Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sevenofnine schreef:Hambletonian daar heb ik ook iets over gelezen. Ik kan mijn weg niet goed vinden door de dravers-stamboeken dus ik vind het moeilijk om veel te vinden. Die laatste link is inderdaad interessant met die Akhal Teke erin!! Na verder lezen moet zou ik ook niet verbaasd zijn om berber paarden in oudere stambomen te vinden.
Ik ken inderdaad zowel dravertjes van 152cm en ook beesies van 180cm+Ik vind ze vaak wel lief en rustig.
Elisa2 schreef:Interessant! Leer nog eens wat zo..
Heb een beetje begrepen dat Franse Dravers wel een beetje berucht zijn qua karakter (of opvoeding).
Piekosjj schreef:Via deze site: https://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData kun je zien hoe veel amerikaans, frans en russisch bloed er in de paarden zitten. Als je op Horsetelex oid kijkt, zal je vast best wel ver terug kunnen klikken en daar de verschillende rassen uit kunnen zoeken. Edit; even een paar 100 jaar teruggespoeld in de pedigree van mijn merrieUiteindelijk kwam ik rond het midden van de 1850's terug op paarden die bijv 'standardbred', 'trotter' of volbloed vaders hadden, met bijv Morgan moeders. Dat zijn dan Amerikaanse paarden. Als je via Franse vaders terug klikt, kom je uit op paarden met een mix van Anglo Norman, franse dravers, volbloeden en zelfs Selle Francais.
Texas02 schreef:Dankjewel! Dat is dan alleen in dat land? Is dat Denemarken of Zweden? Ik weet namelijk dat hij veel vaker gestart is, in veel meer landen ook. In Zweden was hij aan het einde van zijn drafsport carrière, dat kan ik terug zien in het paspoort. Maar hij is ook in onder andere Denemarken, Duitsland en Frankrijk gestart. En in Nederland uiteraard.
prompter schreef:Ik vind de Franse dravers minder intelligent dan de Amerikaanse en ook minder mensgericht. Ik heb zelf altijd het liefst de wat kleinere Amerikaanse dravers gehad, al heb ik er nu eentje met ver weg wat Frans bloed in zijn moederlijn.
Texas02 schreef:Ik kan nu ook niks meer vinden. Maar toen ik hem 7 1/2 jaar geleden kocht, kon ik wel overal uitslagen vinden, dat is het rare.