Mejuffrouw Sylfonia wordt groot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Mejuffrouw Sylfonia wordt groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:51

Over 4 dagen is Sylfonia alweer 4 maanden. Ze verandert nu echt hard. Haar benen worden zwart en het veulenhoofdje verdwijnt. Ze groeit ontzettend goed op mama's slagroom-melk <3

Ik vind haar steeds knapper worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heeft ze haar chip ook. Ik vind dat altijd zo sneu even, doet toch wel pijn. Maar ze deed dat erg stoer gelukkig.

Afbeelding

Afspoelen heeft ze ook al geleerd <3
Afbeelding

Een heerlijk kriebelmonster is het :D

Sanet

Re: Mejuffrouw Sylfonia wordt groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:54

Ze is echt mega groot. Ga je met deze niet naar de keuring? Dit was een blijvertje toch?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 17:04

Ze is al naar de keuring geweest in juli. Ze had een eerste premie met 74 punten, dus heel goed gedaan. Ja, dit is absoluut een blijvertje :D . Ik ben echt heel gek op haar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:17

Muronia schreef:
Ze is al naar de keuring geweest in juli. Ze had een eerste premie met 74 punten, dus heel goed gedaan. Ja, dit is absoluut een blijvertje :D . Ik ben echt heel gek op haar.

Ooooh sorry! Heb ik helemaal gemist! :Y) Gefeliciteerd nog dan *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 17:52

Haha maakt niet uit hoor, dank je wel!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:12

Ik vind dit tot nu toe wel een hele leuke! Jouw hengstveulen van vorig jaar was ook heel gaaf.
Niks mis met Veronia en Elonia, maar deze twee zijn meer mijn smaak ( en meer rijtypisch gebouwd of moderner in de achterhand. Denk ik., want; what do I know?? :o ).

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:18

Wat word die al groot zeg. Die groeit wel zo ontzettend hard lijkt wel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 20:38

Ikkedus haha dank je hoor, je kunt ze ook niet allemaal leuk vinden he? :D

Toushie dat zie je goed, ze is echt heel flink.. en ze eet mama ook een beetje op :o . Dus over max 2 maandjes moet ze er wel echt vanaf vrees ik.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:12

Draagt de mama zilver? Ze ziet er namelijk exact zo uit als mijn zilverappelbruine die ooit gefokt heb.
Heel mooi gebouwd veulen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:15

Mooi veulen! Ik ga wel een beetje mee met ikkedus dat dit veulen en die van vorig jaar net iets beter in elkaar lijken te zitten. Maar dat is dan ook een compliment want daar fok je ook voor om te verbeteren natuurlijk. Dus goed gedaan! :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 10:30

CrazyCat niet dat ik weet? Moeder is een flaxen-vos met denk ik wel sabino. Verder durf ik er niks van te zeggen. Haar bruine veulen van vorig jaar had ook zo'n aparte kleur. Syl kleurt nu eerder door naar zwarte benen staart en manen dan dat hij deed.

Elisa2 het zijn iets andere types, maar ik denk dat je je verkijkt op Elonia. Die heeft een wat grof hoofd maar zit verder lichamelijk heel goed in elkaar en ik heb daar ook best hoge verwachtingen van straks op de keuring (als ze haar niet te rijtypisch vinden) en in de sport. Ik heb haar als veulen niet mee gehad naar de keuring. Veronia heeft exterieurmatig wat beperkingen, maar ze fokt ze wel goed en dat is heel fijn. Zij is ook mijn tussenstap van KWPN naar Groninger dus ze valt een beetje tussen wal en schip.

Als Elonia volgend jaar een eerste premie zou mogen krijgen, dan is Veronia preferent en dat is me meer waard dan die ster :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:45

Muronia schreef:
CrazyCat niet dat ik weet? Moeder is een flaxen-vos met denk ik wel sabino. Verder durf ik er niks van te zeggen. Haar bruine veulen van vorig jaar had ook zo'n aparte kleur. Syl kleurt nu eerder door naar zwarte benen staart en manen dan dat hij deed.

Ik vind dit veulen een typische zilverappelbruine. Bij die van mij was iedereen overtuigd van een vos, maar mijn hengst droeg geen vos gen en 1 zilver dus het kon niet anders dan zilverbruin zijn.

Je kunt zien dat de donkerdere onderbenen er zijn net zoals bij een bruin paard, maar ze zijn veel lichter.
Zilver toont niet op vos, want het kleurt alleen zwarte haren. Vosjes met een zilver gen zijn vaak erg blond. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als de moeder zilver draagt.

