karakter van flemmingh nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rodalover

karakter van flemmingh nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 14:44

wie weet meer over karakter van flemmingh nakomelingen???

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:01

ik weet niet hoe het met de gemiddelde flemming nakomelingen is, maar ik heb een flemming en dat is echt een knuffelpaard. Heel lief van aard. Beetje kijkerig, maar eentje die zich echt geeft als hij je vertrouwd. In de omgang is het een heel lief paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:24

Kyra schreef:
ik weet niet hoe het met de gemiddelde flemming nakomelingen is, maar ik heb een flemming en dat is echt een knuffelpaard. Heel lief van aard. Beetje kijkerig, maar eentje die zich echt geeft als hij je vertrouwd. In de omgang is het een heel lief paard.

en dat had ik kunnen schrijven. Pablo is een neurootje maar hij doet alles voor je als hij je vertrouwt. Verder heel veelzijdig en aanhankelijk.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:50

anders moet je eens zoeken naar de hengst Mooiman.

ik ken iemand die een flemmingh-merrie heeft en dat is echt een lief beestje en kan goed lopen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:07

volgens mij zijn die over het algemeen heel braaf

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:09

dat zou ik niet van pablo willen zeggen. Hij is goudeerlijk maar geen goedzak.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:12

heel braaf vind ik ook niet echt een goede omschrijving. Braaf klinkt als: je kunt iedereen erop zetten, het is eenpaard dat nooit een pas verkeerd zet. Goudeerlijk wel. Maar het blijft een kijkertje (tenminste als ik voor mijn paard spreek)

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:04

Mijn Flemmingh is in de omgang super lief en wil niks liever dan aandacht.
Met het rijden wil ze super voor je werken.
Ze heeft wel een heel gevoelig karakter, als je haar niet op de juiste manier behandeld zul je het merken ook.
Ze is absoluut goudeerlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:57

Jimmy van bokt rijdt een Flemmingh. Ook een erg braaf, lief en zoet paard.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:54

Heb een Flemmingh x Roemer gehad en volgens mij bestaat er geen beter karakter!! Ikzelf vond hem een beetje "te braaf" maar super karakter, dat wel...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:29

Ik heb ook een Flemmingh, maar die is nu anderhalf. Nu moet ik wel zeggen dat hij echt superzoet is! En ook dol is op knuffelen Haha!

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:44

Hoi,

Ik heb er ook een, uit een Nebo Sportsman-moeder Cool Het is een pittige tante, die altijd graag voor je wil werken. Buiten een beetje kijkerig, maar je krijgt haar overal langs. Ze is niet echt knuffelig, maar wel mak in de omgang.

Groeten,
Judith

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:02

ik heb een 2,4 jarige ruin,echt een grote knuffelbeer,harstikke lief,beetje doepig zelfs,uit een niet zo makkelijke moeder,een doruto eros.nog niet bereden dus kan daar niks van zeggen.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:31

Ik ben in het bezit van een Flemming merrie van 4,5 jaar.
In omgang is ze super makkelijk en met rijden erg braaf.
Ze laat het absoluut wel merken als ze het ergens niet mee eens is, maar ze blijft eerlijk.
Kortom een heel fijn paard! Lovers

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:54

Ik heb een Flemmingh van 2 jaar. Op stal staat zijn 3 jarige volle zus (Flemmingh x Goodtimes) die ik ook verzorg. Super eerlijke paarden. Ze willen allebei veel aandacht, en vinden het heerlijk om in de belangstelling te staan. Als je ze even geen aandacht geeft (of alleen één van de twee), dan is de ander alweer snel beledigd Tong uitsteken Dan is diegene zonder aandacht verschrikkelijk naar je aan het loeren en zielig aan het kijken. Achja, komen ze wel weer overheen Knipoog
De 3-jarige is net ingereden. Ze pakt het goed op, is eerlijk, wilt graag voor je werken en heeft eerlijk gezegd nog geen pas verkeerd gezet. Alleen maar positief dus!
Ze zijn alleen verschrikkelijk eenkennig.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:04

mijn paard is ook heel braaf en als ze je vertrouwt doet ze ook alles voor je!! maar ze is af en toe heel boos als aan iets nieuws moet beginnen dan komen haar streken naar voren. maar verder kan ik geen beter paard wensen. ze kan super lopen drie goede basisgangen waar mijn paard bekent om staat in onze buurt ze wilt altijd veel aandacht en als ik eerst een ander paard aai is ze zwaar beledigd en steekt ze haar hoofd uit het voergat, zeg maar.
groetjes

