Shire veulentje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Shire veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 08:15

Gister ochtend toen ik weer naar buiten liep was het eindelijk zover, Ananas was aan het bevallen van haar derde veulentje!
Afbeelding
Hele nacht gewaakt omdat ze de avond ervoor wat melk begon te druppelen, maar elke keer als ik naar buiten liep was het rustig en stond ze te eten. Ananas weigert binnen te bevallen, vorig jaar beukte ze de deur bijna uit haar stal dus dit jaar niet eens geprobeerd haar binnen te houden.

Snelle bevalling en ze hebben alles netjes zelf gedaan. Binnen een half uur stond ze voor de eerste keer, binnen een uur had ze gedronken en met anderhalf uur was de nageboorte er al af. Ze is echt een geweldige moeder <3

De traditie houd aan, al mn paarden die ik ooit heb gehad, behalve een, hebben tot nu toe een wit onderlipje :=
Afbeelding

Ze dartelt al mooi in het rond, hoop energie en vooral super nieuwsgierig.

Mocht er nog iemand naamsuggesties hebben, ik had wat namen opgeschreven maar vind uiteindelijk niks echt leuk :=
Haar twee jarige half zus (de zwarte op de foto) heet my lucky lady, haar eenjarige broer occhio bello, mama heet lady anastasia en vader penhros braveheart. Het hoeft niet perse iets te zijn wat erop lijkt, moet vooral passen bij het kleine dreumeltje.

Nou hier nog wat plaatjes van de kleine, totaal geen shire zoals een shire ’hoort’ te zijn met 4x wit en een bles. Maar voor mij is ze echt perfekt <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappe papa ook nog even, helaas leeft hij niet meer. Maar ik heb nog wat doses sperma dus wie weet komt er over een paar jaar nog een veulentje. Maar nu mag Ananas eerst een jaartje relaxen
Afbeelding

Haar twee jarige half zus, zelfde moeder maar andere vader
Afbeelding

En haar een jarige broer, zelfde ouders
Afbeelding

Speirs

Re: Shire veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:55

Wauw, wat een ontzettend mooie foto's. Ik heb nog nooit zo'n vriendelijke merrie gezien! Dat iedereen zo dichtbij mag komen. Echt prachtig.

Gefeliciteerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:56

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie veulentje! <3
Fijn dat de bevalling goed is gegaan.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:04

Wauw, gewoon lekker de natuur zijn gang laten gaan. Geen complicaties en een hele blije merrie met sociaal veulen op de wei. Dat is toch een droom <3

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:28

Prachtig veulen, gefeliciteerd! En wat staan ze daar mooi, zo tussen de bomen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:31

Wat een prachtig veulen en een heerlijke wei heb jij <3 en zo lief dat het andere paard en de lama's direct mogen komen kijken!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:44

Leuk. Meestal wachten ze wel tot het donker is en doen het zonder mensen er bij.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 09:52

Thanks <3
Jaa het is een heerlijk wei, alleen helaas niet zoveel gras dus ze hebben altijd gewoon een hooibaal in het land staan zodat ze wel kunnen eten wat ze nodig hebben.
Ik had ook verwacht dat het snachts zou komen, maar ze is om 9.15 bevallen. Lucky is rond 2 uur snachts geboren en occhio rond half 8 in de ochtend. Maar bij occhio heeft ze dus de deur eruit proberen te beuken, heb haar toen om half 5 naar buiten gedaan en uiteindelijk een paar uur later alsnog buiten bevallen.

Ik heb verder niks gedaan, alleen staan kijken. Wilde haar niet teveel storen als t niet nodig zou zijn maar ze heeft het dus heel goed gedaan <3

Ohja nu mogen ze trouwens niet meer in de buurt komen hoor := iedereen word weggejaagd :') ben wel verbaasd dat ze het kleintje al ’zo ver’ alleen laat rond dartelen. Occhio en Lucky mochten geen halve meter weg bij haar de eerste week _O- maar deze heeft veel meer energie := daarom vind ik de namen ook niet passen die ik bedacht had

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:31

Wauw gefeliciteerd! Wat een prachtige paarden heb je. <3 De vader ziet er ook enorm spectaculair uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:41

gefeliciteerd met je veulen. Die foto met die alpaca die komt kjiken

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:54

Gefeliciteerd! Heeft ze nu 3 of 4 witte benen? Mooi dat papa dat zo door heeft gegeven.

