Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en dat valt niet mee moet ik zeggen. Je ziet zoveel moois maar nog steeds niet die waar mijn hart echt sneller van gaat kloppen. Serval schreef:Ik ben er nog niet over uit wat ik op haar wil zetten. Dat weet ik pas als het op een hoop fronten bij haar aansluit. Voornamelijkste is dat het karakter, kleur (zwart of donkerbruin) en maat goed zijn. Heb je een www adres ofzo ?
Lisjuh87 schreef:Ow mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom niet?
Amanda schreef:Ik weet niet of het te ver uit de buurt is: www.team-nijhof.nl
Daar is Kasmeria ook 2x heen gegaan om gedekt te worden.
Serval schreef:Van mijn vorige veearts weet ik dat Friezen vaak last hebben van een navelbreuk en dit ook doorgegeven kan worden aan de volgende generatie.....Serval heeft al een navelbreuk dus dat wil ik uitsluiten....onderlipjes (centenbakjes) komt ook vaak voor.......heeft ze ook al.....en verder de conditie van een Fries laat vaak te wensen over dit kan met een goede en gelijkmatige training gecompenseerd worden echter word dit nooit zoiets als wat bijvoorbeeld een kwpn-er heeft. Dan de knie-actie....dat heeft meissie ook al voldoende van zichzelf en dat is mooi maar ook een energie vreter voor je paard. Vat het niet verkeerd op ik vind Friezen echt mooie paarden maar zelf zou ik geen friese vader kiezen voor het veulen van Serval.
Sjuimpje schreef:Tja, persoonlijk zou ik niet met zo'n merrie fokken. Ik vind dat je da ook wel heel makkelijk denkt over fokken.
Als je dan toch ermee wilt fokken zou ik kiezen voor een hengst met veel (anglo) arabisch bloed. Zo heb je een beetje aansluiting met het arabische wat er al in zit (weet je dat trouwens zeker want uit de foto's blijkt dat niet zo namelijk).
Negro zou mijn keus sowieso nooit zijn, Negro's moederlijn is vnl Gelders (wat ouderwets) en ik begrijp dat je juist een wat moderner paard wilt fokken.
Lisjuh87 schreef:Mijn fries heeft geen centenbak, mega conditie en benen werk tja het lijkt voor hem een eitje door het voor de koets hebben gelopen 6 jaar waarschijnlijk...mja ik zou als ik jou was goed laten informeren enzo want zo´n kwpner op een fries...je weet ook nooit wat daar uit komt ookal is de hengst zo goed...
. Eneh Lisjuh.....Serval is geen Fries.