Elisa2 schreef:Hele mooie merrie, wel strak inderdaad in de rug.
Ik zie dat ze al drie nakomelingen heeft gehad, weet je hoe die zijn geworden?
Ik vond de Total mcLarens op de eerste bezichtiging aansprekend maar niet uitblinken in souplesse en lichaamsgebruik.
Een hengst die mij opgevallen is qua souplesse en lichtvoetigheid is Perfect Pleasure, of het echt een vader paard is weet ik niet. Hengst is nog jong, stap is niet geweldig.
En ik weet niet of hij nog beschikbaar is, maar Dark Rousseau past volgens mij ook wel in je zoekplaatje. Evenals Secret Lover maar dan krijg je wel lijnenteelt op Florestan..ik weet niet of dat de souplesse bevorderd.
Secret bloed geeft wel souplesse maar ze hebben niet allemaal een goed achterbeen en hetzelfde geldt voor Escamillo bloed. Extreme US zou wellicht ook wel kunnen passen op deze merrie.
De ferdeaux is op de hengstenkeuring geweest. Meer souplesse en beweging maar mist weer een beetje body.

De First Dior heb ik gezien op film. Hele grootramige merrie met maat. Maar mist ook wel een beetje de souplesse vind ik. De Dante u.s ken ik niet helaas. Die is nu ook pas 1,5.
Extreme ben ik geen fan van de nafok tot nu. Niet de allerbeste bovenlijnen.
Secret en Escamillo bloed ben ik wel fan van.
We verwachten een Elastic veulen dit jaar uit een PRE merrie. Maar die is vrij laat dus daar kan ik niet op wachten. Sowieso is dat een hele andere moeder natuurlijk.
Totall Mcclaren is indd ook een optie. Dark Rousseau nog niet veel nakomelingen van gezien. Die moet ik opzoeken.