De jaarling is ook heel mooi!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:27

Omdat dit topic beter past op FA ga ik het daarheen verplaatsen.
PP --> FA

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:55

Prachtig veulen, gefeliciteerd *\o/* !
Dat jij je Alpaca's (als ik het goed heb) bij de Shires durft te laten lopen vind ik ook dapper! Al is die foto wel heel erg aandoenlijk <3 . Lijkt zo alsof de Alpaca's makkelijk onder de Shire door kan lopen?
Op stal hebben we ze ook en mijn mini Shet (toen nog hengst. Nu een ruin) ging er vorig jaar echt wel eens achteraan dat we mijn pony's uiteindelijk een eigen wei hebben gegeven. Ook ivm drachtige Alpaca merries en we het risico niet wilden lopen dat mijn mini een merrie of veulen per ongeluk zou verwonden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:37

Wat een leuk ding zeg. Is Whitesocks niet wat voor hem?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 15:07

Thanks weer <3

Ze heeft 3 witte beentjes, op het vierde been zit alleen een vlekje op dr knie.
Daarom weet ik ook niet of ik whitesocks een passende naam vind := ik had zelf one to watch en lady royale bedacht. Maar als ze het op de keuring niet goed zou doen, zou one to watch zeker niet passen denk ik :')

De hengsten lopen idd gewoon bij de paarden, misschien moet ik het afkloppen maar er is nog nooit wat gebeurd. De merries hebben hun eigen weiland idd vanwege de veulens als ze drachtig zijn.
Vandaag is er een klein meisje geboren, Puck <3
Afbeelding
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:13

Gefeliciteerd met de kleine meid, je zou der wel Brave kunnen noemen heeft ze nog iets van der vader in der naam staan. :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:21

Wat een mooi veulen! Ik lees hierboven Brave en dan denk ik meteen aan Merida, met die mooie krulletjes :) maar ja dat is natuurlijk veulenhaar en dat trekt weer weg.
Of Penrose / Rosa / Roosje?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 15:37

Dit wilde ik net nog toevoegen maar vergat het :=

Brave vind ik te ’simpel’, net als roosje/rosa :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:36

Brave Lady? Dan heb je eigenlijk een combi van beide ouders en aangezien ze zo snel al ver van moeder vandaan durft heeft ze toch echt moed/is ze echt dapper. :)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:41

Wat een dotje is Puck <3 . Gefeliciteerd met die knappe dame ook *\o/* . Wij hebben precies zo'n zelfde bruin merrie veulen van dit jaar met de naam Lotus. En wat een prachtige Alpaca merrie ook! Blauwe kleur of niet?
Altijd een verrassing weer wat er uit een Alpaca merrie komt rollen qua kleur. Wel super fijn dat het tussen de Alpaca hengsten en de paarden zo goed gaat!

Mooi dat filmpje hoe de Alpaca en Shire spelen <3 . Als ze rennen en springen moet ik ook altijd zo lachen _O- .

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 21:39

Jaa ik zat ook te denken aan zoiets al had ik t als lady brave in mn hoofd maar weet t niet precies := normaal rollen namen er zo uit maar deze keer lukt dat niet echt :(

Jaa mama alpacka is bruin/grijs, kleur is geen pijl op te trekken idd. Bizar hoe dat soms werkt

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 00:08

Iets als Brave New Dawn?
Dapper, en niet in de nacht geboren maar ochtend.

Ik vind het juist wel leuk, minder aftekeningen <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 00:52

Wat een knappe paarden heb jij zeg <3 Een aantal suggesties:
Lady Artemis; Artemis is de Griekse godin van de jacht, de maan en de wildernis, vaak vergezeld van honden of herten. Roepnaam: Missy?
Lady Minerva; Minerva is de Romeinse godin en equivalent van Athena, godin van de wijsheid en kunst. Roepnaam: Mina?
Lady Rhiannon; Rhiannon is de Keltische godin geassocieerd met paarden en mythische wezens. Roepnaam: Ria? Rian?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:14

Wat een mooi veulen. Lady Electra?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:23

Wat een knapperd zeg,papa was ook erg knap.

My Lucky charm ?