Welke eigenschappen heeft een goede merriestam?
Ik heb er mijn mening over maar die laat ik nog even in het midden
Gr. Chantal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fabienne schreef:Minstens ster? waar staat dat? Een paard wat goed beweegt, kan er misschien uitzien als een ezelf of voldoet gewoon nietaan de huidige eisen van exterieur. Ik ken zat VB/stb merries die toch exterieur en beweging doorgaven. Het is niet onbelangrijk, maar ik vind het niet het belangrijkste.Daarom vind ik in het kader van het KWPN het toch wel interessant als merries minstens ster zijn, want dan voldoen ze aan een bepaald criterium qua exterieur en beweging.

Sammie schreef:Minstens ster? waar staat dat? Een paard wat goed beweegt, kan er misschien uitzien als een ezelf of voldoet gewoon nietaan de huidige eisen van exterieur. Ik ken zat VB/stb merries die toch exterieur en beweging doorgaven. Het is niet onbelangrijk, maar ik vind het niet het belangrijkste.
Sommige fokkers hebben niet de gelegenheid om hun paarden uit te brengen in de sport, hoe weten ze dan dat hun paarden ook op dat niveau presteren? En er zijn ook fokkers die niet de tijd hebben (of willen hebben) om naar keuringen te gaan.

Citaat:Als je bv een hengst aanbiedt voor de hengstenkeuring kan je het volgens mij trouwens echt wel vergeten als in de moederlijn alleen maar veulenboek- en stamboekmerries staan! Daar moeten dan toch wel enkele predikaten in de reeks voorkomen!
chantal1 schreef:Naar aanleiding van een ander topic wil ik wel eens van anderen hun mening horen over merriestammen.
Welke eigenschappen heeft een goede merriestam?
Ik heb er mijn mening over maar die laat ik nog even in het midden![]()
Gr. Chantal
Citaat:De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
.