Voor de NWR kenners.. Wat voor hengst gebruiken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Voor de NWR kenners.. Wat voor hengst gebruiken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 09:44

Op deze merrie.. Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Sunny is een merrie van Victor x Conquistador x Naivnyi
Punten die ik verbeterd wil hebben is haar middenpartij, die mag meer gesloten zijn en haar galop. Ik zou daar graag wat meer sprong inzien. Haar achterbeen is wel aardig sterk en die wil ik wel graag zo houden of iets sneller nog zien.

Zelf zat ik te denken aan Easter El Nino( www.tewis.nl (mocht daar nog sperma van zijn) of Boginov( www.horsenl.nu/jurrius ( v. Bo Gi) of Bodo v Coelenhage's Purioso ( www.jboeve.nl)

Bij deze wil ik zowiezo gaan kijken, maar ik vind het zoo megamoeilijk om een keuze te maken, dus *help* Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:45

Zelf ben ik helemaal weg van Easter El Nino. Prachtig dier. Nakomelingen die ik heb gezien zien er goed uit.
Mooie hengst! Succes met je keuze Lachen

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:47

Bodo is een incestproduct Bloos! Bloos!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 12:47

xJustMe schreef:
Bodo is een incestproduct Bloos! Bloos!

El nino ook Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:29

Merrie heeft idd wel kwaliteit maar ik lees bij veel afstammelingen op de keuring als commentaar dat het achterbeen beter mag. Dat is eigenlijk wel iets waar ik over val..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:46

ben je al wezen kijken bij Bodo?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:08

oh haha. word mijn topic even omhoog geschopt..Haha!

Nee ben nog niet wezen kijken.. Ga ik een dezer weken doen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:11

Jeetje, was dat zo duidelijk Verward ? Knipoog

Laat je wel weten hoe hij was en werp meteen een "blik" op Coelenhage's Promis voor me!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:13

Ik wil ze alle 3 even zien eigenlijk.. Ook jarno en promise! Ik zet ze ook even op de video!

Promise heb ik vorig jaar op de sportdag gezien onder het zadel! Erg leuk ding met een goed achterbeen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:15

Okee dan! dat is leuk om te horen!! Ik zal tzt zelf uiteraard ook gaan kijken, op de foto spreekt hij me erg aan en als ik het allemaal een beetje goed lees is hij ook erg goed gefokt, maar ik ben nog steeds niet helemaal thuis in de Welsh lijnen.
Staat hij ook op jouw "lijstje"? Wat vindt je verder van alle drie de hengsten??

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:20

Ze zijn alle 3 erg goed gefokt, Jarno is ook al in zweden te verkrijgen, dus die zal ook niet erg lang hier in nederland nog zijn denk ik zo

Afbeelding

dit is een veulen van Bodo!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:23

WAUWW! BONK!
*Valt van haar stoel van het zien van zo'n mooi veulen!!*

Tjeetje, doe mij zo'n veulen ik ik hoef nooit meer te fokken want dan heb ik het "ideale" al gehad! I'm Impressed!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:26

Ja precies Haha! Bij mij liep het kwijl ook van mijn kin Haha!

Bodo fokt dus erg zijn bewegingen door! Ik verwacht hetzelfde eigenlijk wel bij Jarno en Promise!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:17

Er zit nogal wat arabisch bloed in, wat is de reden voor jou om een Welsh hengst te kiezen? Als je echt een welsh hengst zoekt, kies er dan 1 met veel welsh bloed, boven de 45%. Kijk eens bij deze site:
http://papa.messageboard.nl/7903/viewfo ... 6a8a3ef7fe

Aester El Nino zou een goede keus kunnen zijn, hij geeft compact gebouwde, mooi pony's, soms iets korte, zware hals. Wij hebben er twee hele mooi veulens van, maar allebei totaal anders. Zeer goede bewegingen overigens.
Je kunt ook denken aan Florahof's Magic of Leandors Sirik.
En.. wat ook een optie is is de hengst Goede Ree's Now Or Never, gebruik van de achterhand is iets minder, maar ik zou hem daar niet om laten staan. Jouw pony heeft een wat paardachtig hoofd, Kies liever niet voor Orchard dávranches, die geeft ook nogal eens paardachtige pony's, met veel maat, E-pony's. Wel hele goede sportpony's, maar ook met een lastiger karakter.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:19

nog even dit: Aester is naar Amerika vertrokken, maar er is sperma van hem komend dekseizoen. Bodo en Jarno gaan ook naar het buitenland en Purioso is al tijden de grens over. Zo gaan er veel te veel goede , meest jonge hengsten voor hoge bedragen het land uit....slechte zaak voor de fokkers.!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:14

