Maar nu komt de vraag... welke hengst ga ik erop zetten.
Ik vind het zo moeilijk, het wordt de eerste keer dat ik ga dekken. Weet wel wat over verschillende hengsten, maar daar houdt het dan ook bij op. Ik vind het ook erg moeilijk om mijn eigen paard te beoordelen. Want ik ga de schouder gewoon steeds schuiner kijken.
Daarom de vraag aan jullie.
Hier een foto van Treasure, ik zal van het weekend een betere foto in stand proberen te maken.

Meer info... Treasure is een 4 jarige schimmelmerrie. Het is een Jazz x Hill Hawk xx x Goldlack.
Jazz is dus vos, Hill Hawk en haar moeder zijn schimmel, Goldlack is ook weer een vos.
Treasure heeft mooie lange voorbenen, ze heeft nu nog een onderhals. Ze heeft een mooie lange nek met het natuurlijke knikje er al in. Ze heeft een hoge en lange schoft. Ik vind haar kruis voldoende hellend en haar schouder voldoende schuin.
Haar bewegingen, in stap houdt ze haar achterbenen vaak wat stijfjes maar stapt voldoende ruim over. Haar draf is met veel ritme en kracht, mag nog meer van achteren uit. Haar galop is matig, ik zou er wat meer sprong in willen zien. Wel ruim, maar ze mag meer van de grond komen.
Ze heeft niet overal droge gewrichten.
Wat wil ik voor veulen? Ik wil een toekomstige opvolger voor haar. Gewoon een leuk paardje voor de basisdressuur, verwacht toch zelf niet veel verder te komen omdat dat gewoon niet gaat met mijn rijstijl/handicap. Ik wil een beestje met goede bewegingen, die het zelf in zich heeft, met een leuk papier en waarmee ik ook lekker naar buiten kan.
Dus... wie heeft er goede suggesties voor me??