Chip niet erkend door Duitsstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Chip niet erkend door Duitsstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 16:46

Het hele chip gebeuren mede op touw gezet door en met KWPN blijkt voor de Duitsers geen herkenning te zijn.

Wij hadden enkele paarden aan de keuring in Duitsland en inmiddels hebben wij in het paspoort de volgende aantekening gekregen.

De merrie was voor het KWPN een A-register.
Wilde men daar in het hoofdstamboek komen word je op de nodige kosten gejagen doordat ze eisen stellen die ze aan hun eigen merriemateriaal niet stellen.

Dus o.a. deze merrie heeft een ander proces doorlopen en zie het resultaat met aantekening in het paardenpaspoort.
Verder heeft ze een nieuw levensnummer gekregen en gaat men volledig voorbij aan het transponder-chipnummer. Haha!

Afbeelding

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:05

Rare jongens, die Duitsers. Of moet ik zeggen, rare jongens die KWPN-ners. Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:17

Bucephalus schreef:
Rare jongens, die Duitsers. Of moet ik zeggen, rare jongens die KWPN-ners. Haha!

Duitsland laat zich blijkbaar niet "de wet" voorschrijven door een "allochtonefokkerij".
Zij doen het nu eenmaal op hun manier. En dat wordt niet even verandert door een nieuwe fokkerij.

Rheinland en Westfalen hebben net hun 100 jarig jubileum achter de rug.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:08

hebben ze het levensnummer ook veranderd in het paspoort?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:01

Je krijgt waarschijnlijk een nieuw paspoort. Maar daar is wel plaats voorzien om ev. chipnummer en DNA identificatie in te vullen (door stamboek dan)

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:35

Bucephalus schreef:

Nee dat is terecht. Het KWPN is hier niet debet aan. Maar de nederlandse ambtenaren die zonodig menen binnen de EU met een eigen nederlandse identificatie te komen. Het landje van kruideniers en dominees moest eens weer regels invoeren die in geen enkel EU land verder gehanteerd worden. De paardensektor stond er echter bij en keek er naar. En nu worden de paardenbezitters op hoge kosten gejaagd met een systeem dat nog steeds aan alle kanten rammelt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:45

Ik baal...
Want ook ik vind die chip een actie van "Roomser dan de paus".... en heb dus 2 stuks nog niet laten chippen. Maar ben daarmee in Nederland sinds 1 september wel officieel strafbaar. Boos!
Ik woon in een dom land... snert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:06

De mijne zijn gechipt. De jaarling en de 5 jarige. Beide niet door mij gedaan maar door de verkoper. De Jetset die ik net verkocht heb was niet gechipt. Vond het gewoon onzin.

Blijkt wel weer dat ik niet de enige ben die dat vond........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:08

Emigreren mag Scheve mond

Waar gaat dit nu over, over de chip waar al hele topics aan gewijd zijn

Het gewone gescheld op het KWPN

Of de frustratie dat een merrie niet door de verrichtingtest kon komen en daarom in een schimmig Duits stamboekje wordt ingeschreven

Ik zal er geen poll van maken Scheve mond .

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:11

Nou ja!
Kan het ook zo zijn dat mensen gewoon doodordinair tegen een 'vreemd object' onder een paardenhuid stoppen zijn?

Ik vraag me oprecht af waarom het is dat Nederland met haar kleine aantal vierkante metertjes kwa registratie van paarden in dit geval moet afwijken van Europese regelgeving... Roomser dan de paus, het braafste jongetje van de klas moet zijn.

en Sarabande, herinner je je nog hoe men tegen dat braafste jongetje van de klas aankeek

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:18

Dees schreef:
en Sarabande, herinner je je nog hoe men tegen dat braafste jongetje van de klas aankeek

Nee Dees wij hadden geen jongetjes in de klas Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:37

pferdepass

Mischien wel handig om eens te lezen Haha!
en dan eens te beginnen bij L van Lebensnummer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:56

ceasario schreef:
Het hele chip gebeuren mede op touw gezet door en met KWPN blijkt voor de Duitsers geen herkenning te zijn.

chip is verzonnen door de overheid dacht ik
en de khns etc heeft eraan meegewerkt Verward
wist niet dat de chip verzonnen was door het kwpn Verward

oftwel waar is de info?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:59

bij de link van alane word verteld dat het paard een levensnummer krijgt toebedeelt
1 maal en dat nummer houd het paard voor altijd
en dit nummer word toebedeelt en voldoet aan de europaweide norm
maar als een paard al papieren heeft , heeft het toch ook al een levensnummer
buiten een transpondernummer
want het chipnummer heeft niets met het levensnummer te maken
mijn paard heeft een levensnummer en een chipnummer

