Ik weet n.l. niet of ik mijn veulen nou wel of niet in de opfok moet doen.
Ik heb n.l. twee mogelijkheden. Of ze blijft "thuis" en daar is alles heel goed voor elkaar. Ik kan kiezen tussen paarden waar ik mijn veulen na het spenen bij in de wei kan zetten. Alleen zijn dit oudere paarden, dus geen leeftijdsgenootjes is dit een nadeel?
Het grote voordeel is wel dat ze elke dag in de hand komt, en elke dag, ook in de winter naar buiten kan. Bovendien kan ik met haar oefenen af en toe, dus vaststaan, voeten opbeuren en dat soort dingen.
Maar het "gevaar" hiervan kan dus zijn dat ze "te verwend" word, dus ik zal zo weinig mogelijk aandacht aan haar moeten schenken en zal dat dan ook doen.
Maar goed, het veulen naar de opfok doen schijnt ook weer heel veel voordelen te hebben. Ik ben alleen een beetje bang dat ik dan op een gegeven moment weer opnieuw moet beginnen met haar. Het gaat nu zo goed allemaal en ze heeft een super makkelijk karakter, en wat mij betreft mag het zo blijven totdat ze drie jaar is
Maar mist ze niet wat als ze niet opgroeit met leeftijds genootjes? Hoe belangrijk is dat? Of kunnen oudere paarden die "taak"ook goed vervullen ? Wat adviseren jullie mij? Ik twijfel n.l heel erg, vooral ook omdat het zo`n makkelijk en braaf veulen is.
)