was een mooi paard, looplustig maar wel een met streken. Houston is een zoon van Belisar en die staat bekend als niet gemakkelijk. Dat heeft hij weer op zijn beurt van zijn vader Saros xx.