Afgelopen donderdag werd ik eigenlijk "overvallen" door de veulenschetser ( ik had hem nog lang niet verwacht) en jawel mijn veulen is dus toen ook gechipt. Het is allemaal heel goed en snel gegaan, mijn veulen was superbraaf en voor ik het wist zat de chip er dan ook zonder problemen in. En pas nu begin ik te denken..en dat is meestal niet goed, ik zie overal problemen..
Mijn veulen was dus donderdag 7 weken en precies 5 dagen oud. Volgens het KWPN mag er dan al gechipt worden, vanaf 6 weken. Maar ik vind het zo jong
Achteraf had ik voor mijn gevoel nu nee moeten zeggen en nog een paar maandjes moeten wachten, maar goed dat kan nu niet meer de chip zit er al in. 
Nu is het zo dat mijn merrie al veel langer gechipt is en ik eigenlijk op het chippen niks tegen heb, maar hoe zit dat met een klein veulen halsje dat zich nog moet gaan ontwikkelen?
Nu zit ik me dus zorgen te maken of de chip niet "in de weg "gaat zitten bij het ontwikkelen van de hals, juist ook omdat die spieren contstant in beweging zijn en nog lang niet volgroeid zijn. Ben ik nu aan het overdrijven? Hoe zit dat met jullie? Hebben jullie ook veulens die al zo vroeg gechipt zijn en kan het nu wel of niet schadelijk zijn? En omdat ik er toch zo mee bezig ben, zou een chip ook weer verwijderd kunnen worden? Niet dat dat de bedoeling is, maar toch ik vroeg het me af.
Er worden allerlei soorten dieren gechipt o.a. dierentuindieren,honden en katten dus ik neem aan dat er een grondig onderzoek naar het chippen is gedaan. Ik zou me dus maar geen zorgen maken als ik jou was en lekker van mijn veulen genieten

Enfin, de chip zat er dus in voordat ik het wist, maar het is zo'n klein dingetje dat ik ervan uitga dat het geen kwaad kan.
, maar ons veulen werd vorige week ook gechipt. De schetser kwam bij mij erg onzeker over, wilde het veulen een praam opzetten, terwijl ze niets deed, ik dacht het toch van niet
, vervolgens deed hij ipv met een scheermesje, met een tondeuse de haren wegscheren, dan blijven er veel te veel haren achter en het was zo'n rotgeluid! Die schetser hoeft het voor mij geen tweede keer meer te doen
Wat vinden jullie daarvan?