KWPN is weer is bezig........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pyrrhus

KWPN is weer is bezig........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:30

Jahoor, hebben een paar weken terug een veulen laten chippen en paspoort aan gevraagd bij het KWPN. Beweren ze nu dus mooi dat ze niet gechipt is en dat ik ook geen paspoort krijg?!! omdat ze dus niet gechipt schijnt te zijn volgens hun. Nou dus echt wel he, ik het het veulen zelf vast en er is zelfs nog haar meegenomen voor dna onderzoek.

En hun maar beweren dat het niet zo is. Nou zal er morgen maar weer is achteraan bellen. zo schiet ht dus niet op.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:32

Zucht.... wat kunnen ze zo moeilijk doen.....

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:59

Hihi bij mij hadden ze 1 (!!!!!!) veulen gechipt en dat werd 2 (!!!!!) keer afgeschreven van mijn rekening.............inmiddels is het op mijn aandringen toch wle weer teruggestort Haha!:D:D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:32

fabienne schreef:
Hihi bij mij hadden ze 1 (!!!!!!) veulen gechipt en dat werd 2 (!!!!!) keer afgeschreven van mijn rekening.............inmiddels is het op mijn aandringen toch wle weer teruggestort Haha!:D:D

Bij mij hebben ze chipkosten afgeschreven terwijl hij nooit gechipt is.
Heb DNA laten doen op mijn kosten.

Dank voor de topic.
Zal morgen mijn pieken eens terug eisen ,was ik helemaal vergeten.

Er is een gezegde.

Dieven worden niet geboren,maar gemaakt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:50

en wie werkt maakt fouten.
Zij die nooit fouten hebben gemaakt, hebben ook nooit gewerkt Haha!

@Pyrrhus: anders even de ppc/schetser bellen. Die heeft mischien vergeten een formulier aan te leveren of verkeerd ingevuld. Leg hem/haar even uit wat er aan de hand is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:52

Heb je soms een veearts laten chippen dan? JE moet echt iemand van het stamboek laten komen om te chippen, anders loopt de administratie in de soep.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:09

Als het veulen voor het stamboek geschetst is dan zal die persoon ook gechipt hebben of iemand bij zich hebben gehad om gelijktijdig te chippen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 08:15

Desiree schreef:
Heb je soms een veearts laten chippen dan? JE moet echt iemand van het stamboek laten komen om te chippen, anders loopt de administratie in de soep.

Mijn paard is gewoon gechipt door de veearts (erkend paardenarts, weet niet of dat het verschil is). Na het plaatsen van de chip kreeg ik een formulier mee dat ik moest opsturen met daarop het transpondernummer, en de overige transponderstickers.
Dit leverde totaal geen problemen op.

Maar jouw situatie is wel waardeloos , gaat je weer meer tijd kosten, en je kijk op het KWPN zal niet veel positiever worden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 08:20

Desiree schreef:

Ik heb een half jaar geleden mijn DA de paarden laten chippen en de paspoorten via het KWPN laten lopen. Was geen probleem.
(misschien dat dit veranderd is nu er zoveel paarden gedaan moeten worden Verward )
Just nieuwsgierig, waarom heb je DNA af laten nemen én laten chippen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 08:59

KWPN neemt standaart DNA materiaal bij veulens die gechipt worden. Omdat er standaart gechipt wordt zal het kantoorpersoneel bij uitzonderingen niet automatisch een andere procedure volgen.
Als je het KWPN opbelt krijg je meestal heel meewerkende en meedenkende mensen aan de telefoon.
Ik denk dat het erg kort door de bocht is om een organisatie waar zoveel verrichtingen op kantoor plaatsvinden meteen zo aan te vallen, bel de DA eens wanneer hij het opgestuurd heeft!!

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:21

"heb gister ochtend de DA gebelt om te komen chippen, 11 uur gechipt, s'middags met de papieren langs het KWPN en de zelfde middag had ik drie nieuwe papieren op mijn naam' Haha!

