Na wat jaren hebben nu Quarter Horses. We hebben een super gave merrie, heeft het benodigde behaald in de wedstrijdsport. Een super pedigree. De merrie is correct gebouwd, is gewoon een SUPER merrie om een lijn mee op te zetten.
Een van mijn passies is uit uitpluizen/uit zoeken van pedigree's. Ik heb nu twee veulens uit mijn merrie gefokt. Enorm leuke veulens zijn het. Wat het in de toekomst gaat worden, kwa sport, kan ik nog niet zoveel zeggen, ze zijn daarvoor nog te jong. Het laatste veulen is veel belovend, niet alleen kwa pedigree maar ook tussen de oortjes. Ik heb mij eigen visie en fok daar ook naar.
Het 'probleem' is nu dat ik ze zo veel belovend vind dat ik er geen afstand van kan doen. Vooral het laatste veulen ben ik kapot van, niet dat de eerste onder doet!!!!! Er staat nu een mannetje die het echt allemaal in zich heeft. Iedere keer als ik hem zie, al staat hij nog zo onnozel, maakt mijn hart een sprongetje, kan het echt bestaan, zo'n perfect dier????
Dit jaar heb ik mijn merrie niet gedekt, dit omdat ik haar een jaartje 'rust' wilde geven. Maar nu komt de gedachte bij me op om maar te stoppen met fokken, immers is alles te 'gaaf' om weg te doen! We hebben nu vier paarden en dat is echt de limit!!!!!
Ik start dit topic omdat ik graag wil weten hoe jullie fokkers daarmee omgaan? Ik vind fokken enorm leuk, van het begin tot het eind. Mijn keuze voor vaderdieren zijn zorgvuldig uitgezocht. Een combinatie is zo uitgeplozen dat het resultaat iets is wat het ras verbeterd en het logische gevolg is dat ik het dus ook zou aanschaffen als ik opzoek zou zijn naar een paard. Dit houd wel in dat ik het niet kan verkopen!! Hoe gaan jullie fokkers daarmee om? Is er iets wat ik niet weet waardoor ik mijn veulens toch verkopen kan?
Ik kan het me haast niet voorstellen
. Daarna moest ik ook maar even ophouden met fokken
Nope, dat lukt me gewoon niet
!
!!