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:27

ik rijd zoals suzanne f al schreef een drie jarige flemmingh x darwin .echt een schatje hij doet alles voorje .en heeft heel veel vertrouwen in je.is niet gauw ergens van onder de indruk te krijgen.
pas hebben we hem meegenomen naar het strand .dus ik dacht OHJEE daar gaan we ,nou mooi niet hij was wel gewoon fris en blij maar zo goed bij je blijven .hij is onder het zadel ook heel fijn,fijn te rijden en te bewerken enz.het is gewoon een toppertje vind ik .....

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:22

Ik rij ook een flemmingh (vm. ferro) en dat is echt een superlief dier. Heel braaf en rustig van karakter, soms wat kijkerig maar dat is wel o.k. anders wordt het helemaal zo'n dooie. Ikzelf heb nog nooit zo'n lief paard meegemaakt. Ook met zadelmak maken was geen probleem, 1 zwiepje met de staart!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:50

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:54

Ik ken een Flemmingh merrie. Ze is ontzettend fel, nooit beleerd. Wel een poging gedaan, maar ze was gewoon te 'idioot' en rillerig om veilig op weg te kunnen rijden. Soort van zadeldwang, maar dan erger.
Op stal heel voedernijd en met een veulen aan de voet trapt ze erg naar andere paarden. Een mens zal ze niet trappen.

Het is de moeder van mijn merrie. De moeder van deze merrie is dus wel een echte goedzak, heel erg braaf (en dat is een wellington Knipoog )

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:27

Piaffe schreef:
Ik ken een Flemmingh merrie. Ze is ontzettend fel, nooit beleerd. Wel een poging gedaan, maar ze was gewoon te 'idioot' en rillerig om veilig op weg te kunnen rijden. Soort van zadeldwang, maar dan erger.
Op stal heel voedernijd en met een veulen aan de voet trapt ze erg naar andere paarden. Een mens zal ze niet trappen.

Het is de moeder van mijn merrie. De moeder van deze merrie is dus wel een echte goedzak, heel erg braaf (en dat is een wellington Knipoog )

Dat is dan waarschijnlijk geen karakter dat ze van haar vader heeft geërfd.
Wel grappig om te lezen dat bijna al die Flemmingh nakomelingen ongeveer hetzelfde karakter hebben.
En dan beweren er toch nog mensen dat het karakter voor het grootste deel door de moeder bepaald wordt. En er zijn zelfs mensen die van mening zijn dat het karakter enkel door opvoeding bepaald wordt. Ik ben van mening dat Flemmingh (in veel gevallen) een grote stempel drukt op het karakter van zijn kinderen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:51

er staat een flemmingh op de manege
3 of 4 jaar
ruin, in de omgang is hij in feite braaf, lief, knuffelig,heel speels
maar plots staat die dan op zijn achterbenen
het ene moment is die superlief, het andere moment "vrees" je voor je kop Haha!
hij is nog niet echt onder het zadel, kan wel mooi lopen (aan de longe)

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:19

chamayalover schreef:
anders moet je eens zoeken naar de hengst Mooiman.

ik ken iemand die een flemmingh-merrie heeft en dat is echt een lief beestje en kan goed lopen.

Wat leuk een Mooiman mijn instructeur heeft hem gereden Gerard Hogervorst zelf heb ik er ook een paar keer op mogen rijden.
Hij voelde erg fijn aan en was een heel lief aanhankelijk paard, erg vriendelijk!
Krack C is ook zo'n fijn paard super karakter erg vriendelijk, heel goed hanteerbaar erg heet onder het zadel.
Kortom super beestjes !

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:18

Ik ken ook een Flemmingh, goed paard, maar wel een rotzak af en toe. Gaat soms omhoog en pikt niet zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:13

Ik ken een paar Flemmingh's en dat zijn allemaal super fijne brave goedzak paarden.
Maar de moeders ervan ook, dus dat scheelt.