Voel me nu wel een ontaarde moeder hoor.. Merrie aan het roepen en zoeken in de wei en veulen op stal aan het roepen en angstig kijken.. En natuurlijk worden ze vanzelf wat rustiger, maar toch. Vind het zo ongeveer het gemeenste wat je een merrie en veulen aan kan doen.. Lastig hoor
Dipsy gaat als ze rustig is morgen naar een andere wei, buiten zicht en gehoor van haar moeder. Het weitje waar ze inkomt zit naast een andere wei met paarden, maar ze komt wel alleen te staan. Anders vreet ze misschien de andere veulens en merries kaal. En over een maand komt ze dan samen met Sam (belgveulen) op de wei te staan. Hopen dat ze tegen die tijd geen haren meer eet.
Nou ga maar weer even bij ze kijken.. voel me zo schuldig..

Probeer het later wel nog een keer en laat ze niet altijd bij elkaar staan! Ik heb dat wel eens meegemaakt en die twee konden echt niet meer zonder ekaar en je kan niet meer normaal rijden en iets doen met je merrie zonder je veulen erbij! Owjah ff over die staart... Je kan ook als je staart is kaalgevreten proberen om er wat haren bij te vlechten! (misschien dat het dan mooier wordt???)
. dit is dus geen reden dat je je veulen niet kwijt kan.. er is heus wel een opfokstal waar ie terecht kan