Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elisa2 schreef:Grappig topic.
Appaloosa"s ken ik ook wel als berucht om hun karakter maar waar dat vandaan komt? Wellicht door het kleur fokken wat ten koste gaat van de kwaliteit? Weet wel dat blindheid ook veel bij ze voorkomt..wellicht zit er een erfelijk component in.
De vosmerries heb ik eigenlijk nooit begrepen, heb er veel gekend en allemaal anders maar wellicht komt dit ook nog voort uit een erfelijke lijn die lastige karakters en veel vossen gaf ofzo.
Ik denk niet dat kleuren rechtstreeks verbonden zijn met karakter eigenschappen, maar wel de andere erfelijkheden die kunnen komen met een bepaalde kleur. Maar wellicht heb ik het mis.
Ik geloof dan eigenlijk nog eerder in kruinen (richting en hoeveelheid).
ach, zo lees ik ineens een dierbare jeugdherinnering. Ik mocht O Marijke poetsen als ze op Duindigt moest koersen. We hadden dezelfde naam en daarom mocht ik dat. Heerlijke tijd waar ik als kind overal mocht helpen met poetsen en leerde in- en uitspannen. En natuurlijk droogstappen na de koers. Daar op Duindigt is mijn liefde voor paarden begonnen.
Elisa2 schreef:Sommige mensen geven trouwens ook betekenis aan een paard met een "mensen oog" een witte rand om het oog die te zien is.
rien10 schreef:De betekenis van "wit om het oog" is lastige, brutale, felle dieren die slecht op te voeden zijn.
Alleen had zijn vader zo'n zelfde karakter en die had normale ogen. Even geniepig, en met een stelconplaat voor z'n harses. Whizz schreef:ach, zo lees ik ineens een dierbare jeugdherinnering. Ik mocht O Marijke poetsen als ze op Duindigt moest koersen. We hadden dezelfde naam en daarom mocht ik dat. Heerlijke tijd waar ik als kind overal mocht helpen met poetsen en leerde in- en uitspannen. En natuurlijk droogstappen na de koers. Daar op Duindigt is mijn liefde voor paarden begonnen.