Hengstencompetitie open voor aangewezen hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Hengstencompetitie open voor aangewezen hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:53

KWPN
26-10-2004: Hengstencompetitie open voor aangewezen hengsten
In de laatste Fokkerijraadsvergadering van de rijpaarden is besloten hengsten, die voor het KWPN verrichtingsonderzoek zijn aangewezen en aan de veterinaire eisen voldoen voor toelating tot dit onderzoek, de mogelijkheid te geven deel te nemen aan de KWPN/KNHS hengstencompetitie.
Deze hengsten zijn geboren in 1997 en/of later en kunnen zich dus meten met de KWPN, NaWPN en NRPS goedgekeurde hengsten en de hengsten die zijn goedgekeurd bij EU-erkende stamboeken. Uiteraard blijft de finale in Den Bosch slechts voorbehouden aan bij het KWPN goedgekeurde hengsten.

Data hengstencompetitie: Hengelo 24 november, Weert 16 december 2004, Zuidbroek 30 december 2004, Goes 12 januari 2005
Zoals gebruikelijk vindt de finale van de KNHS/KWPN Hengstencompetitie plaats tijdens de KWPN Hengstenkeuring die van woensdag 2 tot en met zaterdag 5 februari 2005 plaatsheeft in de Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch.

Wilt u meer informatie over de KNHS/KWPN hengstencompetitie, neemt u dan gerust contact op met het KWPN of de KNHS. Inschrijfformulieren kunt u opvragen bij Liesbeth Davelaar van de KNHS tel.nr. 0577/408251.

(KWPN, overname toegestaan)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:57

Ze verwachten misschien te weinig wel ggk wpners, die de hc aandurven....Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:00

Nu nog een andere jury erbij en dan worden het vast leuke wedstrijden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:08

Of denken dat de aangezwezen hengsten de concurrentie met hengsten van andere stamboeken wel aankunnen.

Ik vind het wel een goede zet, dat deze hengsten een mogelijkheid hebben zich in de kijker te rijden. De echte goede komen zo bovendrijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:10

Samsam schreef:
Of denken dat de aangezwezen hengsten de concurrentie met hengsten van andere stamboeken wel aankunnen.

Dat denk ik ook wel maar dan moet als dat niet het geval is dat ook tot uiting komen in de plaatsing, want dat was vorig jaar een blamage

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:17

Ik ben benieuwd of er wat interessants tussen blijkt te zitten (aangewezen hengsten).

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:15

Ik ik hoop igg op Ronnie in de baan (als ie nog hengst is tenminste Haha!)

Maar veel zullen er toch wel de plas over gegaan zijn en/of gecastreerd?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:23

Dat was de Jazz x Vesins xx he? Ik denk inderdaad dat de meeste verkocht zijn voor de sport (als ruin), ben benieuwd.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:31

MissHIS schreef:
Dat was de Jazz x Vesins xx he?

Uhuh

Skyline verwacht ik ook wel, en Theo (Olivi x Havidoff) was/is dat ook geen aangewezen hengst Verward

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:49

Wouter24 schreef:
Uhuh

Skyline verwacht ik ook wel, en Theo (Olivi x Havidoff) was/is dat ook geen aangewezen hengst Verward

Oh jullie hebben over 'dressuurhengsten"
Ik denk dat er meer springhengsten in de comp. mee gaan doen.
Kun je ze vernoemen onder KWPN 3de bezichtiging.
i.p.v. NRPS,AES of Zangersheide gekeurd.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:52

ceasario schreef:
Oh jullie hebben over 'dressuurhengsten"
Ik denk dat er meer springhengsten in de comp. mee gaan doen.
Kun je ze vernoemen onder KWPN 3de bezichtiging.
i.p.v. NRPS,AES of Zangersheide gekeurd.

Tuurlijk is het allemaal politiek, maar ik wil gewoon fijne paarden zien in de HC, dat "merkje" erop boeit mij erg weinig Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:40

Hee das leuk!! Maar velen zijn al gecastreert hoor!

Ja Ronnie is gaaf en ik hoop op Skyline en Poegatsjov!! Ik ken er ook enkele die al gecastreert zijn en naar Amerika gegaan zijn helaas.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:14

Ik ben benieuwd welke aangewezen hengsten zullen komen naar de hengstencompetitie.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:34

Vind ik een prima alternatief.
Een soort van herkansing op leeftijd van 4-6 jaar.
Mocht er eentje bij zitten die ECHT goed is, kan hij gelijk in het voorjaar naar Ermelo.... OK dan!

