[FA] Mini endurance topper in de maak
Ik had de smaak te pakken en besloot om Alba nogmaals te laten insemineren. Helaas had ik dit jaar geen geluk en werd ze na twee keer proberen gust verklaard.
Net na kerst wordt Orion gespeend en wordt Alba verkocht aan een meisje dat met haar verder aan de slag gaat als rijpaard.
Omdat ik toch graag verder wil met het fokken maak ik een wensenlijst voor mijn volgende fokmerrie. Het idee is om rustig de tijd te nemen en meerdere merries te bekijken alvorens een nieuw paard aan te schaffen. Lang verhaal kort, al in januari ‘24 kom ik een advertentie tegen van een onwijs leuke Welsh Cob merrie die aan alle wensen op het lijstje voldoet. Met een vriendinnetje samen stap ik op een zaterdagochtend vroeg in de auto naar Coevorden. Als ik Pathfields Priscilla voor het eerst zie ben ik niet gelijk verliefd. In de auto terug naar huis vraag ik me af of ze niet ‘te saai’ is voor me. Maar op de een of andere manier weet ik dat dit dé merrie is. De donderdag erop laat ik haar keuren en neem ik haar mee naar Zeeland.

Priscilla wordt omgedoopt tot Brynn

Ze is op 31 mei 2024 gedekt door Shamrocklake Oliver Twist en was in 1x drachtig.

Ze is nu met zwangerschapsverlof maar van het najaar heeft ze nog haar endurance debuut gemaakt in de klasse 1 (20km) en is ze meegeweest naar een Welsh Show

Volgens de Filium app is ze uitgerekend op 6 mei 2025.
Zelf hoop ik heel erg op een Bay Roan merrieveulen, maar we gaan het zien!
Wagen jullie ook een gokje?