Seven schreef:Heel goed dat je je probeerde in te lezen, maar de bevalling, de gedragingen etc zijn ontzettend paard afhankelijk. Elke bevalling, merrie, tijdstip etc zijn verschillende en is enkel goed te voorspellen als je je eigen merrie en haar patronen goed kent. Dat mensen dus tijden en foto's sturen heeft in het geval van jou merrie wellicht totaal geen nut.
Wel zijn er een paar dingen om op te letten, de uiers lopen vol, gaan harsen( dan komen er soort opgedroogde stukjes aan de tepels) en zelfs melk druppen. Sommige merries doen dit enkele op het laatst anderen lopen daar nog enkele dagen soms weken mee door.
Dat zijn veelal de eerste tekenen die je in de gaten moet houden.
Andere fokkers gaan temperaturen, weer anderen werken met allerlei alarmen dat is allemaal heel persoonlijk
Verder raad ik je aan een ervaren fokker te vragen om je meer te vertellen en evt samen met je te waken op het laatst, zodat je iemand hebt die je kan helpen mocht het niet allemaal gaan zoals het hoort.
Bedankt, ik hoor vaak dat de banden van het kruis ‘loskomen’ maar ik heb geen idee hoe dat er moet uitzien. Dit is de eerste keer dat mijn paard drachtig is en dat ik een veulentje heb. Online vind ik heel weinig foto’s en filmpjes met informatie dus daarom wou ik het hier even op vragen.