Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Utixo schreef:De eerste klap is de aftekeningen checken. Chipnummer nakijken.
Maar het verhaal is... bijzonder.
Is het een NL paspoort of Hongaars paspoort? Want in NL komt de hengst er alleen bij als hij is goedgekeurd. En dat lijkt me erg optimistisch bij een 1 jarig dier.
Ibbel schreef:Tja, als dat eerdere veulen van 2017 geboren is in januari/februari en er is meteen in de veulenhengstigheid gedekt, én dat volgende veulen is wat eerder geboren, dan kan een merrie 2 veulens in 1 jaar geven. Dus de hamvraag is: wat was de geboortedatum van dat andere veulen?
Verder kan een jaarlinghengst wel degelijk vruchtbaar zijn en dekken, maar dat je dan ook de afstamming in het paspoort krijgt is wel bijzonder, want meestal betekent dat dat een paard ook stamboekpapieren moet hebben - en die krijg je niet bij 'oepsjes' met een jaarling, over het algemeen.
Maar misschien doen ze in Hongarije daar minder moeilijk over.
D__S schreef:Komt de chipnummer in het paspoort overeen met de chipnummer in het paard?
Das het eerste wat ik me afvraag, het zou de eerste niet zijn die eigenlijk een ander paard is.
DuoPenotti schreef:Dat een jaarling gedekt heeft van een december veulen vind ik dan nog wel het minst vreemde. Kans dat die gewoon is ontsnapt.
Maar dat er dan al net een veulen is geboren dat zou dan van een bewuste dekking komen? Dat is ook wel heel vroeg.
Gerrit1982 schreef:Wat trouwens ook wel gek is, is dat de fokker exact dezelfde naam heeft als Voormalig Minister-president van Hongarije, hij leeft al enige tijd niet meer.
Als eigenaar staat de naam van een bekende acteur die toevallig ook uit Hongarije komt. Weet niet als dit allemaal pure toeval is.. maar het is wel heel bijzonder
Gerrit1982 schreef:Gerrit1982 schreef:Wat trouwens ook wel gek is, is dat de fokker exact dezelfde naam heeft als Voormalig Minister-president van Hongarije, hij leeft al enige tijd niet meer.
Als eigenaar staat de naam van een bekende acteur die toevallig ook uit Hongarije komt. Weet niet als dit allemaal pure toeval is.. maar het is wel heel bijzonder
Als ik het adres van de fokker opzoek kom ik uit bij een garage box
Gerrit1982 schreef:D__S schreef:Komt de chipnummer in het paspoort overeen met de chipnummer in het paard?
Das het eerste wat ik me afvraag, het zou de eerste niet zijn die eigenlijk een ander paard is.
Hoe controleer ik dat? Paard is 1,5 jaar geleden met transport naar Nederland gebracht, heb hem zelf bij een sport stal in Nederland gekocht
Gerrit1982 schreef:Marigold schreef:Is dat veulen van 2017 van de moeder van jouw paard dan niet gewoon jouw paard?
Nee, een andere vader. En een andere naam
janderegelaa schreef:Ik zou het lekker zo laten. In het slechtste geval heb jij zometeen een paard zonder afstamming. Horsetelex was zeker in het begin echt niet accuraat. En het is een ruin dus echt niet zo spannend.
janderegelaa schreef:Ik zou het lekker zo laten. In het slechtste geval heb jij zometeen een paard zonder afstamming. Horsetelex was zeker in het begin echt niet accuraat. En het is een ruin dus echt niet zo spannend.