Lijkt me een nog beter plan dan de PAVO of de IAN.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:23

Toch is het KWPN bang dat ze zelf geen kampioenspaarden hebben. laat toch lekker alle stamboeken de mogelijkheid geven aan de finale in Den Bosch mee te doen. Belachelijk dat dat niet kan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:26

Merilyn schreef:
Toch is het KWPN bang dat ze zelf geen kampioenspaarden hebben. laat toch lekker alle stamboeken de mogelijkheid geven aan de finale in Den Bosch mee te doen. Belachelijk dat dat niet kan.

Zoals ik Joost elders (PAVO) terecht zag opmerken mogen ook Welshes niet meedoen. Het is een stamboek -> club hengstenkampioenschap.
Laat ik het eens omdraaien, waarom willen die hengsten uit die andere stamboeken zo graag meedoen, willen ze zo graag bij het KWPN horen, willen ze dat de KWPN fokkers hen zien???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:48

sarabande schreef:
Zoals ik Joost elders (PAVO) terecht zag opmerken mogen ook Welshes niet meedoen. Het is een stamboek -> club hengstenkampioenschap.
Laat ik het eens omdraaien, waarom willen die hengsten uit die andere stamboeken zo graag meedoen, willen ze zo graag bij het KWPN horen, willen ze dat de KWPN fokkers hen zien???

willen ze dat de KWPN fokkers hen zien

Inderdaad

Het heet niet voor niks competitie.
Als je daar als vreemd paard het er goed van af brengt gaat het dubbel op.
Nl. men rijdt als "gast" altijd een uitwedstrijd.
waarbij de organisatie de spelregels bepalen. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:51

Het heet KWPN (zie ik kan ook onderstrepen Scheve mond )hengstencompetitie en niet Europese hengsten competitie.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:08

sarabande schreef:
Het heet KWPN (zie ik kan ook onderstrepen Scheve mond )hengstencompetitie en niet Europese hengsten competitie.

Zie het probleem ook niet...

Heb met volleybal meerdere keren meegespeeld om de kampioensschappen van KPN. Ik werkte daar niet maar volleybalde er wel. Niet KPN-ers waren destijds beperkt toegestaan in de teams. I.v.m. ziekte e.d. kwamen wij een jaar met te weinig KPN medewerkers en toen mochten we dus wel meespelen maar konden geen kampioen worden.

Zo ook met de Hengstencompetitie. Je meten met de anderen mag maar je doet niet mee om de prijzen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:12

Je kan het ook zien als een meeting van het zelfde geloof.
Je mag meedoen als "toehoorder" tenzij je bekeerd tot hun "geloof".

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:19

ceasario schreef:
Je kan het ook zien als een meeting van het zelfde geloof.
Je mag meedoen als "toehoorder" tenzij je bekeerd tot hun "geloof".

Merkwaardig dat die toehoorders in dit geval allemaal zo verschrikkelijk graag bekeerd willen worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:24

sarabande schreef:
Merkwaardig dat die toehoorders in dit geval allemaal zo verschrikkelijk graag bekeerd willen worden.

Je hebt altijd van die vlees nog vis figuren.
Of men wil laten zien dat er ook nog een ander "geloof" is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:30

ceasario schreef:
Je hebt altijd van die vlees nog vis figuren.
Of men wil laten zien dat er ook nog een ander "geloof" is.

Ik denk dat die gerenommeerde binnenlandse en buitenlandse hengstenhouders die graag hun hengsten ingeschreven zien bij het KWPN deze omschrijving niet past.

Wederom het is de zaak omdraaien.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:38

Is het KWPN uniek in deze maatregel? In Frankrijk was het vroeger zo, meen ik. Het is en blijft protectionisme natuurlijk. Zo zien vele potentiële klanten enkel dié hengsten en is er minder kans op vreemd gaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:46

Zannekin schreef:
Is het KWPN uniek in deze maatregel? In Frankrijk was het vroeger zo, meen ik. Het is en blijft protectionisme natuurlijk. Zo zien vele potentiële klanten enkel dié hengsten en is er minder kans op vreemd gaan.

Ik denk dat het KWPN meer open staat voor invloeden van buitenaf, dat was juist wat hier voortdurend werd aangevochten Verward .