Wie kent Sipke Dokter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Wie kent Sipke Dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:46

In de IdS stond een stuk over Sipke Dokter, degene die Towerfee gekocht heeft en hiermee is gaan fokken. Towerfee staat aan het begin van de fee-stam. (en is dus stammoeder van mijn merrie Muzefee)

Ik ben erg geinteresseerd in een aantal keuzes die hij gemaakt heeft en zou graag eens contact met hem opnemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:58

volgens mij woont hij in Tzummarum(friesland)
is tenminste een fokker daar met dezelfde naam.

( ik kende ook een aantal van de fee stam, mooie paarden zijn het Haha!

Jstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:20

ik ken HeM Schijnheilig Schijnheilig

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:46

Was een interessant stuk he Kitty?! Moest meteen aan je Muzefee denken, temeer ook omdat er slechts 1 maal Dageraad was gedekt op eigen merries, en die van jou is ....Dageraad, toch?. Gaat het hier over Muzefee?

Sipke Docter zit idd in Tzummarum, hij is ook hoefsmid, meende ik me te herinneren. Houdt er rekening mee dat ze in die hoek van Friesland echt letterlijk uit de klei komen, het gesprek zal in het begin vast iets stroef verlopen Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 05:34

Zijn zoon Douwe is hoefsmid , Sipke Dokter is zelf akkerbouwer......

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 05:39

Citaat:
Houdt er rekening mee dat ze in die hoek van Friesland echt letterlijk uit de klei komen,

Dank u,, en nu maar hopen dat Sipke Dokter niet op bokt, zit, anders gaat dat gesprek wel heel erg stroef verlopen Bloos

Sigrid

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 09:07

Ach, ik ben niet bevooroordeeld en ik ben alleen maar erg geinteresseerd in zijn fokproducten en zijn keuzes voor bepaalde hengsten.
Mijn Fries is trouwens niet ver ontwikkeld (lees: helemaal niet) dus ik hoop wel dat hij Nederlands spreekt.

Dees, Sipke is niet de fokker van mijn merrie, dus gaat het in dat stuk waarschijnlijk ook niet over Muzefee. Maar wel om een paard die heel dicht bij haar staat qua bloedvoering.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:35

Ik dacht er ook gelijk aan toen ik het las. Misschien is het voor Sikpke Dokter dan ook wel dubbel interessant om meer te weten over jouw merrie. Mijn ervaring is overigens dat de meeste fokker of hengstenhouders het leuk vinden om iemand te ontvangen die een nakomeling heeft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:02

sigrid1182 schreef:
Dank u,, en nu maar hopen dat Sipke Dokter niet op bokt, zit, anders gaat dat gesprek wel heel erg stroef verlopen Bloos
Sigrid

en precies.... Knipoog
Nee zonder gekheid; Sipke is vast al een jaar of 60, die heeft echt geen internet. Zijn zoon wellicht, maar de kans dat die dan ook nog op bokt kom, ik schat het op nihil.

Anyhow; die veehouders/akkerbouwers/Friezen van de klei zijn gewoon niet de makkelijkste mensen om een praatje mee te beginnen. Conservatief enthousiast kan je het noemen.

Want natuurlijk vind de fokker het hartstikke leuk om over een nafok te horen, maar het blijkt voor veel Friezen van die leeftijd uit die hoek, best lastig om daar gewoon voor uit te komen. Als je daar geen rekening mee houdt, kan je daar als niet-klei-persoon best van schrikken, vandaar mijn suggestie er rekening mee te houden.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:23

Ik ben er eigenlijk nog niet zo zeker van of ie wel of geen internet heeft.... Haha!

Zou mij niets verbazen...

Heb er hem nog nooit naar gevraagd, maar als ik em zie vraag ik em even... ..dan ga ik em gelijk wijzen op een hele leuke site.. ....haha

Maar Kitty???

Jouw paard is komt dus wel uit de Fee stam , maar niet gefokt door Dokter?

Dageraad x Lector x Afrikaner x Joost.... deze moederlijn gaat dus wel terug op Towerfee?? interresant bloed!

Ik heb je adres en tel nummer van Sipke Dokter ge PB't.....

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:31

Het leuke is dat Towerfee 2 x in de merrie van Kitty voor komt. Ik ben ook erg benieuwd naar het veulen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:55

Is de Joost merrie dan een nakomeling van Towerfee of zit het nog verder weg....??? Ik ken aleen Oreade en Piretti als nakomelingen van joost uit Towerfee??

Wat is eigelijk de moederlijn van Muzefee.....op welke dochter van Towerfee gaat zij terug....???

