Dit jaar hebben wij een oude merrie gekocht. Met eigenlijk 2 doelen, het eerste doel om te proberen er nog een keer een veulentje mee te fokken en het tweede doel als maatje voor buiten ritten met mijn jonge paarden. Ze is nu 22 jaar maar ontzettend fit en gaat wekelijks mee op buitenrit (doel twee is dus zeer zeker gelukt

Helaas is het dit jaar niet gelukt haar drachtig te krijgen. We willen volgend jaar nog een poging wagen.
Mijn smid zegt dat oude merries vaak kleine veulens krijgen en nu is de merrie zelf niet de grootste. Dit jaar hebben we haar gedekt met For Ferrero omdat ik een nakomeling van haar heb van FF en die is gewoon geweldig.
Maar goed dat is dus niet gepakt en volgend jaar wil ik toch iets anders proberen. Ik heb alleen totaal geen inspiratie dus vandaar dit topic.
Mijn eisen:
- Een hengst uit NL of met hele goede voorwaarden uit het buitenland (kans dat ze niet drachtig wordt is natuurlijk aanwezig en ik wil dan niet het volledige bedrag hoeven te betalen)
- Hengst die maat doorgeeft
Qua exterieur heb ik niet veel wensen want de merrie zit zelf goed in elkaar en fokt ook functionele paarden. Qua beweging is ze zelf geen wonder maar ook dat fokt ze functioneel door en ik hoef ook geen bewegingswonder te fokken. Qua karakter krijgt ze van mij een 11, dit is echt een heel bijzonder paard door haar karakter. Dus daar willen we liever niet op inleveren maar ik denk eigenlijk dat ze dit toch wel doorgeeft aan de nakomelingen.
Ik hoop dat jullie mij wat inspiratie kunnen geven! En dan hoop ik dat we haar volgend jaar drachtig kunnen krijgen

Het gaat om deze merrie
https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-335412
Ik heb geen stand foto maar wel een foto ter impressie

Mocht iemand nog tips hebben voor het drachtig krijgen van een oude merrie dan hoor ik het graag! Ik zit nu met haar bij de Lingehoeve maar sta open voor andere plekken die ons kunnen helpen.
En ik ben mij er uiteraard bewust van dat dit uit kan lopen op een grote tegenvaller. We zijn toch wel heel blij met dit paard dus we willen het gewoon nog een kans geven.
Alvast bedankt!