welke hengst voor deze merrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obiwan

welke hengst voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:01

Ik ben namelijk (nog steeds) op zoek naar een geschikte hengst voor mijn merrie en wil graag zo veel mogelijk opties, zodat ik naar hengstenshows kan en me goed kan orienteren.
Wat ik graag zou willen verbeteren is haar hals, die is wat lang en recht. Het veulen zou wat meer front mogen hebben en wat meer uitstraling. Ook moet/mag de hengst wel wat meer bloed meegeven, mijn merrie is een vrij ouderwets type en ik zie graag een wat chiquer veulen. Ook de bewegingen moeten worden verbeterd, mijn merrie is wel ruim in haar bewegingen, maar nog vrij vlak. Vooral de draf mag meer opwaartser en met meer achterbeen zijn.
mijn merrie heeft geen papieren, maar kom alsjeblieft niet met 'koop dan een veulen' aan, want het veulen wordt voor mijzelf.
Zelf zit ik met Obelisk in mijn hoofd omdat hij een mooi front en mooie bewegingen meegeeft aan zijn nakomelingen, maar alle suggesties zijn welkom. Ik ben alleen wel op zoek naar een betaalbare hengst.
Foto van mijn merrie staat hieronder (in wintervacht). Alvast bedankt!

Afbeelding

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:09

ik denk dat krack c ook wel op deze merrie past. krack geeeft veel front en een goed voorbeen gebruik na aan zijn nakomelingen. maar het dekgeld van krack c is dan ook 1500euro .

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:17

ja, heb ook wel aan Krack zitten denken, maar hij geeft soms ook een weke rug (heb ik hier gelezen) en is vrij duur idd. toch bedankt!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:22

Obelisk zou ik persoonlijk niet voor kiezen, ivm een vlak voorbeengebruik.

Overigens vind ik die merrie van jou helemaal zo verkeerd nog niet!! Knipoog

Qua hengstenadvies wordt ik misschien een beetje eentonig Bloos maar ook voor deze merrie vind ik Alabastro (www.stal-smeets.com) een goede match. De hengst kan super gedragen bewegen, heeft een mooi opwaarts gebouwde hals met een goede open hals-kaakverbinding. Daarbij genoeg knie in het voorbeen en is gezien zijn betaalbaarheid voor deze merrie ook nog niet eens zo gek idee.

Een filmpje van de hengstenkeuring kun je bekijken op http://www.horse-gate.com/archiv/koerun ... /hannover/
De Alabaster x Brentano x Weltmeyer

Of bij www.hanoveraner.com >zucht>hauptkörung>2004>pramienhengste> nr 85

edit: link liep niet door

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:25

het is inderdaad een mooie en betaalbare hengst!
Heb zelf nog op de stie van de kempenhoeve gekeken en daar kwam ik op de hengst Fiderhit (v. Fidermark). Vond ik ook een zeer aansprekende hengst.
Zijn er misschien nog mensen met een andere optie?
Alvast bedankt!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 06:54

Rubiquil vererft ook een goed achterbeen met een mooi voorbeen gebruik. Ook zijn zoon Radetzky heeft een heel mooi voorbeen gebruik en een goede achterhand. Florencio is een ook een hele goede hengst. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 07:09

Wat dacht je van Hero www.havikerwaard.nl
Met zijn afstamming Hohenstein x Weltmeyer heb je een mmoie Duitse dresssuur bloedlijn.
Hij is de vader van Ustinov en ik heb absoluut niets te klagen over front, hals en uitstraling Haha!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:42

Ik zit te denken aan Houston, geeft veulens met veel swung en beweging en front, fokt best chique. Ben er zelf helemaal weg van, heb er stage gelopen en op Houston zelf gereden. Echt super geweldig paard! En super in de omgang.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:44

Wat dacht je van Metall?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:42

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 17:55

bedankt voor jullie reacties!
Ik heb idd ook aan Metall gedacht, een kennis van mij heeft daar nu een veulen van uit een merrie van 1.57 en dat is echt een heel mooie ding.
Ik heb zelf ook nog rond gekeken en ben ook helemaal weg van Painted Black. Heb hem op de dvd van Anky in actie gezien en wat ik daar zag was een paard met een mooi front, en enorm opwaartse draf en een goed achterbeen. Zou hij misschien ook een optie zijn, of raden jullie dat af? Alvast bedankt