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:43

MissPPP heeft ook een merrie uit deze stam. Burggraaf x Hornfee v. Zuidhorn x Darlingfee v. Nocturn x Profee v. Erdball xx x Lentefee v. Marc Polo x Zomerfee v. Farn x Towerfee v. Gambrinus. Komt uit Drenthe, daar fokken ze ook met deze stam.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 16:45

Ik zal vanavond het papier even inscannen, duidelijkheid ten top.
Er is flink gelijnteeld in mijn merrie. Oreade (als dochter van Towerfee) komt bijv. in beide lijnen terug...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:30

Hey wat leuk, ik ken Sipke Dokter alleen van naam, maar ik ken wel verschillende paarden uit de feestam! Toverfee, Parterrefee en Powerfee. wat daar verder achter zit weet ik niet. Wel zijn het ontzettend goeie springers (ok rijd ook een hele goeie springruiter op Haha! ) Wel zijn het alledrie paarden met een heel moeilijk karakter, vooral onder het zadel. Weet niet of dat ook een eigenschap van deze lijn is?? Wel toevallig dat ze het alledrie hebben! (t is wel alledrie van dezelfde moeder geloof ik)
Wat dat van die stugge kleifriezen betreft, dat slaat echt nergens op!! (Ben zelf ook een kleifries!!) Haha! Maar ik ken ook genoeg stugge drenthen, brabanders of zeelanders, (etc.) Gewoon dr naartoe gaan en je krijgt ze vanzelf op de praatstoel!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:27

ik ken douwe dokter dus wel, is idd hoefsmid en een hele leuke vent (vind ikzelf Haha!)

ik heb wel iemand gekent bij leeuwarden die paarden had met de naam fee erachter, die man fokte ermee met hengsten van wiepke van de lageweg erbij. hij doet dat nu niet meer geloof ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:47

maessie schreef:
Wat dat van die stugge kleifriezen betreft, dat slaat echt nergens op!! (Ben zelf ook een kleifries!!)

En ik heb er nagenoeg vlakbij gewoond, jarenlang, in Friesland, en geloof me, die generatie die ouder is dan jijzelf, kan men rustig als zijnde 'stug' beschouwen. Jij bent dat (niet anders?) gewend, en dus kijk je er raar van op dat anderen (buitenlanders? Knipoog ) de oudere Friezen van de klei zo beschouwen.

Waarmee ik verder helemaal niets persoonlijks over familie Dokter heb gezegd, voor de goede orde. Daarover zou ik best een boekje kunnen opentrekken, maar dat heeft verder helemaal geen zin in dit topic Haha!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 06:14

volgens mij gaat dit wat off topic,,,,, Verward

maar ik kan het mis hebben.. Schijnheilig

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:36

TEM Tong uitsteken

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 16:07

Voor de geinteresseerden in de fee-stam: het papier van mijn merrie.
Er is hier gelijnteeld op een zelfde manier als Sipke eens gedaan heeft...

Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:43

....
Citaat:
Er is hier gelijnteeld op een zelfde manier als Sipke eens gedaan heeft...

Ik heb Sipke Dokter nog niet weer gesproken, ...maar als ik em zie vraag ik even welke van zijn merrie hij bij Dageraad heeft gehad, was het ook een kleindochter van Oreade? , of van Piretti, ik kon het in het artikel in de IDS niet vinden...

nou wie het weet mag het zeggen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:03

Terugfokken op de moederlijn. Zie ik liever dan op een hengst terugfokken.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:59

sigrid1182 schreef:
....
Ik heb Sipke Dokter nog niet weer gesproken, ...maar als ik em zie vraag ik even welke van zijn merrie hij bij Dageraad heeft gehad, was het ook een kleindochter van Oreade? , of van Piretti, ik kon het in het artikel in de IDS niet vinden...

nou wie het weet mag het zeggen...

Volgens mij Oreade... Dat meen ik mij uit het artikel te herinneren.

Dezi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:13

Heej ... Ik heb een eigen paard, ze heet Roosfee, is geboren op 16 mei 1998 en is ongeveer 1.70 hoog. Ze komt dus uit de fee-en stam, we hebben haar gekocht via via maar ze komt oorspronkelijk uit friesland. Haar fokker is R. Bosma uit leeuwarden. Haar moeder heet nimpfenfee en haar vader heet Great pleasure. De moeder van nimpfenfee(de oma van roosfee dus) heet jumperfee. En de moeder daarvan heet profee. Volgens zeggen heeft ze ook al 2 veulens gehad en daar zou ik graag wat meer over willen weten. En eigenlijk over die hele fee-en stam! Verder is Roos erg eigenwijs en best moeilijk te berijden maar wel leergierig. Ik hoop dat ik wat reacties hierop krijg want ik ben al best lang op zoek naar informatie hierover!!
Groetjes Daisy.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 06:27

ga naar paardenfokken.nl toets de naam in van towerfee en dan op nakomelingen, je ziet dan al heel veel paarden uit de fee stam