Mijn vader heeft een 4-jarige merrie thuis, zonder papieren. Het is een te klein gebleven paard, er is zelfs geprobeerd haar als jaarling te verkopen. We denken zelf dat ze daarom misschien de papieren er niet meer bij hadden.
Ze is nu ca 1.60
Hoe dan ook, we hebben haar in een erbarmelijke toestand gekocht maar ze is nu weer helemaal opgeknap.
Het is een Gelders type (duidelijk te zien) Ze heeft tuiger kenmerken maar rijpaardgangen.
Ons is nog wel verteld dat in de afstamming Droomwals zit (opa geloof ik)
Nu mijn vraag.
Ik wil zelf over 4 jaar wel weer een leuk paardje hebben om te rijden (dressuurgericht) en ik vind het zelf erg leuk om een veulen te fokken (we hebben thuis al vaker veulens gehad, pony's weliswaar).
Maar zouden jullie bij zo'n merrie, ook al is het PUUR voor de hobby een veulen fokken?
Haar goede karaktereigenschappen zijn:
-goudeerlijk
-werkwillig
Slechte eigenschap is dat ze enorm schrikkerig is, maar dit komt waarschijnlijk ook door haar verleden.
En als je fokt met een niet-stamboek moeder, dan kan ik het veulen toch in het hulpstamboek?
Hier 3 foto's.Helaas alleen rijfoto's en ze staat er niet helemaal op, maar het gaat om het idee. Sorry voor de slechte kwaliteit.

[/b]
Maar dat zal ws bij papierloze pony's nog wel wat anders liggen dan bij paarden.
Het is ook een supereerlijk paard, dat echt voor je wil werken.