Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Met Contango was er toch wat?
Even opgezocht..slechte veulenrapportage en geexporteerd en toen kwamen ze er achter dat hij toch wel leuk fokte maar was hij EVA positief en mocht het sperma van EVA positieve hengsten de EU niet meer in.
Misschien is er nu wat veranderd waardoor het wel kon en wilden sommigen hem alsnog gebruiken? Inmiddels is het bloed een stuk geliefder.
denisesilver schreef:Elisa2 schreef:Met Contango was er toch wat?
Even opgezocht..slechte veulenrapportage en geexporteerd en toen kwamen ze er achter dat hij toch wel leuk fokte maar was hij EVA positief en mocht het sperma van EVA positieve hengsten de EU niet meer in.
Misschien is er nu wat veranderd waardoor het wel kon en wilden sommigen hem alsnog gebruiken? Inmiddels is het bloed een stuk geliefder.
Dacht dat die ook nog weleens OC-D door kon geven. Wat dat betreft is Democraat bloed natuurlijk wel spijkerhard. Heb ooit eens rietjes van hem in een veiling tegengekomen, maar had toen geen merrie of fokplannen.
mika11 schreef:Ik heb geen verstand van het fokken.
Maar als je de dekhengsten van vanaf ongeveer 1970 ziet, waren ze toen een stuk massiever en bottiger, meer massa zeg maar.
Dat vind ik zelf heel mooi, mooier dan de hele ranke/iele paarden.
Maar ik snap wel dat de eisen die men nu stelt aan paarden veranderd zijn.
In de sport zijn de zwaardere paarden niet meer zo handig , denk ik.
carola schreef:Waarom zou je terug in de tijd willen fokken?
Inmiddels is de fokkerij zo vooruit gegaan en elke generatie komen er weer betere hengsten. Daarbij is het proces om een merrie drachtig te maken met vers sperma makkelijker en goedkoper dan met diepvriessperma.
Als je een hengst met massa en bot wilt, die zijn er op het moment meer dan genoeg. Denk bijvoorbeeld aan de wereldkampioen Red Viper.
Charaz schreef:carola schreef:Waarom zou je terug in de tijd willen fokken?
Inmiddels is de fokkerij zo vooruit gegaan en elke generatie komen er weer betere hengsten. Daarbij is het proces om een merrie drachtig te maken met vers sperma makkelijker en goedkoper dan met diepvriessperma.
Als je een hengst met massa en bot wilt, die zijn er op het moment meer dan genoeg. Denk bijvoorbeeld aan de wereldkampioen Red Viper.
Nou die mening deel ik dus helemaal niet, wat is beter in jouw ogen?
Janine1990 schreef:Een paar jaar geleden hebben kennissen van mij met Purioso gefokt, op een Flemming x Ramiro x Amor merrie geloof ik.