[Dienstmededeling] Anna42 ban voor 3 maanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

[Dienstmededeling] Anna42 ban voor 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 22:43

Herhaaldelijk is de gebruiker Anna42 op zijn overtreden van de boktregels gewezen en daarmee ook op de consequenties gewezen. Helaas mocht het tot dusver niet baten, dus is besloten om over te gaan op de op één na zwaarste maatregel die we gebruiken om de boktregels toe te passen: een ban van drie maanden.

De maatregel is in feite extra triest aangezien Anna42 een wezenlijke bijdrage geeft aan discussies. Desalniettemin kunnen we geen uitzonderingen maken voor gebruikers met een duidelijke mening.

Voor diegenen die vragen hebben over het waarom: de aanleiding voor de derde officiële waarschuwing is deze, samen met nog een aantal Usernotes die in de afgelopen weken verstuurd zijn:

Citaat:
Ik heb ooit nog eens het genoegen gehad enige tijd bij de bedoeienen te mogen doorbrengen. Als deze oude sjeik de onzin zou horen die jij hier over hengstveulens uitkraamt, zou hij je vermoedelijk ter plekke laten stenigen. Niet dat ik daar voor ben, maar een paar stenen zouden je wellicht helpen om eens na te denken wat een normaal karakter voor een hengstveulen hoort te zijn.
Dat stenigen is overigens heel normaal in die culturen. Ik snap nu pas waartoe het dient.

Het moderatorteam heeft OW's gegeven voor minder ernstige uitspraken. Dit besluit is niet verder bespreekbaar. We wensen de mens achter Anna42 veel geluk en wijsheid toe en zullen de gebruiker na de periode van 3 maanden weer verwelkomen in de boktfamilie.

Het Moderatorteam,

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:03

Waarom wordt hier een topic voor geopend dan Verward

Het feit dat er juist een topic geopend moet worden zegt denk al genoeg over de inbreng die Anna hier ten toon spreidt, positief al dan niet negatief.

Heb eigenlijk het idee dat bokt middels dit topic min of meer probeert zich zelf vrij te pleiten van het bannen van een kleurrijk persoon.

ga zo door OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:37

Magique schreef:
Heb eigenlijk het idee dat bokt middels dit topic min of meer probeert zich zelf vrij te pleiten van het bannen van een kleurrijk persoon.

Normaal staan zulke mededelingen idd niet bij FA maar onder FZ....
En waarom zou bokt het nodig hebben zichzelf vrij te pleiten?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 06:28

Er zijn nou eenmaal veel FA'ers die verder niet op andere fora komen, die breng je nu ook op de hoogte.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 06:57

Ik had nochtans de indruk in het topic over zijn artikel in de hoefslag zijn leven aan het beteren was. Maarja ben sedert zaterdagmiddag ook niet meer op het internet geweest dus zal maar snel eens alles doorlezen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:05

petraaken schreef:
Ik had nochtans de indruk in het topic over zijn artikel in de hoefslag zijn leven aan het beteren was. Maarja ben sedert zaterdagmiddag ook niet meer op het internet geweest dus zal maar snel eens alles doorlezen.

Hij komt uit een ander tijdperk waarin voor softbenadering geen plaats is
en elkaar de waarheid zeggen zonder "angst" gebeurd,
waardoor het schokeffekt iets effectiever is.
En dat vond blijkbaar de redaktie van de Hoefslag ook.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:13

Ja daahaaag Haha!
Mijn ouders komen uit dat zelfde tijdperk en die heb ik nog nooit over stenigen gehoord hoor, het zal eerder met opvoeding te maken hebben.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar je kan op zijn minst respect voor elkaar hebben.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:16

Nou ik vind dit inderdaad een behoorlijk ernstige uitspraak. Inderdaad, je hoeft et niet eens te zijn met elkaar maar een beetje respect moet toch kunnen lijkt me.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:23

Als Anna_42 de uitspraak heeft gedaan die hier aangehaald wordt moet hij inderdaad even afkoelen. Iemand met stenigen bedreigen is niet niets. Als er hier niet neergezet werd dat hij een ban heeft gekregen en waarom zou het ook niet goed zijn. Maar nu is het tenminste duidelijk, waarom hij niet meer zal reageren.

Alleen snap ik niet waarom Ceasario hier delen van PB's plaatst. Het heet niet voor niets PB. Misschien an je dat tussen jou en de mods houden?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:24

Ik vind zo'n uitspraak absoluut niet kunnen. Die uitspraak was ook nergens voor nodig. (Heb net het topic gelezen)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:28

Marliesje schreef:
. Die uitspraak was ook nergens voor nodig. (Heb net het topic gelezen)

Inderdaad.
Maar ik denk dat je de bijbel ook niet letterlijk moet nemen.
Men had ook kunnen vragen in het openbaar : Is zo'n opmerking nodig.

Maar ik begrijp best dat er opmerkingen uitgelokt worden en dan krijg je wat er nu weer gebeurd .
Aktie geeft reaktie.

Het woord stenigen had ook in gevuld kunnen worden met b.v.
op zijn Hollands: " Ben je nu helemaal van de pot gerukt."

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:33

Hangt ervan af Ceasario. Ik denk dat wanneer iemand die nooit iets gehad heeft met bokt en die had zo iets gezegd, men best gevraagd had of dit nou nodig had. Echter, als iemand al geschiedenis heeft, tja, op een gegeven ogenblik is logischerwijs wel de rek eruit. Ik vind bokt niet altijd even rechtvaardig maar in dit geval vind ik het eigenlijk gewoon alleen maar goed dat ze dit hebben gedaan. Dit soort opmerkingen kunnen gewoon niet. En vergelijken met de pot en het rukken? Nope, gaat er niet in bij mij.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:36

Heb dus het befaamde topic gelezen. Dat van dat stenigen vind ik ook wel wat te ver gaan. Er zijn andere manieren om dezelfde uitdrukkingen tot uiting te brengen.

