Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sharmila schreef:Ik gebruik helemaal geen hulpteugels. Zelfs geen longeerlijn! Ik longeer meer om hem wat beweging te geven. Als ik geen tijd heb om te rijden ofzo, even snel longeren. Maar ik gebruik zowiezo geen hulpteugels, ik vind het maar ondingen. Lastig gedoe allemaal, en mijn tinker raakt daar alleen maar geirriteerd door.
pubelia schreef:maar let wel op als ik naar mijn tinker kijk die vind het moeilijk om aan de longeer lijn te lopen en die trekt je als je niet uit kijkt alle kanten op. Ik weet van iemand die had met een aantal mannen en test gedaan achter een tinker een touw gelegt en dan hadden ze er 20 gewonen mannen achter gedaan en dan gingen ze touw trekken wie het sterkste was nou het paard won dus kijk wel uit!
....CarS schreef:als een pony trekt heeft niks te maken met het luisteren van...Dan ben je aan het rondslingeren ipv longeren....
Ook met longeren(of juist met) dient een paard te doen wat jij wilt.
Voor een tinker geld hetzelfde als voor wat voor ras dan ook...
Ook met longeren kun je als je onervaren bent een hoop verpesten (zeker als je met bijzet,stiek enz.)gaat werken.
Vraag iemand in je omgeving met longeerervaring over hoe en wat(wat wil je bereiken,welke hulpteugel wil je,hoe gebruik je de eventuele hulpteugel op de juiste manier enz.).
pubelia schreef:als een pony trekt heeft niks te maken met het luisteren van...
als zij trekt hoe kan je dat dan afleren, ons lukt het niet!!
CarS schreef:@ Pubelia
Een paard dat de longeerlijn uit je handen rukt heeft ALLES te maken met luisteren!!!!!!
Hoe je dat kan afleren.....
Daarvoor heb ik ook mijn paard weg moeten brengen omdat ik het niet voor elkaar kreeg
pubelia schreef:mn pu is zeker in die dingen dominant maar voor de verder rest de liefste en de braafste pubelia die er is!! dus dan laat haar maar trekken ik hou haar niet tegen(letterlijk)
Percy schreef:Die van mij is ook nogal dominant en als ik hem zou laten trekken zou er binnen de kortste keren geen land meer mee te bezeilen zijn. Hij wordt voor dat gedrag afgestraft en flink ook. Hij haalt het dan ook niet meer in zijn hoofd om het te proberen bij mij. Ik heb zo'n pesthekel aan paarden die je alle kanten op slepen.
Longeren doe ik met mijn Tinker net zo als met de andere paarden. Ik gebruik de hulpteugel die ik op dat moment nodig vind. Hangt er van af wat ik wil trainen tijdens het longeren.
Met dubbele lijnen longeren vind ik ook heel prettig werken.
pubelia schreef:ieingelijk heeft ze het niet echt nodig om gelongeerd te worden, ik kan er zo ook op.
Percy schreef:Het is een aanvulling op de training.
maar dat een paard doet wat ik wil op het moment dat ik het wil......