Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StormyQueen schreef:Ze heeft normaalgesproken echt wel respect en is eigenlijk heel lief. Wel is het een hele sensibele merrie van nu 6. Dit is haar tweede veulen.
Ik ben echt wel wat gewend hoor, maar dit heb ik echt nog nooit zo extreem gezien… Net een leeuwin die op je af springt. Gebeurd in een flits en is niet eerst wat lelijk kijken en dan alleen even snappen… Ze gooit haar hele lijf in de strijd en gaat van oplettende oortjes naar voren in een fractie van een seconde naar op je af springen met ontblote tanden…
Ik heb een kunststof vangstok gevonden voor schapen van Kerbl. Alleen de kleur vind ik wat jammer (knal geel), die moet ik dan misschien eerst maar eens goed vies maken, maar lijkt me verder dat je daarmee niet veel kwaad kunt. Ga ik dat eerst maar eens proberen.
c_alsemgeest schreef:Is alles rond afkomen nageboorte etc goed gegaan?
Ken een merrie die bij de eerste 2 veulens een engel was, 3e ook zo agressief, na zoeken naar de oorzaak bleek de merrie baarmoeder ontsteking te hebben, dus was ze door de pijn extra nukkig en agressief.
Na behandeling weer normaal.
Cchanny schreef:Als ze het de vorige keer niet had. Weet je zeker dat het in het lijf van haar nu wel goed is gegaan? Als in .. heeft ze nu geen pijn? Wellicht dat ze daardoor zo heftig reageert?
Ayasha schreef:Oplettende oortjes zijn nooit goed bij zo’n merrie. Eerlijk gezegd. Met een merrie die agressief kan zijn tijdens dracht: aanvallen is not done. Nooit. Niet Bokt-proof maar die kreeg eerst een pak rammel en als ze veilig te hanteren is kan de DA komen checken waarom ze zo is. Maar dit gedrag niet af straffen is gevaarlijk voor jullie en dat niet alleen: Dit is wat ze haar veulen dus leert over hoe met mensen om gaan. Hier is zachte heelmeesters maken stinkende wonden wel degelijk van toepassing. Hoe wil je dat dier de nodige zorg bieden als ze de DA ook zo aan gaat?