ICE is het eerste zelf gefokte veulen (dit onder toezicht van mijn mama) van mij als als 15 jarige. Ze heeft haar naam echter niet gestolen:
In Case of Emergency, maar ook ijs ijskoud, van niets onder de indruk (wat positief is, maar ook negatief).

Ik heb haar weg gegeven als 19-20 jarige aan een toen super thuis, dit wegens dat ze te klein is gebleven voor mij en ik was gestopt met de paardensport.
Echter toen mijn mama de kans kreeg haar 3 jaar terug naar huis te halen (mensen verhuisde en ze moest weg), is ze terug gekomen.

Na lang wikken en wegen besloten we in 2022 om toch 1 veulen te fokken, echter kregen we haar absoluut niet vol. 31/10/2023 is mijn mama overleden en had ik besloten om de paarden op een laag vuurtje te zetten, ze stonden vol pension, had 3 top verzorgsters. Dus maanden niet naar omgekeken. Geen interesse meer in, want herinneringen aan mama die ik niet kon dragen.

Echter kwam toen een vriendin die dit jaar een goedgekeurde dekhengst gekocht had met de vraag of ik een draagmerrie wist staan. “Je mag mijne wel proberen” was mijn antwoord. Echter was mijn vriend het daar niet echt mee eens. Wetende van de pogingen die ik met mama gedaan had en wetende dat ik spijt zou krijgen als ik er niet mee verder ging. Dus vele discussies en overwegingen later de beslissing genomen: 1 poging, meer niet.
En ja hoor direct raak op 17/06/2023

Een beslissing waar ik absoluut geen spijt van heb. De hengst is enorm zacht kwa karakter, fokken blijft gokken, zeker omdat het zijn eerste jaar is. Maar zelf is hij iets groter, heeft een betere galop met meer afdruk, en is momenteel iets meer opwaarts gebouwd als mijn merrie en is verfijnder. Dus als hij dit doorgeeft verbetert hij dat wat ik belangrijk vond. En vrij van bloed (grootste gok, daar toen ik ja zei de afstamming aan moederskant niet wist van de merrie. Aangezien mama de papieren nooit aangevraagd had en ik in de periode na haar geboorte niet zo super ging. Vandaar In Case of Emergency)

Gokjes zijn welkom
17/06 geïnsemineerd door:
Mysterious Prince R (van Het Banes)
Milky Way GF x Rahidaza martaloc 7
Wffs en Scid vrij
kleurcode: CrCr Ee AA

Naam suggesties zijn zeker ook welkom
zelf zit ik heel fel met Xirius (variant op Sirius, helderste ster aan de hemel) in mijn hoofd. Al van voor de dracht 22/12 nogmaals bevestigd is. (Wij zijn dus 75% zeker van het geslacht hierdoor). Echter moet voor het bwp de naam beginnen met een B
tips en adviezen zijn zeker welkom, dit is het eerste veulen wat ik alleen fok zonder begeleiding of hulp van mijn mama.
Leuk weetje: ik ben 4/5 jarig, mama was 5/5 jarig, mijn meter 1/5, mijn oma en opa 8/5, Harley (1 van mijn andere paarden) ook 5/5