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:23

haha touwens wat ik wel hoorde toen ik daar even zat te wachten, gaat dus wel vaker iets mis met de betaling. Iemand had een fokkers premie gekregen van 1000 euro, maar had helemaal geen paard Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:26

memiro schreef:
haha touwens wat ik wel hoorde toen ik daar even zat te wachten, gaat dus wel vaker iets mis met de betaling. Iemand had een fokkers premie gekregen van 1000 euro, maar had helemaal geen paard Haha!

Ja, slordig met geld.
Het is toch maar van de "leden". Haha!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:30

memiro schreef:

Ha heb wel een paard maar kom maar op met die fokkerspremie!!!! OK dan! *LOL*

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:57

Off topic: wat is/wanneer krijg je een fokkerspremie? Goed 'produkt' of inzet jonge hengsten ofzo?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:59

Barb77 schreef:
Off topic: wat is/wanneer krijg je een fokkerspremie? Goed 'produkt' of inzet jonge hengsten ofzo?

Als een door jou gefokt paard iets ergens gewonnen heeft waar een fokkerspremie wordt uitgeloofd

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:55

bij mij liepen ze ookal te kloten met de papieren die opgestuurd moesten worden enzo,ik hoop dat ze het nu snel afmaken,ik was er al bang voor...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:13

Hm mijn Kwpnertje is gechipt door iemand van het haflingerstamboek, maar ik heb dr paspoort keurig weer thuisgekregen. en een rekeningetje erbij voor administratiekosten ofzo. Ik las op de site dat je lid moet zijn om je paard op naam te laten zetten, maar mijn paardje staat nu dus wel op mijn naam zonder dat ik al lid ben :S Lekker vaag, maja ik word toch niet eerder lid dan dat ze drie word!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:18

pyrrhus

door wie heb je laten chippen dan?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:35

Ik denk dat er in elke grote organisatie wel eens iets mis loopt. Het zou natuurlijk niet mogen, maar ja, het is begrijpbaar, en hoort erbij...

Ikzelf heb altijd positieve ervaringen gehad met de contacten met het KWPN. Ons veulen dit jaar hebben ze hier gewoon komen chippen. We waren niet eens thuis. De chipper was met twee. En we kregen gewoon proper een rekeningafschrift aan.

Wel hebben ze eens niet gereageerd op een vraag (puur voor de lol) van dekadvies... Maar kom, ze hebben waarschijnlijk veel aan de hand...Haha!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:04

Citaat:
Wel hebben ze eens niet gereageerd op een vraag (puur voor de lol) van dekadvies... Maar kom, ze hebben waarschijnlijk veel aan de hand...

schetsers zijn geen inspecteurs. Ze zien wel een heleboel veulens, maar ze hebben mogelijk helemaal geen verstand van bloedlijnen...

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:22

Een dekadvies vraag wordt aan de afdeling Inspectie voorgelegd, en die hebben wel heel veel verstand van bloedlijnen! In drukke periodes (keuringsseizoen bijv) is deze afdeling weinig op kantoor en kan het een keer fout gaan, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Gewoon opnieuw proberen of even bellen, dan komt het zeker goed.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:36

Er zit toch een chip in, die kunnen ze toch uitlezen!!! Het nummer moet bekend zijn bij het KWPN als ze die er zelf ingezet hebben!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:02

Desiree schreef:

Glup :S

oeps maar ehm die bij ons heeft wel een sticker in het paspoort geplakt dat hij gichipt is en heb er nog niets verkeerst over gehoord Haha!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:32

er komt weinig reactie van topicstarter.......

het gaat er dus om wie er heeft gechipt. Als de KWPN dat heeft gedaan, dan kun je KWPN de schuld geven als de administratie niet is goed gegaan.

Als een dierenarts heeft gechipt kan het ook zijn dat de dierenarts het paspoort niet heeft verzonden aan het KWPN.