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:02

De chip is door geheel iemand anders verzonnen en bestaat al veeeeeeeeeeeeeeel langer dan vandaag.
De NL-overheid heeft van die "uitvinding" gebruik gemaakt, net als bijv. het fjordenstamboek, friezenstamboek, raad van beheer (honden) enz..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:04

ja, dat ie al veel langer bestaat weet ik
maar ik bedoelde eingelijk degene die het verzonnen heeft om hem in paarden te laten planten
dat was dacht ik toch de overheid
en de stamboeken zijn het toen gaan invoeren omdat het dachten zij, toch wel verplicht zou worden

vind het gewoon een beetje irritant dat de ts de uitvinding van prak een sjip in je knol bij een stamboek neerlegt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:07

juist... als je de bladzijde ziet die TS toont hier zie je dat het levensnummer niet veranderd is boven aan dat papier.... maar er 1 toegevoegd is, dit kan zijn voor hun eigen administratie (geen idee hoe die werkt) die zou kunnen bestaan uit meer cijffers dan de KWPN gebruikt heeft in het verleden.
op deze site: UELN
via de nieuwe levensnummers (komt een serie voor de ouden) kun je zien uit welk land het betreffende paard komt en welke instantie/stamboek het dier heeft geregistreerd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:10

dus als een duits stamboek een levensnummer geeft aan een paard die al in het bezit is van een levensnummer dan heeft het paard twee nummers
stel dat er een nieuw paspoort zou uitgegeven worden door het duitse boek dan zou het paard dus opeens duits gefokt zijn

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:14

duits geregistreerd.... echter is er voor dat paard al een paspoort uitgegeven + een levensnummer en zou daarom geen 2e nummer mogen krijgen en dus is het duitse stamboek fout als ze dat nummer handhaven als zijnde levensnummer...dus ik vermoed dat het puur een administratieve reden heeft dat 2e nummer wat genoteerd staat.
Nu is dit paard gechipt... als deze uitgelezen wordt en terug vervolgd dan kom je dus uit bij het bovengenoemde paard + oorspronkelijke levensnummer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:17

maar Ceasario
levensnummer toevoeging
wat heeft dat te maken met chip nummer

chipnummer en levensnummer zijn twee verschillende dingen
bovenaan het papier wat jij ingescand toont staat het kopje levensnummer: 00.01503
en het kopje
transpondernummer: heleboel nummers

het duitse stamboek geeft jouw paard een ander levensnummer
dit heeft dus, zoals je op je eigen papier kan zien , geen fluit met het chipnummer te maken
stel dat jij nu een paspoort bij het duitse stamboek aanvraagt , zal het nieuwe(duitse)nummer het nummer zijn wat vermeld word als levensnummer in het paspoort
dus zou jouw nederlandse paard, opeens een duits paard zijn

maar ik snap nog steeds niet wat je nu zeurt over het chipnummer terwijl het toegevoegde nummer een levensnummer is en niets met chipnummer te maken heeft(wat ons door ons brave jongetje de overheid word opgedrongen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:19

@Alane
, maar een tweede paspoort gaat op deze manier volgens mij wel
als ceasario een pas bij het duitse stamboek aanvraagt lkan hij die volgens mij gewoon krijgen
ik bedoel , het duitse levensnummer heeft het dier al
nu alleen nog je nederlandse paspoort kwijtraken (waarmee ik niet wil beweren dat ceasario dit wil doen , wil alleen maar aangeven dat het absoluut wel kan )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:24

Als hij een 2e paspoort aan zou vragen kan dat zeker wel... kan er wel 10 aanvragen. In duitsland zou het idem moeten zijn als in NL, dat je dus de stamboekpapieren moet overleggen als je er een afstamming in wilt hebben.. en op je papieren staat aangegeven dat je paard een paspoort heeft en dus krijg je dan een duplicaat na 6 maand (dacht ik zo even uit mijn hoofd) of je aangifte moet doen weet ik niet. Een beetje paspoortverstrekker zal controleren of het paard een chip heeft... wel een chip dan koemn ze via het nummer uit in Nederland en dan bij de uitgever en krijg je dus een duplicaat van het oorspronkelijke paspoort.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:28

zo zou het wel moeten werken idd
maar dat doet het niet altijd Lips are sealed

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:46

Ik zie het probleem niet echt.. Mijn paard is ook ingeschreven in het Oldenburger stamboek omdat haar merrieveulen van Ronaldo is.

Op de achterkant van haar papier staat gewoon een stempel en een extra nummer waarmee je haar in dat stamboek terug kunt vinden. Daarnaast is dit nummer opgenomen in haar paardenpaspoort. De Duitse Overheid erkent het paardenpaspoort wel, ook als het in Nederland is afgegeven en ook met het bijpassende chipnummer. De Duitse veearts die ik drie jaar heb gehad heeft haar op chipnummer in de computer staan en ik mag er gewoon Duitse wedstrijden mee starten als ik wil.

Je kunt wel een Duits paspoort aanvragen, dan moet je paard in Duitsland staan. maar je nederlandse paspoort moet je dan inleveren...tenminste zo heb ik het indertijd begrepen van diezelfde veearts.

Ter verduidelijking: B'elanna heeft twee jaar in pension direct over de grens gestaan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 07:53

sarabande schreef:

Waar gaat dit nu over, over de chip waar al hele topics aan gewijd zijn

Het gewone gescheld op het KWPN

Of de frustratie dat een merrie niet door de verrichtingtest kon komen en daarom in een schimmig Duits stamboekje wordt ingeschreven

Ik zal er geen poll van maken Scheve mond .

Zal hier maar niet teveel woorden aan vuil maken.

Citaat:

Heb jij al gedaan.

Citaat:
Of de frustratie dat een merrie niet door de verrichtingtest kon komen

Geen frustrastie.
Was niet aan de merrietest en heeft geen vier ruiters nodig .

Citaat:
en daarom in een schimmig Duits stamboekje wordt ingeschreven

Dit stamboek is erkend door het grootste koninklijke schimmige stamboek,
niet van Belgie maar dat van Nederland.