Bloedlijnen: Gribaldi x Camelot uit de Gondel 500 lijn
Ik zal proberen haar zo objectief mogelijk te beschrijven: Temperamentvolle merrie met goede bewegingen met veel schwung. Galop is minst goede gang maar is nu erg aan het verbeteren. Ik denk dat dit met jeugdigheid te maken heeft gehad. Aangezien ze ook behoorlijk in de groei is geweest. Ze meet nu 1,75 m. En begint nu ook in de breedte te groeien. Ze is erg langgelijnd en heeft veel front. Voor foto's zie profiel. (helaas staan er geen goede bewegingsfoto's bij maar goed)
verbeterpunten: correcter fundament , makkelijker karakter, edeler hoofd.
Ik zit aan een hengst te denken met een werkwillig karakter, correct fundament (dat willen we allemaal!) en een goede gallopade die weinig volbloed voert (voor zover mogelijk bij een Trakehner) en toch edele hoofden geeft. En dan niet zo duur is als bijvoorbeeld een Caprimond.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van Cadeau. Dat is alleen een Silvermoon x Caprimond. En Silvermoon is van Kostolany. Kan dat nog? Gribaldi is ook een Kostolany....
Ik heb ook aan Prae vento zitten denken... Die geeft mooie veulens met een correct fundament. Ik heb hem alleen zelf niet zien lopen.
Als ik dingen vergeten ben dan hoor ik het graag.
Dus bokkers met verstand van Trakehners.... brand los!