Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik wil als alles goed gaat volgend jaar september met het wedstrijd seizoen meedoen bij ons op de manege (zijn gewoon onderlinge wedstrijden b proefjes en zo) ik hoef niet meteen eerste te worden maar hoop wel dat hij dan netjes de stap draf en galop kan. Mocht dan niet gaan dan wacht ik nog een jaartje. De humor zit er al behoorlijk in hoor! Alleen al het idee dat je op zo'n mooi prachtig "groot" paard zit met de wapperende manen
dat had ik me ook al bedacht dat het allemaal wel iets anders gaat dan met de "normale" warmbloed paarden
iedereen is er al benieuwd naar. Ik moet denk ik ook een bordje ophangen: Verboden snoepjes te geven. Omdat tinkers en vooral hij er niet te veel van mag hebben. Anders wordt hij dadelijk nog ziek, omdat ik er ook eentje ben die de paardjes graag verwend
. Hij krijgt nu al gehalveerd voer, omdat hij aardig de breedte ingaat
Ja...hoe breng je een Tinker op conditie...
Ik heb ook veel moeite met de mijne gehad!
Gewoon elke dag lekker rijden, lekker in beweging en bouw het zo rustig op...
Ga bijvoorbeeld de ene maand zoveel uur rijden, en als je paard dat goed volhoud, probeer je er nog een beetje bij enzo...
En geef hem gezond te eten, en geef hem ook te eten wat hij binnen moet krijgen!
Weet je dit niet zeker, vraag het dan even aan je veearts...
Maar gewoon lekker rijden en gezond eten is het belangrijkst vind ik hoor!
En met de galop...tja...Longeer hem eens, leer hem zo de galop eens!
Ik snap niet helemaal hoe je dit moet plannen enzo, want mijn Belle had helemaal geen moeite met galop, als je begrijpt wat ik bedoel!
Maar dit is mijn mening, hopelijk kan je er wat mee!
Ik kan merken dat zei het ook erg leuk vind.
)
ik denk dat ik gewoon rustig aan ga beginnen en dan iedere keer weer ietsje meer, lekker buitenritjes maken.