Het is een merrie veulen en ze heet Viënna
Ik ben samen met Renee (polly) bijna de hele nacht wakker geweest omdat we dachten dat lady die nacht zou veulenen. Maar nee hoor, mevrouw hield ons voor de gek

Die ochtend dus maar naar huis om even lekker te slapen.
'S middag weer even heen en weer een wandelingetje met lady gemaakt en helemaal niks aan haar te zien.
'S avonds voordat ik nog even op voor zou slapen toch nog even heen om te kijken hoe ze het maakt. Ze was erg onrustig op het land, de hele tijd heen een weer lopen maar verder geen duidelijke tekenen dus ik ging naar huis om even te slapen.
Om kwart voor 8 lag ik in m'n bedje en om 8 uur ging de telefoon.
Een stalgenootje (vanes op bokt) belde dat lady erg stond te zweten en heel erg onrustig was. Trappen naar haar buik en aldoor rondjes draaien.
Dus ik meteen naar stal toe, om 20:15 was ik op stal en nog steeds een zwetende en onrustige merrie.
Tegen half negen ging ze liggen in stal en begon ze te persen. Ze ging aldoor heel dicht tegen de wand aan liggen. Dus na haar een paar keer overeind gejaagd te hebben, hadden we besloten dat ze naar buiten moest.
Lady naar buiten met de pootjes al zichtbaar, buiten aangekomen ging ze bijna gelijk weer liggen en begon ze te persen.
Om 20:45 lag het veulen ernaast, gezond en wel

Renee (polly) heeft geholpen met de bevalling, onwijs bedankt renee

Hieronder de foto's die ik gemaakt heb, heb maar een selectie gemaakt want had iets van 120 foto's

En tot slot de allereerste keer staan