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:30

Je moet wel niet vergeten dat het achterbeen van Painted Black voor een groot deel aan de rijkunsten van Anky te danken is, ik zou eerder kiezen voor een hengst die dit van nature heeft. Wat er al in zit hoef je er nl. niet meer in te rijden

Waar staat Metall ter dekking?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:33

Kroongraaf dan Knipoog meer info op www.radstake.nl en dna horses en dan hengsten en dan kroongraaf Knipoog kosten staan er ook op

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 19:51

volgens mij staat Metall bij gebr van Manen, tenminste, daar staat wel uitgebreide info over hem.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:19

Skippylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:53

hihi..metropole Knipoog k heb zelf geen verstand van fokken enzo...dus dit is niet cht een advies maar k vind metropole zelf namelijk echt wel super! Maar zoals ik al zei : k weet er niks vanaf!

lachebeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:38

er zijn wel en aantal mooie hengsten: Aquilino, Argentinus, Donnderschlag, Painted Black, Krack C, De Niro, Concorde, (maar de prijzen van het dekgeld weet ik niet, sorry!) maar waar wil je je paard voor gebruiken? dressuur, of springen, enz...

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:14

de bedoeling is wel een dressuurhengst

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:56

Er zijn zoveel dressuurhengsten....

Wij hebben al een aantal goede nakomelingen van:
OO Seven (mooi)
Gribaldi
Balzflug (volgens mij niet meer beschikbaar)

We hebben dit jaar gefokt met United, maar das nog een jonge hengst met wel zeer hoge cijfers. Maar als jij gaat dekken dan kan je waarschijnlijk meer informatie over hem vinden.

Verder heb je nog o.a:

Jet Set D
Jazz (zal wel duur zijn)
Painted Black
Radar

Meer kan ik zo 1 2 3 niet bedenken. Maar wat sites bekijken en eventueel wat folders aanvragen, dan krijg je een beetje een indruk van de paarden en de prijzen die er gevraagd worden.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:23

hai!! ik vind special D (metall - zandigo) een leuke hengst voor deze merrie. heb er dit jaar een mooi veulen van gekregen. heel goed gelijnd, grote gewrichten en een mooie hals. geen slechte punten tot dusver. nog afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld. ook vind ik housten een goede hengst. wordt eigenlijk maar weinig met hem gedekt, terwijl hij enorm goede veulens geeft. zitten vele kampioenen tussen. succes met de keuze!!! je heb nog ff de tijd gelukkig!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 09:12

Afbeelding

Bachelor vin dik wel een leuk hengstje. Hij is wel zelf meer springen.
Beste merrie van de pavo cup vorig jaar was een Bachelor. Dus kunnen ook goede dressuurpaardjes uit komen.
Mijn veuklen had wel vrij vlakke gangen wel stuk ruimer dan zijn moeder. Was verder wel mooi ding. Dekgeld is ook betaalbaar. 350 a 400 euro geloof ik. Hij is wel NRPS. Hij heeft al meerdere nationale kampioenen gefokt (keuringen)
Karakters van de veulens die ik ken zijn ook super

http://www.denieuweheuvel.com/

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:46

als je zo kijkt zeg ik ook crack maar deze heeft inderdaad een weke rug
wat dacht je van een nakomeling van krack volgens mij is united een nakomeling van krack nog een jonge hengst maar wat een mooi beest zeg
wij verwachten in het voorjaar een paar nakomelingen van hem

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 16:08

weet je misschien ook op welk station United staat? De Krack zoon waar ik wel van onder de indruk was, is Trento B. Maar ook Redfort vind ik een hele mooie hengst... hè, lastig hoor!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:16

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:50

Je kan beter voor een wat jonge hengst kiezen. Zoals United ofzo. Als je een oudere hengst neemt kun je beter Metall ofzo nemen. Een hengst die zich al bewezen heeft. Of Flemming. Bij een leuke merrie meestal wel een goed veulen. En geeft ook veel beweging(zie Krack en Lingh!!!)