Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Franske schreef:Je koopt dan dus een jonge hengst als hengstenboer voor veel geld in de 3e bezichtiging ofzo. Dan zou die dus als ie slaagt maar 50 merries mogen dekken....
En dan na 2 jaar het advies krijgen dat ie ocd vererft.
Alane schreef:En als een jonge hengst dan 200 aanvragen krijgt? Wie bepaalt er dan welke 50 hij mag dekken? En waar wordt die selctie dan op gebasseerd?
Dan moeten de ander 150 uitwijken naar een "tweedekeus" hengst die mischien iets minder goed aansluit waardoor die dus op afstammelingen op wacht gezet wordt.
sarabande schreef:In het verleden werden buitenlandse hengsten aangewezen voor een beperkt aantal dekkingen daar gold wie het eerste komt het eerste maalt, waarbij de hengstenhouder dan natuurlijk ook de beste eruit kan kiezen en niet de neiging heeft die hengst maar aan iedereen aan te raden.
Wie zegt dat die hengst voor andere uit de lucht gegrepen 150 stuks tweede keus is en wie kan voorspellen hoe een hengst die nog nooit gedekt heeft ergens wel of niet op aansluit.

Alane schreef:Als ik hengst A uitgekozen heb voor mijn merrie en vanwege een dekbeperking kom ik niet in aanmerking dan is hengst B dus mijn tweede keus....
pukpaleis schreef:Trento heeft geen 450 merries gedektheb ik uit betrouwbare bron (een mede-eigenaar).....