Ik wil daarom ff de connemara in het zonnetje zetten!!
De connemara is een hardwerkende pony. Zo wordt de connemara omschreven in het stamboek:
"Een robuuste pony met adel en uitstraling", De pony combineert de hardheid van een echte bergpony met bijzonder rijtypische eigenschappen. Daarnaast beschikt hij over veel springvermogen, een goed karakter en prachtige kleuren. De Connemara is daarmee een van de aantrekkelijkste pony's die in Nederland rondlopen. Enerzijds is het een ideale familiepony omdat het dier zowel volwassen kan dragen als vriendelijk met kinderen is. Anderzijds is het een uitstekende sportpony die tot grote prestaties kan komen.
Ik verzorg 2 connemara's hier ie je ze allebei:
en de andere
Ze zijn beide altijd vrolijk en doen hard hun best, ze zullen iemand nooit zomaar kwaad doen. Normale hoogte van een volwassen connemara is tussen de 1.28 en de 1.48, maar mijn pony's komen wel boven de 1.50.
Zo nu weten jullie iets over de connemara, ik hoop dat jullie hem ook zo leuk vinden as ik!!
) 
in ieder geval Nooit een tinker hihihih
) maar toch heel cool. Hij schrok zelden van iets. Ook zijn bouw sprak mij aan. Een lekker brede ronde rug, (handig voor zonder zadel rijden) stevig beenwerk en toch niet ongedchikt voor de sport. Hij had namelijk Z springen gelopen.
Echt super!!