Ben benieuwd of hij terugkomt na zijn ban. Misschien heeft hij het gehad met de in zijn ogen domme boktfokkers. Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:40

2 berichten verwijderd aangezien het niet is toegestaan _privé_berichten te quoten.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:42

Ik heb het bewuste topic ook gelezen. Sommige mensen kunnen wel doordraven als ze niet meteen gelijk krijgen. De uitspraak van het stenigen ging veel te ver.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:43

Bij deze een klein kiezeltje tegen het achterhoofd van Ellende Knipoog
Ik ben nou zo nieuwsgierig wie en wat voor pb's hier stonden Schijnheilig *LOL*

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:45

eveline_B schreef:
Sommige mensen kunnen wel doordraven als ze niet meteen gelijk krijgen. .

Die halen ook de medailles.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:46

Sjuimpje schreef:
Bij deze een klein kiezeltje tegen het achterhoofd van Ellende Knipoog
Ik ben nou zo nieuwsgierig wie en wat voor pb's hier stonden Schijnheilig *LOL*

Ook een uitspraak uit de Bijbel.
Het woord onnozele kinderen. Knipoog

Of op zijn Hollands; Zij die altijd mede de kachel aan maken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:50

*zucht*
Zij die altijd spoken zien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:52

Sjuimpje schreef:
*zucht*
Zij die altijd spoken zien.

Zij waarbij het elke dag Halloween is.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:56

Zij die het laatste woord willen hebben *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:00

Ik moet wel lachen om dat soort opmerkingen, ik houd wel van wat pittige personen, die hun mening ongenuanceerd durven te uiten. Op zo'n moment denk je toch hem je hem weer. Irl lopen toch ook dat soort figuren rond. Je praat ermee of niet, beslis je zelf.

Bedoel dus niet al die woorden waarbij de ontbijtkoeken en banketstaven een gatenkaas van de tekst maakt. Daar stoor ik mij ook aan.

Het zijn maar een paar, die bokkers die wat boemrijker zijn en een discussie niet uit de weg gaan.

Als je andere forums bezoekt, is bokt idd een boktfamilie. Vind bokt nog steeds hartstikke leuk, bezoek het nog dagelijks, maar soms neus ik door de onderwerpen en denk, moet toch maar die hamsterkooi aan gaan schaffen. Is er weer een interessant onderwerp, waarin ook pittig heen en weer geschreven wordt, is het weer leuk geweest.

Misschien krijg ik nu ook een kruisje achter mijn naam, omdat ik de boktfamilie heb gekwetst? Zo een gevoel krijg ik wel eens als ik zie hoe snel sommige topics gesloten worden.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:07

Tuurlijk worden er wel eens dingen in het heetst van de strijd geplaatst maar je moet dit ook kunnen relativeren zeker op F&A .....

Ik weet niet welke doelgroep bokt na streeft maar krijg sterk de indruk dat 18 jaar zo ongeveer wel de max. is bij de bokt familie.
Zeker als dat stenigen in dezelfde zin geplaatst is als bedoeienen en Sjeik Haha!
Ach kreeg toch sterk het vermoeden dat Anna niet zo in jullie boktfamilie paste ....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:18

Wat ik niet begrijp is dat iemand de zgn. 'boktfamilie' zo onnozel en dom vindt maar vervolgens toch blijft komen. Persoonlijk zou ik dan mijn tijd in iets gaan steken waar ik wel bij pas. Tenzij dat niet te vinden is natuurllijk Knipoog. OF omdat het hier toch interessant genoeg is om te komen Knipoog

En wat die 18 jaar betreft. Hopelijk is dat een grapje (ben bijna 31) Haha!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:25

BartVB schreef:
Herhaaldelijk is de gebruiker Anna42 op zijn overtreden van de boktregels gewezen en daarmee ook op de consequenties gewezen. Helaas mocht het tot dusver niet baten, dus is besloten om over te gaan op de op één na zwaarste maatregel die we gebruiken om de boktregels toe te passen: een ban van drie maanden.

De maatregel is in feite extra triest aangezien Anna42 een wezenlijke bijdrage geeft aan discussies. Desalniettemin kunnen we geen uitzonderingen maken voor gebruikers met een duidelijke mening.

Voor diegenen die vragen hebben over het waarom: de aanleiding voor de derde officiële waarschuwing is deze, samen met nog een aantal Usernotes die in de afgelopen weken verstuurd zijn:

Het moderatorteam heeft OW's gegeven voor minder ernstige uitspraken. Dit besluit is niet verder bespreekbaar. We wensen de mens achter Anna42 veel geluk en wijsheid toe en zullen de gebruiker na de periode van 3 maanden weer verwelkomen in de boktfamilie.

Het Moderatorteam,

Tja, met enige verbazing las dat Anna42 het kennelijk nodig vond mij te willen stenigen vanwege mijn meningsuiting??

Verstandig is misschien dat Anna42 en ik eens gezamelijk een bezoek aan de Bedouinen gaan brengen en met deze oude nomadenstammen een discussie gaan voeren over de hedendaagse Arabische Volbloedfokkerij. Niet alleen brengt hij/zij de Arabische fokkers op deze manier in een kwaad daglicht maar ook nog eens de Bedouinetribes die hij/zij beschuldigd dat zij om het minste of geringste mensen gaan stenigen.
.
Deze laatste zullen dit zeker niet kunnen waarderen én indien ze hun oeroude strafmethodes nog zouden toepassen zal ik niet degene zijn die een veilig heenkomen zal moeten zoeken Haha!