Dit was mijn veulen....klik Getest op kleur EeAanZ

.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 20-08-24 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:06

Oh wat een knappe dame is ze toch. Ik vind ook dat ze zo'n fijne vriendelijke blik in de ogen heeft.
Overigens is mijn bruine dame van 2 weken jonger veel donkerder dan Sylfonia,
Laatst bijgewerkt door LaDonna75 op 20-08-24 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 13:27

Uhm.. nou zet je me wel aan het denken. Bij Syl zie ik nu wel dat haar benen, manen en staart nu naar zwart aan het kleuren zijn. Maar haar broer van vorig jaar, die is ook heel apart van kleur. Hij is bruin maar zijn manen en staart zijn nog steeds niet helemaal zwart, dat had denk ik al lang moeten zijn? Kun je hier iets mee?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:37

Muronia schreef:
Uhm.. nou zet je me wel aan het denken. Bij Syl zie ik nu wel dat haar benen, manen en staart nu naar zwart aan het kleuren zijn. Maar haar broer van vorig jaar, die is ook heel apart van kleur. Hij is bruin maar zijn manen en staart zijn nog steeds niet helemaal zwart, dat had denk ik al lang moeten zijn? Kun je hier iets mee?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Niet zo duidelijk, maar ook daar zou het me niet verbazen.
Als de donkere been choco bruin worden, maar duidelijk niet zwart is het waarschijnlijk zilver.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:39

Je kan evt de moeder laten testen via animalgenetics. Haar opsturen en kost je 25 dollar plus paar verzendkosten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:03

Toushie schreef:
Je kan evt de moeder laten testen via animalgenetics. Haar opsturen en kost je 25 dollar plus paar verzendkosten.

Ja alleen dan weet je het zeker. Ik heb de mijne ook getest voor de verkoop ook al wist ik zeker wat ze moest zijn qua kleur.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 15:08

Maar bij Syl kleuren haar manen, staart en benen nu wel echt naar zwart. Zullen we over een paar weekjes nog eens kijken hoe het dan lijkt? Als, dan verdenk ik haar broer er eerder van :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:17

Muronia schreef:
Maar bij Syl kleuren haar manen, staart en benen nu wel echt naar zwart. Zullen we over een paar weekjes nog eens kijken hoe het dan lijkt? Als, dan verdenk ik haar broer er eerder van :)

Ja vind ik super interessant om te kijken waar het heen gaat. Bij mij is het echt andersom ik twijfel over haar broer.

Is ze inmiddels veel donkerder dan op deze foto bij de benen? Het moet echt zwart zwart zijn om zeker te zijn dat het geen zilver is.
Afbeelding

Afijn ik vind haar te rood voor een bruine en de benen niet zwart genoeg. Maar goed dat is van een foto en veranderen kunnen ze ook nog heel erg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:41

Wat een knapperd zeg, mooi koppie!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:58

Muronia schreef:

Elisa2 het zijn iets andere types, maar ik denk dat je je verkijkt op Elonia. Die heeft een wat grof hoofd maar zit verder lichamelijk heel goed in elkaar en ik heb daar ook best hoge verwachtingen van straks op de keuring (als ze haar niet te rijtypisch vinden) en in de sport. Ik heb haar als veulen niet mee gehad naar de keuring. Veronia heeft exterieurmatig wat beperkingen, maar ze fokt ze wel goed en dat is heel fijn. Zij is ook mijn tussenstap van KWPN naar Groninger dus ze valt een beetje tussen wal en schip.

Als Elonia volgend jaar een eerste premie zou mogen krijgen, dan is Veronia preferent en dat is me meer waard dan die ster :)

Ik was Elonia even helemaal vergeten. :o Excuse moi.
Ik bedoelde eigenlijk Veronia en haar moeder. Maar goed, het belangrijkste blijft sowieso het interieur.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:01

Een zilver is vaak veel grijzer in de manen en de roodtint is ook wat anders. Ik zou zeggen gewoon bruin of eventueel toch vos :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 20:06

Haha maakt niet uit hoor Elisa!

Elonia vanmiddag aan het werk, niet verkeerd toch? :o :D
Afbeelding

Imaudy... nee niet weer vos of bruin hoor :oo , gewoon bruin dan _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:43

Zeker niet! Dat vind ik ook een leuk dier.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:14

imaudy schreef:
Een zilver is vaak veel grijzer in de manen en de roodtint is ook wat anders. Ik zou zeggen gewoon bruin of eventueel toch vos :D

Ik had een zilverbruine die nog minder lichte manen had in het begin. Ik ben benieuwd, de tijd zal het wel leren :D