Veenstra`s Promis is echt een geweldige hengst kwam hem afgelopen outdoor concoursen regelmatig tegen wat een prachtige hengst !!! Super bewegingen schitterende hals prachtig koppie een kleurtje om te kwijlen!!!
Erg braaf tussen andere pony`s leek het!!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:37

hoera schreef:
Veenstra`s Promis is echt een geweldige hengst kwam hem afgelopen outdoor concoursen regelmatig tegen wat een prachtige hengst !!! Super bewegingen schitterende hals prachtig koppie een kleurtje om te kwijlen!!!

Ben ik laatst ook nog tegengekomen maar liet zich die dag niet echt zien Niet echt van 'm onder de indruk... Hij kan wel veel beter op zich. Wel superbraaf tussen alle merries en ruinen idd!

=x=

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:43

lienet schreef:
Er zit nogal wat arabisch bloed in, wat is de reden voor jou om een Welsh hengst te kiezen? Als je echt een welsh hengst zoekt, kies er dan 1 met veel welsh bloed, boven de 45%. Kijk eens bij deze site:
http://papa.messageboard.nl/7903/viewfo ... 6a8a3ef7fe

Aester El Nino zou een goede keus kunnen zijn, hij geeft compact gebouwde, mooi pony's, soms iets korte, zware hals. Wij hebben er twee hele mooi veulens van, maar allebei totaal anders. Zeer goede bewegingen overigens.
Je kunt ook denken aan Florahof's Magic of Leandors Sirik.
En.. wat ook een optie is is de hengst Goede Ree's Now Or Never, gebruik van de achterhand is iets minder, maar ik zou hem daar niet om laten staan. Jouw pony heeft een wat paardachtig hoofd, Kies liever niet voor Orchard dávranches, die geeft ook nogal eens paardachtige pony's, met veel maat, E-pony's. Wel hele goede sportpony's, maar ook met een lastiger karakter.

Dank je wel voor je reactie.. Waarom ik voor een welsh kies.. Eigenlijk vrij simpel ik ben Welsh freak Haha! Ik heb weinig met het nrps dus daar ga ik ook niet kijken.

Ik lees overgens vrij veel commentaar over het achterbeen van El nino nakomelingen dat het achterbeen beter mag.. Dat is eigenlijk iets wat ik niet wil. Het achterbeen van deze merrie mag sneller worden en daar wil ik dus niks op inleveren.
Flora's hof Magic heb ik ook op mijn lijstje staan inmiddels, alleen ben ik dus niet weg van Leandros Sirik..

Ja het hoofdje mag idd meer welshuitdrukking hebben. Zelf zit ik ook sterk te denken aan Celesto of leuns veld lord.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:46

hoera schreef:

promise is zeker een leuke hengst, maar ik wil eigenlijk geen e-pony fokken. En die kans is met deze hengst vrij groot aanwezig..

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:08

youngster schreef:
promise is zeker een leuke hengst, maar ik wil eigenlijk geen e-pony fokken. En die kans is met deze hengst vrij groot aanwezig..

Ja dat klopt!!! En wat Hester zei is waar volgens mij heeft ze hem op de M/Z copetitie zien lopen toen ging het idd niet erg goed!!Maar het is wel een plaatje hoor!!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:35

Het achterbeengebruik is super van onze merrie uit Aester, dus......heel de beweging is super! En een plaatje om te zien.

Celesto heeft heel weinig welsh bloed, die zou ik liever gebruiken om wat edeler bloed te krijgen. Ik ken er ook hele lelijke nakomelingen van, beetje wisselend. Er lopen ook niet veel stermerries van hem rond geloof ik. Maat kan klein uitvallen, hoe groot is jouw pony?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:54

Sunny is 1.48,5

Heb jij toevallig foto's van je el nino nakomelingen?? Ben ik wel erg benieuwd naar. En uit wat voor moederlijnen komen die?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:57

En Leunsvelds Lord, die paar nakomelingen die ik van hem gezien heb konden mij erg bekoren.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:01

Ja lord spreekt mij ook wel aan! Maar dat is dus een celesto he! En half broer van Bo-gi.