Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Quinzy schreef:Ik dacht, dan kan je dit laten lezen (eventueel eerst uitprinten ofzo)Zoals ik al zei weet ik dit wel maar zij neemt het niet echt van mij aan. Dus nu dacht ik als ik iets kan uitprinten uit een boekje of van een site ofzo en haar dat dan geven. Het hier gewoon tegen mij zeggen heeft geen zin ik weet het al en van mij neemt ze het niet aan. want de mensen daar op manege zijn allemaal mensen die hoog in de springsport lopen enzo daar neemt ze het dus wel van aan maar die kennen dus niks van tinkers.
damn geen wonder dat ie ontploft! 
Pellie schreef:1 uur per dag uit de box en dan kuilgras én sport brok??damn geen wonder dat ie ontploft!
--> kuilgras is al veel te eiwitrijk voor een paard dat altijd op stal staat en dan nog sportbrok erbij
. Een voorlichter heeft al heel wat lezingen e.d. in de ijslander wereld gegeven ... misschien dat je dus via pavo aan wat info kunt komen?!
).
) zijn haar rare acties helemaal verdwenen (behalve als ze hengstig is en last heeft van de hormonen maar dat is nog niks vergeleken met vorig jaar
).
Deze boekjes zijn o.a. te bestellen via de site van de Bonte Parels www.tinkerhoeve.nl
, deze wordt veel aan ijslanders gevoerd (waarvoor ongeveer hetzelfde geldt als tinkers)lowara schreef:Tinkers kunnen heel slecht tegen eiwitten, dus probeer deze op een minimun te houden. alleen voer waar weinig eiwit inzit, veel hooi, niet op een te vette wei zetten en veel buiten laten staan (niet bv in de stal) Tinkers zijn buitenpaarden,geen stalpaarden. en ABSOLUUT geen Sportbrok! dat is geschikt voor warmbloeden, maar er zit vee te veel in voor Tinkers. zelfs basisbrok kan bij sommige Tinkers nog teveel zijn, maar werkt over het algemeen wel goed