Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fokfanaat schreef:mclaren, goed karakter, prachtig hoofd en hals
Faya_barock schreef:fokfanaat schreef:mclaren, goed karakter, prachtig hoofd en hals
Geeft hij dit al bewezen aan nakomelingen door?
Zie dat hij een lichte dish in zijn hoofd heeft, dat zou fijn zijn, krijgt een nakomeling met mijn merrie haar wat confex hoofd vast een mooi recht hoofd(ja in de ideale wereld, maar zeker 1 om te onthouden)
CrazyCat schreef:Ik ben niet thuis in het KWPN, maar wat betreft de kleur zou het eigenlijk handig zijn om te weten of ze homozygoot is voor agouti en of ze een vosgen draagt. Draagt ze geen vosgen en is ze homozygoot krijg je er eigenlijk altijd een valk uit zelfs als je een voshengst kiest.
janderegelaa schreef:Gewoon een hengst nemen zonder vosfactor. Krijg je altijd een valk op een perlino of een cremello. Het doet er dan niet toe of de merrie homozygoot is voor agouti of niet.
Koper schreef:janderegelaa schreef:Gewoon een hengst nemen zonder vosfactor. Krijg je altijd een valk op een perlino of een cremello. Het doet er dan niet toe of de merrie homozygoot is voor agouti of niet.
Tuurlijk maakt dat wel uit. Als de merrie homozygoot is voor agouti en de hengst ook kun je toch ook een smoky krijgen.
Koper schreef:janderegelaa schreef:Gewoon een hengst nemen zonder vosfactor. Krijg je altijd een valk op een perlino of een cremello. Het doet er dan niet toe of de merrie homozygoot is voor agouti of niet.
Tuurlijk maakt dat wel uit. Als de merrie homozygoot is voor agouti en de hengst ook kun je toch ook een smoky krijgen.
Faya_barock schreef:Ja PSL papier, beweging vind ik nog moeilijk te beoordelen aangezien ze er nog zo kort is. Maar vind dat alle bewegingen bij de meeste PSL/PRE paarden wel iets beter kunnen.
Elisa2 schreef:Faya_barock schreef:Ja PSL papier, beweging vind ik nog moeilijk te beoordelen aangezien ze er nog zo kort is. Maar vind dat alle bewegingen bij de meeste PSL/PRE paarden wel iets beter kunnen.
Eigenlijk vind ik het jammer dat je er met PSL papier geen goede Lusitano op zet.Er zijn ook Lusitano hengsten met extra bewegings kwaliteit. Bijvoorbeeld zoals Mestre Do Penedo of Castor. (volgende week keuring met hengstenpresentatie in Ermelo, 28e)
Ze bewegen anders en een kruising kan goed uitpakken qua beweging maar hoeft niet. Ik zou juist een beetje in hetzelfde type blijven in ieder geval. Het is niet dat als McLaren gebruikt wordt dat de nakomeling de helft McLaren is en de helft Lusitano en een mooi gemiddelde van beide wordt zeg maar.
Odin zou ik persoonlijk al helemaal niet gebruiken op een Lusitano omdat die qua types zo ver uit een liggen. En je hebt niks aan een ezel met alleen een mooie kleur.
mce schreef:https://www.stoeterijdehogeginkel.com/nl/
hun doel:
Ons doel is berekenbare, mooie, sportieve paarden te fokken door loyale Iberische merries te kruisen met superieure warmbloedhengsten.
hebben inmiddels veel kennis van zaken,
Faya_barock schreef:Oh ga zeker ook wel fokken met haar binnen het ras. Maar alleen al het langzame gedoe met het stamboek houdt me al tegen, je kan geloof ik wel 1,5 jaar wachten voordat je het papier van je veulen hebt. En heb al veel mooie cross breeds voorbij zien komen dat ik het zeker wel een keer wil proberen.