Daarna thuis ook nog moeten wachten tot m'n pa er was, en toen hij er was meteen vertrokken (m'n moeder had de beschuit en de muisjes al gekocht

Toen we aankwamen stonden alle drie de drachtige merries is de wei, en Dolly met haar baby op stal, die had nog iets te veel moeite met lopen om dat hele terrein door te moeten naar de wei, maar morgenochtend is ze de eerste

Dolly is echt superlief, heel voorzichtig maar we mochten er wel gewoon bijkomen. Ze leek wel blij te zijn, scheelt toch weer heel wat gewicht en van die 11 maanden en een week sjouwen heeft ze toch heel wat teruggekregen

Maar dan over de baby, zoals ik in het andere topic al zei is het een merrie, bruin en zonder aftekeningen, al heeft ze een wit/gelige vlek aan de onderkant van haar neus en tussen de achterbenen (en daar een stukje onder haar buik). Rond d'd ogen is ze donkerder, dus ik ben benieuwd hoe dat over een paar weken wordt

Op het eerste gezicht is ze mooi gebouwd, geen kromme beentjes of wat, en vanmorgen toen ze erachter kwamen dat ze er was (Dolly toonde nog niets, geen uitgeazakte buik of extreem grote uier of wat) sprong ze meteen op toen ze ineens mensen zag aankomen en ging gauw drinken.
Waarschijnlijk gaat ze Freckles First Whiz heten, naar de papa Whiz Me Luck en mama Freckles Docs Dolly, en van beide is ze het eerste veulen dus vandaar

Roepnaam zijn we nog niet over uit, het wordt of Whiz of iets heel anders (Rose misschien??). Maar daar heb ik nog even voor, al ga ik straks aan het geboortekaartje beginnen (iemand nog leuke ideeen??)
En dan het belangrijkste, de foto's