Een Pools gefokte hengst van 1992, Brabant xx (v. Luciano xx) x Dipol xx (v. Beauvallon), zwartbruin.
6 jar lang gepresteerd in zgn. Hordenrennen. Na ernstige peesblessure (plus operatie) ingezet als dekhengst. Goedgekeurd voor Holstein en AES, cornage en rontgen volgens KWPN eisen.
Ik heb hem dus gisteren gezien; en het is wel een heel fijn paard... Goed lopen, ook in draf. Dat is dus NA peesschade en hersteloperatie. Volgens mij een 'achterbeenpaard'... tenminste, als ik het goed gezien heb

Kwa bouw ook niet zo'n afhangend kruis. Mooi model.
Er waren 4 enters te zien met Kreator als vader. OOk een Jazz x zoon van Abgar xx trouwens, dat gaat ook wel weer wat ver kwa bloederig. Maar alle 4 prima dieren, mooi hoog op de benen, heel rassig, mooie kontjes, lange hals, geen overbouwde toestanden (toch enters!). Koppie bij 2 van de 4 minder luxe. Alle 4 donkerbruin/zwart. Prima dieren.
Leuk detail: De aanschaf van de hengst is gedaan in 20 aandelen. Reeds 14 aandelen hebben een eigenaar. Er zijn nog 6 aandelen te koop voor € 2.500,-- elk, waarbij de koper dus 4 dekkingen krijgt per jaar, en een winstaandeel. En je kan dan zeggen dat de staart van jou is

Je leest wel eens heel negatieve berichtgeving over engels volbloeden (ojee, gevaarlijk...